interne usb aansluiting -> verlengkabel?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bij mn moederbord (msi k7t turbo) zat een slotplaatje voor 2 extra usb aansluitingen. Deze aansluitingen wil ik echter aan de voorkant van mn kast maken (voor digicam enzo). Het kabeltje is helaas iets te kort dus wil ik die verlengen. Het liefst doe ik dit zonder de kabel door te knippen. De volgende aansluiting zit erop:

Afbeeldingslocatie: http://rickh.endoria.net/troep/kabel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rickh.endoria.net/troep/kabel2.jpg

Ik vroeg me af of er geen verlengkabeltjes bestaan voor zo'n aansluiting. Volgens mij heb ik bij andere apparaten wel vaker zulk soort stekkertjes gezien. Is dit misschien een universeel gebruikt stekkertje? En hoe heet zo'n stekker dan? Want ik heb al wel op conrad gezocht, maar voor USB hebben ze alleen van die kant en klare verlengkabels, die moet ik niet hebben. Ik ben niet zo thuis op electronicagebied, maar misschien dat in de elecrtronicawereld dit soort stekkertjes veel gebruikt worden en een bepaalde naam hebben waar ik op verder kan zoeken :?

Op conrad had ik wel dit ding gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/223/M1/223840M1.JPG

dat lijkt er op zich wel op, maar heeft dus niet de juiste plug. Maar het principe is wel hetzelfde. maar zo'n soort verlengkabel zoek ik dus wel.

NB. ik zoek dus geen standaard USB verlengkabel die ze bij elke vobis te koop hebben, maar een verlengkabeltje voor bovenstaande stekker. Kroonsteentjes vind ik in eerste instantie geen oplossing.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

stuur eens een mailtje naar MSI in Eindhoven, wie weet hebben zij een nuttige tip voor je!

de betaler vervuilt

Verwijderd

Als het een 1:1 kabel is werkt het. Je kan de kabel alleen niet langer dan 5 meter oid maken, maar ik denk niet dat je 5 meter van dat spul door je kast wilt laten lopen.

Als die kabel niet de goede is, of niet te bestellen oid, kan je ook gewoon met de soldeerbout aan de slag gaan en alle draden verlengen. Het enige verschil wat je dan hebt, is dat er iets meer weerstand en snelheidsverlies optreed (Iets. Niet veel, maar het kan zijn dat als je aan je webcam weer 5 meter kabel hebt, het net niet werkt. En als je die kabel van de wabcam achterin je pc doet dat het dan wel werkt.

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 18:10:
Als het een 1:1 kabel is werkt het. Je kan de kabel alleen niet langer dan 5 meter oid maken, maar ik denk niet dat je 5 meter van dat spul door je kast wilt laten lopen.

Als die kabel niet de goede is, of niet te bestellen oid, kan je ook gewoon met de soldeerbout aan de slag gaan en alle draden verlengen. Het enige verschil wat je dan hebt, is dat er iets meer weerstand en snelheidsverlies optreed (Iets. Niet veel, maar het kan zijn dat als je aan je webcam weer 5 meter kabel hebt, het net niet werkt. En als je die kabel van de wabcam achterin je pc doet dat het dan wel werkt.
nee wordt zeker geen 5 meter ;) hooguit 20 cm oid denk ik. En met soldeerbout (of kroonsteentjes zoals ik net zei) doe ik eigenlijk liever niet, omdat het in totaal 10 dunne draadjes zijn.. wordt een groot gepriegel als ik die 1 voor 1 moet verlengen... ok het lukt misschien wel, maar ik heb liever een kant en klaar kabeltje. Is wat netter en storingsvrijer :)
GA!S schreef op 26 augustus 2002 @ 18:08:
stuur eens een mailtje naar MSI in Eindhoven, wie weet hebben zij een nuttige tip voor je!
oja kan ik wel ff doen :) en ik ga ook nog wel ff langs de lokale electro zaak.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ook ik heb intresse hierin voor mijn Chieftec wil ik ook een front aansluiting maken... en inderdaad is ook mijn draadje (doet msi dat express??? >:) )te kort.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Zelf maken.. Die connectors kun je zo kopen, kost niks..

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:37:
ok, dat zou mooi zijn :) Ga ik morgen wel ff naar de lokale electroboer kijken of ze die idd hebben. In dat geval kan ik zelf nog wel iets in elkaar prutsen. De bestaande kabel uit elkaar halen doe ik liever niet.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:37:
interface kakel (flatbet kabel) 10 aderig found
interface kabel - connector 10 pins male & female NOT found :r

ik d8 laat ik die onderdelen ff zoeken

G*DV****ME wat is conrad een MEUK site met het vinden van onderdelen }:O :(

• pbd
  • Laatst online: 21-02 14:57

pbd

heb moederbord van asus (a7v133) ...die heeft ook zo'n usb kaartje....zelfde idee....wilde voorin mun chieftec bouwen maar kabeltje tekort....pc winkeltje om de hoek had er 1 die 1,5 cm langer was....ff gaatje in kast gedremeld (achter front paneel) en past nu perfect..... moraal van het verhaal... kijk goed waar je de aansluiting wilt/kunt/gaat maken en probeer de kortste weg te vinden...misschien dat het standaard kabeltje dan toch past...

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

[img]=http://image.conrad.nl/pix/223/M1/223840M1.JPG[/img]

wat is der mis met dit ding? ziet er perfect uit voor wat je nodig heb

[ Voor 0% gewijzigd door TepelStreeltje op 27-08-2002 02:36 . Reden: eindelijk goed ;) ]

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

hij heeft een 10polige stekker nodig.. moet ook nog op het mobo passen.. dan heb je niet veel aan dat 3 polige snoertje...

Ik zou gewoon fff naar een electronicahandel gaan.. die hebben waarschijnlijk wel van die stekkertjes die je zoekt.. dan is het fff een kwestie van 10 draadjes solderen... Moet ook voor de n00b op electronicagebied goed te doen zijn... Mooi beginprojectje! ;)

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 07:29

KMK

gewoon knippen en draad er tussen solderen.. klaar en goedkoop..
en storings gevoelig?... neee das niet erg... dat singaal is sterk zat....
* KMK heeft wel erge dingen met UTP gezien maar dat werkte ook nog boven verwachting

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:15
KMK schreef op 27 augustus 2002 @ 03:39:
gewoon knippen en draad er tussen solderen.. klaar en goedkoop..
en storings gevoelig?... neee das niet erg... dat singaal is sterk zat....
* KMK heeft wel erge dingen met UTP gezien maar dat werkte ook nog boven verwachting
jup speciaal kabeltje hale duurt ook lang aangezien ze het weer moete bestelle en shit...

gewoon ef fknippe en plakke en klaar ;)

het is allemaal niet zo moeilijk ;)

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op 27 augustus 2002 @ 02:34:
[[url==http://image.conrad.nl/pix/223/M1/223840M1.JPG]afbeelding[/url]]

wat is der mis met dit ding? ziet er perfect uit voor wat je nodig heb
zitten maar 3 pennetjes aan? als die zoeen vind met 10 is tie klaar :)

• Palomar
  • Niet online
ben vandaag ff bij de electrozaak langs geweest, maar zo'n verlengkabeltje hadden ze niet (zoals ik al verwachtte). Ze hadden wel wat stekkertjes enzo die erop pasten, maar dan moet ik alsnog solderen, en dat doe ik eerst liever ff niet (heb hier alleen zo'n lompe soldeerbout, en die usb bracket wil ik nog wel gebruiken, dus zonde als ik die sloop).

Maar ik ben op een nieuw idee gekomen. Ik heb een floppykabel afgesneden tot er een band met 10 kabeltjes overbleef (met. Dus aan de ene kant zit nu al een mooi 10-pens stekkertje wat op het mobo past. Aan de andere kant zitten alleen 10 losse draadjes op een rij. Die heb ik ff geprobeerd in dat stekkertje van het USB ding (die foto boven) te proppen, maar dat lukt natuurlijk niet... ik zit nog ff te denken hoe ik dat het beste kan aansluiten :| tips zijn nog welkom :)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 02:42:
hij heeft een 10polige stekker nodig.. moet ook nog op het mobo passen.. dan heb je niet veel aan dat 3 polige snoertje...

Ik zou gewoon fff naar een electronicahandel gaan.. die hebben waarschijnlijk wel van die stekkertjes die je zoekt.. dan is het fff een kwestie van 10 draadjes solderen... Moet ook voor de n00b op electronicagebied goed te doen zijn... Mooi beginprojectje! ;)
* TepelStreeltje is af en toe beetje scheel :)

ik zou het allemaal doorknippen en solderen, krimpkous derom heen, en alles gaat goed.
storingensgevoeligheid zal er niet drastisch door beinvloed worden als je soldeert.
er gaat maar iets van 5 volt doorheen, en ook al is het een soldeerpuntje van 1mm nog steeds gaat die 5 volt er zonder problemen of signaal verlies doorheen.
dont worry!

Battle.net Spud#2543

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

rick_h schreef op 27 augustus 2002 @ 23:48:
ben vandaag ff bij de electrozaak langs geweest, maar zo'n verlengkabeltje hadden ze niet (zoals ik al verwachtte). Ze hadden wel wat stekkertjes enzo die erop pasten, maar dan moet ik alsnog solderen, en dat doe ik eerst liever ff niet (heb hier alleen zo'n lompe soldeerbout, en die usb bracket wil ik nog wel gebruiken, dus zonde als ik die sloop).

Maar ik ben op een nieuw idee gekomen. Ik heb een floppykabel afgesneden tot er een band met 10 kabeltjes overbleef (met. Dus aan de ene kant zit nu al een mooi 10-pens stekkertje wat op het mobo past. Aan de andere kant zitten alleen 10 losse draadjes op een rij. Die heb ik ff geprobeerd in dat stekkertje van het USB ding (die foto boven) te proppen, maar dat lukt natuurlijk niet... ik zit nog ff te denken hoe ik dat het beste kan aansluiten :| tips zijn nog welkom :)
mooi afstandsbediening van een sony stereo toren, die heb ik ook :)

maaruh, ik denk niet dat je er ondervandaan komt...

wat je natuurlijk ook kan doen:
de draadjes in elkaar draaien (die je hebt afgeknipt)
en daar een krimpkous over heen doen.
jous zorgt er wel voor dat ze geen contact verliezen, erg hard trekken moet je zowiezo al niet aan een kabeltje doen, dus dat geld hier ook.
floppy kabel idee is wel een hele goeie moet ik zeggen!'

hoop dat je hier wat aan hebt..

Battle.net Spud#2543

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:10
Gewoon stukje ertussen pielen, heb ik ook gedaan met mijn D-led-bracket en alle lampjes en usb-poorten werken gewoon. Gewoon een oud muiskabeltje ertussen gebakken, wat krimpkous eromheen en klaar. 8)

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

die afstands bediening heb ik ook :/

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:19
als je nou de andere kant verlengt :?

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

-gewoon die zwarte lipjes voorzichtig omhoog halen
-pinnen van plug losmaken
-2 keer een stukje 4 aderig afgeschermd draad kopen
-netjes de ground doorverbinden
-alles krimpkousen

en klaar :)
(zoals tig voorgangers ook al zeiden)
ik heb zelf hier ook zo'n ding liggen en even geprobeerd of die plug snel losgaat, maar dat is een eitje

• Palomar
  • Niet online
tie-rep schreef op 28 augustus 2002 @ 23:59:
-gewoon die zwarte lipjes voorzichtig omhoog halen
-pinnen van plug losmaken
-2 keer een stukje 4 aderig afgeschermd draad kopen
-netjes de ground doorverbinden
-alles krimpkousen
ja zoiets had ik inmiddels al gedaan :) Toen heb ik heel creatief die draadjes van de floppykabel erin gedrukt....

Afbeeldingslocatie: http://rickh.endoria.net/troep/kabel3.jpg
prutser @ work :+

zoals je ziet is alles verbonden en wilde ik het isoleren met plakband. Maar dat ging niet zo makkelijk....
Misschien dat 'krimpkousen' beter werken dan... maar moet ik eerst ff uitzoeken wat in hemelsnaam krimpkousen nou weer zijn ;)

• pbd
  • Laatst online: 21-02 14:57

pbd

krimpkous is soort rubber (kan in alle kleuren van de regenboog en in allerlei diameters) wat je eromheen schuift, verwarmd (kan met aansteker maar als je geen roetaanslag wil werkt een föhn ook errug mooi) en daardoor precies op maat krimpt en isoleert.....alle lokale elektroboeren hebben dat spul wel.....

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

rick_h schreef op 29 augustus 2002 @ 00:15:
[...]

Misschien dat 'krimpkousen' beter werken dan... maar moet ik eerst ff uitzoeken wat in hemelsnaam krimpkousen nou weer zijn ;)
ik weet niet hoelang je extra draad nu is, maar je hebt in het laatste stuk dus geen afscherming. Waarschijnlijk zal het weinig problemen opleveren, maar toch
Krimpkous zie je in je eigen foto zitten, dat zwarte spul waar de kabel zich splitst in kleinere draadjes. (en voor de verwerking, zie bovenbuurmanposter)
Pagina: 1