Fout na bios update :(

Pagina: 1
Acties:

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
Ey mensen,

ik heb een Epox mvp3g-2 moederbord. er zat nogal een oude bios op, en ik wilde er maar eens een nieuwe op zetten, omdat dat verbeterde ide had enzo..

nu heb ik er een nieuwe bios opgezet, en opnieuw opgestart, maar windhoos begon direct te zeiken met blauwe schermen etc.
ik dacht, laat ik maar eens me hd formatten (was toch nodig). heb ik dat gedaan, stou ik er een bootfloppy in, en begin met installatie van win98. niet dus, hij liep al vast nadat ik de key heb ingevoerd. dan geeft ie een error:

SUWIN caused a gemeral protectionfault in module USER.EXE at 0001: 7317

en ik blijf steeds deze error houden, ik heb al geprobeerd de installatie direct van de hd uit te voeren, andere boot diskettes etc.

wat kan ik nog meer proberen?!

ps. de oude bios terug zetten heeft ook geen effect :( :( :(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien CMOS even resetten na het flashen en alles opnieuw instellen.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00

Opa

Nu Multifocaal!

Dat is typisch. Ik heb min of meer hetzelfde met een Tyan 1590, ook MVP3. Alleen niet vlak na een BIOS upgrade. Het begon met 1 applicatie maar op den duur crashte alles in User.exe.
1 keer Win 98 kaal geinstalleerd en het eerste wat ik na de eerste herstart zag was User.exe. Ik ben bang dat het bord gaar is.

Geheugen is goed, loopt nu in mijn Duron.
CPU (AMD350) is goed, loopt op 400 zonder 1 graad warmer te worden.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• _Hades_
bigs, dat heb ik ook al geprobeerd.. nog hetzelfde

kan misschien een helemaal schone install helpen? dus zonder netwerkkaart, geluidskaart etc. alleen met videokaart, hd en cd-rom

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Dan moet je alles er uit halen

(geluid enzo)

en booten van een Diskette

En IPV je AGP videokaart een ISA kaart er in prikken

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Ik heb dat ook een keer gehad alleen toen ik me geheugen vervangen had door andere gejat van me broertje toen deed ie het dus wel!!!!
Toen maar ingeruild voor andere had nog garantie.

• _Hades_
hmm nee daar ligt het niet aan.. het ram is nog goed.

ik had ff alle spullen eruit gehaald, en alleen met hd, cd-rom, mobo, cpu en geheugen bios opnieuw erop gezet. en win95 wilde installeren! yay!
en nu wil ie ook al win98 update installeren :) :) :)

nu alleen nog kijken of ie strax ook win98se wil installen.. daar zegt ie steeds dat de key verkeerd is.. terwijl ik 2 verschillende keys wel 6 keer heb geprobeerd! vaag..
Pagina: 1