[RH] ADSL verbinding valt weg bij andere machines

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Hallo,

Ik heb laatst RedHat 7.3 geinstalleerd en alles werkt schitterend, ik kreeg wonderbaarlijk genoeg nog redelijk wat voor elkaar. Ik heb nu een dualboot systeem met XP en RedHat.

Nou hebben wij een netwerk via de Vigor 2200E met 4 pc's.

Het vreemde is dat als ik RedHat opstart bij de andere pc's het internet compleet wegvalt. Met onze andere os-en XP,ME,98 hebben wij daar totaal geen last van.

Is er misschien een service of weet ik veel wat in RedHat wat ik beter kan uitschakelen om dit te voorkomen?

Ik heb trouwens geen zak ingestelt in RedHat om internet te krijgen, het werkte meteen automatisch.

Verwijderd

Het zou kunnen zijn dat de DHCP-service van RedHat standaard aanstaat. De Vigor en de RedHat-machine zijn dan allebei DHCP-servers. Dat wil wel eens conflicten geven.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mijn gok is, dat RedHat een dhcpd (dhcp-server) opstart, waardoor je andere computers in de war raken, of een ander ip krijgen o.i.d. Je kunt proberen op die redhat bak met linuxconf o.i.d. de netwerk instellingen na te lopen, en kijken of 'ie denkt dat 'ie de gateway van het netwerk is o.i.d.

edit:
Hmmm, 3 antwoorden, allemaal in dezelfde richting wijzend :D

[ Voor 0% gewijzigd door moto-moi op 26-08-2002 17:04 . Reden: balk = traaaag >:) ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 16:06
uhm, verdeelt die computer het internet op het netwerk of drukt ie al het verkeer van andere bakken weg?

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
De router verdeeld het internet. (DHCP)

RedHat drukt alle verbindingen weg behalve van zichzelf.

Ik weet niet hoe je DHCP moet uitschakelen met RedHat dus dat zal iemand toch echt even moeten uitleggen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

http://www.redhat.com/doc...p-configuring-server.html
Daar staat o.a. iets over dhcpd.. En op die site staat een schat aan informatie, ff zoeken dus ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1