Toon posts:

Stille hi-performance Socket-A cooler ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De Noisecontrol Silverado was m'n droomcooler.. maar die voldoet qua prestaties gewoon bij lange na niet meer. Hij kan een XP 1700 nog wel coolen geloof ik, maar veel rapper moeten die Athlon's niet worden..

Zalman is leuk, maar 't zijn nogal grote dingen en die Silverado was gewoon bruter..

Mijn vraag aan jullie is of je als je een goeie stille cooler weet, deze hier te posten graag :)

Ik moet er niet aan denken om een Coolermaster of Spire of zo in m'n bak te moeten schroeven over een tijdje als ik een nieuwe Athlon ga kopen..

Verwijderd

spire wisperrock 2 is goed hoor :? 1800xp wordt bij mij 40 graden stressed en 35 graden iddle :?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
ALPHA 8045 + PAPST fan

Verwijderd

stil en high-performance ?

dan kom je automatisch op de grote koperblokken met stille fans uit...

zoals de Alpha 8045 , Swiftech MCX462 en de Thermalright AX-7/SLK-800 met daarop een stille fan , bijv een qua voltage instelbare Enermax, of een Papst.

ze zijn duur, maar anders heb je geen stilte of geen high-performance...

Verwijderd

IK zoek er momenteel ook 1 :)
Ik wil mischien een V9 of Wisperrock2 of deze......

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/arctic/image/sspro_web.jpg

Intel Celeron up to 2.2 GHz
Intel Pentium III up to 2.2 GHz
AMD Duron up to 2.2 GHz
AMD Athlon 1.6 GHz
AMD Athlon XP 2600+

80 x 80 x 23 mm
80 x 64 x 40 mm
90 x 82 x 73 mm
2500 U/min
1.4 Watt
26.0 CFM
385 g
20 dB
0.36 °C / Watt

Verwijderd

Topicstarter
fizor: spire vind ik kut eigenlijk.. die dingen krijg je d'r misschien wel op, maar never meer af..

prijs vind ik niet zo boeiend, maar stilte wel..
die silverado was gewoon perfect..

en ik weet dat er een boel coolers zijn die zogenaamd "silent" zijn, maar die zijn bij lange na niet silent :P

een tijd geleden zag ik trouwens op t.net een artikel over een magnetische fan (met een zeer kleine middenas, omdat daar geen motortje in zat).. iemand enig idee wanneer die fans in productie gaan ?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Alpha (+ Papst) is denk ik wel 1 v/d betere oplossingen...

Heb zelf een Alpha 6035 zonder een fan op het koelblok, maar met een airduct die naar de 2 outtake 8cm fans gaan, me Tbird 1Ghz is 48gr idle en is erug stil.
De Delta fan die erbij zat was een drama qua noise ;)

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Deze fan valt ook wel aan te raden in combo met een pal8045t: Ys-Tech 80x80x25MM 3 Watt met Fancontrol (YS-Tech NFD 1281259B-2F)

Verwijderd

Topicstarter
is een Silverado eigenlijk uitgesloten ? ze zeggen erbij "tot 1700+" (of 1800+, weet niet precies meer)..

maar geeft een 2400+ bijv. per definitie meer warmte ? dat zal toch zeker niet ? en dan moet zo'n silverado misschien ook goed genoeg zijn ? weet iemand dit ?
Pagina: 1