Toon posts:

Kabel / adsl in Schiedam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net verhuisd naar Schiedam.

Heeft iemand ervaring met de kabel of adsl hier in de buurt?

Belangrijkste is een lage prijs en minimaal 500mb datalimiet.

_/-\o_

Bas

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:45
Ik verhuis zelf soon naar Schiedam en heb al wat research gedaan :

Kabelfoon Budget : € 20 p/m , belachelijk traag , FUP
Kabelfoon Std : € 27 p/m , traag , 2,5 GB/m
Kabelfoon Premium : € 37 p/m , redelijke snelheid , 5 GB/m

Zonnet Family : € 35 p/m , niet al te snel , FUP , tot half oktober geen installatiekosten + modem gratis
Cistron Maxx : € 99 p/m , zeer snel , 100 GB , momenteel € 109,- korting op installatie

Ik zit zelf te denken aan Zonnet, zodat ik een jaar later kan overstappen op SurfNet 8mbit voor € 54,- p/m , want dan heb je al een modem!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

www.kabelfoon.nl
Tegenwoordig een stabiele verbinding (niet supersnel, maar snel genoeg). Probleem is wel dat de ONS en Kabelfoon elkaar vaak de zwarte piet toespelen bij storingen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

MrE schreef op 26 augustus 2002 @ 18:52:
www.kabelfoon.nl
Tegenwoordig een stabiele verbinding (niet supersnel, maar snel genoeg). Probleem is wel dat de ONS en Kabelfoon elkaar vaak de zwarte piet toespelen bij storingen.
Dan zit ik zeker in het verkeerde gebied. Maar de afgelopen 2 weken heb ik minstens 4 hele dagen geen gebruik kunnen maken van de verbinding. En zeker nog eens 5 dagen is het voorgekomen dat de verbinding gedurende minimaal een uur eruit lag.

Verwijderd

Topicstarter
Kabelfoon Premium : € 37 p/m , redelijke snelheid , 5 GB/m

Zonnet Family : € 35 p/m , niet al te snel , FUP , tot half oktober geen installatiekosten + modem gratis

Jij zou dus voor zonnet gaan (mede) alleen om de gratis modem?

Zonnet staat toch slecht bekend om zijn mailservers, en ook vooruitbetalen bij bedrijf dat niet heel super loopt.

• AnotherFruitcake
Ja, zoiets heb ik net in een andere draad gelezen. Dat zet je wel aan het denken.

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 13:51
AnotherFruitcake schreef op 26 augustus 2002 @ 18:47:
Ik verhuis zelf soon naar Schiedam en heb al wat research gedaan :

Kabelfoon Budget : € 20 p/m , belachelijk traag , FUP
Is geen FUP meer, is nu 1 gig per maand :(
Ik heb er zelf ook last van, maar ik kan geen sneller abbo nemen hier, omdat Essent Kabelfoon geen frequentieruimte geeft en Essent zelf ook geen @home wil gaan aanbieden :(

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• AnotherFruitcake
1 GB!!! Ouch, nu moet ik dus kiezen tussen :

KPNADSL incl. alle aanbieders

256 / 64 kbit@33,-
768 / 128 kbit@54,-
1536 / 256 kbit@89,-

FUP

Cistron

512 / 256 kbit@53,- max 10 GB/maand
1024 / 512 kbit@69,- max 20 GB/maand
2048 / 512 kbit@89,- max 35 GB/maand
7800 / 512 kbit@99,- max 100 GB/maand

Nu kortingen op installatiekosten

Eweka

512 / 256 kbit@53,-
1024 / 512 kbit@69,-
7800 / 512 kbit@92,50

FUP en e-mail adres kost 3,- per maand extra??
In navolging van Cistron nu ook kortingen op installatiekosten

Kabelfoon

Budget @20,- max 1 GB
192 / 64 kbit@27,- max 2,5 GB
768 / 128 kbit@37,- max 5 GB

Download je te veel, dan kost dat 7,50 per GB!!

Voor de volledigheid toch ook nog even Zonnet ADSL

256 / 64 kbit@33,-
512 / 128 kbit@39,-
768 / 128 kbit@54,-
1024 / 256 kbit@84,-

FUP?
volgens sommigen een slechte e-mailservice

[ Voor 0% gewijzigd door AnotherFruitcake op 28-08-2002 18:23 . Reden: toevoegingen ]

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 13:51
Ik heb ook Kabelfoon budget. En het is zo dat als je 499 meg teveel download, dan betaal je niets, als je 501 download dan betaal je voor de hele gig. En in vergelijking met andere providers is Kabelfoon nog best goedkoop. Ik weet niet of je van plan bent veel te downloaden, want met normaal surfen / chatten / af en toe downloaden heb je aan die 1 gig per maand meer dan genoeg. (Helaas wil ik nog wel eens een Linux-isootje binnenhalen en dan ga je net als ik nu over je limiet heen).

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Neem gewoon mxstream in combinatie met een XS4all abbo. Gegarandeerd stabiel en nooit klachten. Mocht je ooit met een probleem zitten, hebben ze een goede en kundige helpdesk, al betwijfel ik dat je die ooit nodig zult hebben.

Ze maken gebruik van een FUP, waarmee ik nog nooit gezeik heb gehad (en ik ben toch wel een erg heavy user)...

Datalimieten sucken gewoon echt bigtime, en als je al veel klachten hoort over instabiele kabelverbindingen, zou ik er echt niet aan beginnen als ik jou was.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je gewoon internet, af en toe wat download enzovoort, dan zal ik als ik jouw was van die jij noemde Zonnet 512/128 nemen :)

Waarom? :?

Clistron te duur, Eweka hoor ik niet altijd even positive geluiden over ;), Kabelfoon heeft te lage limieten plus dat het niet bijzonder snel is.
Over Zonnet hoor ik over de verbindingen meestal wel positieve geluiden. De prijs is goed en dat die mailserver brak is doet er lijkt me niet toe, aangezien je er zat gratis goede mailservers zijn, en je wilt immers een INTERNETverbinding, dus dan let je niet op zulk soort dingen lijkt me.. :P

🌞🍃

• AnotherFruitcake
Op zich is dat geen slechte optie, momenteel zijn de installatiekosten gratis, evenals een modem.

Het zou een goede optie zijn als over een jaartje abonnementen op SurfNet via de HRO te verkrijgen zouden zijn. Op die manier kun je dan een 7800/512-lijntje krijgen voor circa € 54,- per maand en een modem heb je dan al.

Een systeembeheerder van het HRO vertelde me dat de HRO in onderhandeling is met SurfNet.
Pagina: 1