Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand iets meer over de mp3 player van Kingstech in vergelijking met die van Lenco. Ik heb er namelijk totaal geen verstand van.

http://www.magna.nl/MPplayers.htm#top

http://www.comtronics.nl/kingstech/specs.html

Thanks bij voorbaat

Peace

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 22:42
"subtiele kick" --> is inmiddels erg lang geleden, maar ik kan weinig gebruikerservaring vinden. Zijn er mensen met deze speler, en zo ja, deel je ervaring dan alsjeblieft. Het gaat mij dus om de Kingstech 9818.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In MP3-speler in de auto las ik dat Gash zo'n autoradio heeft. Misschien is het een idee om contact te zoeken met hem?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

het spul van kingstech is ##$%@@##$ (vul zelf maar in)
trouwens kingstech is het zelfde als roadi, marquant en volgens mij ook lenco
alleen al hoe het frontje werkt mensen die een mp3 auto radio willen koop alstublieft 1 van kenwood of pioneer het scheelt dan wel 100/150 euro maar het scheelt ook frustraties!
Zeker als je met dingen gaat werken als een versterker en een subwoofer.

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Onzin!

Momenteel heb ik al een paar maanden de nieuwe Kingstech MP3-9818 in mijn auto en ik ben er zeer tevreden over! Het 'oude' model heeft inderdaad voor veel problemen gezorgd: er was iets mis met het laadmechanisme van de cd's: na verloop van tijd komt de cd er niet meer uit.

De MP3-9818 doet het echter uitstekend! Het ontwerp is totaal anders, het geluid is beter door de DSP en hij speelt al mijn MP3's probleemloos af.

Tijdens het afspelen laat hij de ID3-tag in het scherm zien en hij leest alle mp3's die op een cd staan, dus ook als je ze in directories hebt geplaatst.

Minpuntje: je kunt niet direct een bepaald nummer kiezen door bijvoorbeeld het nummer in te vullen..

Verwijderd

Onzin dat dit spul slecht is.
ik heb er zelf ook een.
schokt absoluut nooit
vervormt het geluid niet al zet ik de volume helemaal open.
ik ben dan niet zo'n audiofiel die de hele straat en buurt wakker wil bonken.
Heb je daar wel intresse in dan zal dit apparaatje ook niet voldoen.
Maar wie zijn auto op een normaal niveau met geluidjes wil vullen en weinig wil uitgeven is dit een perfect apparaatje

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is uiteraard geen high-end autoradio maar voor iemand die zijn mp3-tjes probleemloos wilt afspelen is 'ie uitermate goed geschikt. Eventueel kan je nog een versterker aan de radio hangen voor meer herrie... :)

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-02 21:20
Wel eens radio's gehad van kingstech in de winkel, kan je vertellen dat het niet veel soeps is! Nu heb ik niet de mp3 speler van kingstech gezien of gehoord, maar afgaand op eerdere ervaringen geloof ik er niet echt in dat het een erg goed apparaat is.
De lenco verkopen we wel, kan je vertellen dat dit echt bagger is! Slechte geluidskwaliteit en heel veel retour omdat het gewoon snel kapot gaat.

Als het budget het toelaat, zou ik toch iets anders nemen!
De consumenten bond heeft geloof ik laatst een vergelijkend waren onderzoekje gehouden.
De JVC KD-LH7 kwam als beste koop eruit. (Consumentengids oktober 2002)
(JVC geeft trouwens ook 3 jaar garantie, de rest van de merken niet!)

Heb zelf de test niet gezien.
Waar ik op zou letten is:
1) duidelijk display en genoeg informatie (Je wilt natuurlijk wel zien welke mp3 er speelt)
2) Snelheid van het lezen van de cd (Als je skipt of het cd'ke erin stopt heb ik weinig zin om een half uur te wachten)
3) Bedieningsgemak. (Ogen op de weg houden i.p.v. knopjes op de radio niet kunnen vinden o.i.d.)
4) Geluidskwaliteit! (4 x 50 watt klinkt echt beter dan 4x 25 watt. Hangt natuurlijk ook van de speakers af)

Dus maak voor jezelf een lijstje en ga daar mee naar een winkel waar veel radio's verkocht worden.

mcb1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 13:57:
Onzin dat dit spul slecht is.
ik heb er zelf ook een.
schokt absoluut nooit
vervormt het geluid niet al zet ik de volume helemaal open.
ik ben dan niet zo'n audiofiel die de hele straat en buurt wakker wil bonken.
Heb je daar wel intresse in dan zal dit apparaatje ook niet voldoen.
Maar wie zijn auto op een normaal niveau met geluidjes wil vullen en weinig wil uitgeven is dit een perfect apparaatje
Audiofielen willen dat dus juist NIET! Geen bonkende bassen maar een zo goed mogelijke weergave van het origineel!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 22:42
Ok, bedankt voor de replies. Ik heb zelf net een Lenco CS-200 gekocht, voornamelijk vanwege RDS. Ik hoop dat deze voldoet aan mijn verwachtingen. Trouwens, mcb1, krijg je nou die lenco veel terug of de Kingstech?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:33
audiofielen hoeven dit dus imho niet na te streven in de auto. als ik het hier zo zie hebben de mensen die er positief over zijn er WEL naar geluisterd en degenen die er negatief over zijn hebben er NIET naar geluisterd. hooguit een ander model van hetzelfde merk.

ik denk dat als je gewoon muziek in de auto wilt deze radio best goed is. als ie echt zo bagger is breng je hem toch fijn terug?

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-02 21:20
Door the spider:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ok, bedankt voor de replies. Ik heb zelf net een Lenco CS-200 gekocht, voornamelijk vanwege RDS. Ik hoop dat deze voldoet aan mijn verwachtingen. Trouwens, mcb1, krijg je nou die lenco veel terug of de Kingstech?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beiden merken komen vaak met gebreken terug! Kingstech wordt niet meer door ons verkocht. Lenco gaat er binnenkort uit (De mp3 speler (kingstech) hebben we nooit verkocht)

(Vergelijk het dan met de merken sony, pioneer, jvc, kenwood en Clarion)
Het is meestal wel zo met de goedkope merken dat ze meestal binnen 3 maanden al terug zijn. Misschien dat deze merken een wat minder strenge controle hebben als de producten de fabriek verlaten?
Moet wel zeggen dat de garantie wel goed zit, alles wordt netjes gerepareerd!

Door slacksoff:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
audiofielen hoeven dit dus imho niet na te streven in de auto. als ik het hier zo zie hebben de mensen die er positief over zijn er WEL naar geluisterd en degenen die er negatief over zijn hebben er NIET naar geluisterd. hooguit een ander model van hetzelfde merk.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben alleen negatief omdat er gewoon meer kapot gaan, dit is voor een winkel niet erg fijn. Gaat erg veel tijd zitten in opsturen, klant helpen enz..... uiteindelijk kost het dus gewoon geld en is het slecht voor het image van een winkel.

Verder zit er echt wel een groot geluidsverschil in dit soort merken en de bekende merken!
Nou moet ik zeggen dat als je niet veel eisen stelt en een auto hebt waar niet erg goede speakers inzitten/kunnen. Dan is dit wel een goede keus als je mp3 wilt draaien in de auto.

Conclusie:
Heb je goede speakers, groter budget, meer eisen aan geluid neem dan gewoon een wat betere!

Heb je minder goede speakers, kleiner budget en niet erg hoge geluidseisen dan is de kingstech zeker een goede keus!

(heb dus zelf een fiat uno, waar alleen maar 10cm speakers in kunnen.Zit een philips cassette speler in! Ga ook geen nieuwe radio kopen. beter geluid dan wat ik nu heb krijg ik toch niet. Als ie dus kapot zou gaan dan zou ik dus in dit geval voor de Kingstech gaan, of de Lenco)

mcb1

Pagina: 1