Toon posts:

[win98]krijg 3com kaartje niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn 3 com kaartje type 3c905b-tx niet geinstalleerd ik heb de nieuwste drivers en alles er al opgezet maar het helpt allemaal niet, hij installeert het kaartje goed, dan vraagt ie van computer opnieuw opstarten doe ik JA.

Als windows dan opnieuw opstart dan zegt ie weer dat de 3 com kaart niet werkt.
ik wordt er gek van heb al op google gekeken stond niks van en hier staat er ook nergens wat over

pentium III 450 mhz
96 mb intern
6 gb harde schijf
3com 3c905b-tx

bij voorbaat dank

Verwijderd

Als je de org. floppy's hebt dan zul je eens op moeten starten met een bootflop en da de 3com cfg tools eens draaien en dan de kaart een vrije IRQ adres geven .. (Eerst een vrije opzoekken naturlijk ..) Waarschijnlijk wilt hij dezelfde nemen als je Video Kaart .. wat ook kan makkelijker ook nog .. steek hem eens in een ander PCI slot.

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
ander pci slot heb ik al geprobeerd wil niet helpen ga nou naar huis kijk morgen wel verder alvast bedankt

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

3C90XCFG

Tootje, op bootflop zetten en opstarten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

geluidskaart en netwerkkaart er allebij uittrekken, booten alle drivers daarvan wissen, eerst netwerk kaart erin, dan geluidskaart.... weer booten en meestal gaat het goed... Soms wil bijde tegelijk erin doen ook wel helpen...

sommige geluidskaart drivers reserveren gewoon alle adressen vanaf 200 tot en met 3E8 voor zich zelf... dus netwerkaart heeft dan geen anders voor de initialisatie... (enkele brakke netwerk drivers doen het ook) vooral de combinatie SB en 3com is bij mij berucht...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Duur schreef op 26 augustus 2002 @ 17:15:
geluidskaart en netwerkkaart er allebij uittrekken, booten alle drivers daarvan wissen, eerst netwerk kaart erin, dan geluidskaart.... weer booten en meestal gaat het goed... Soms wil bijde tegelijk erin doen ook wel helpen...

sommige geluidskaart drivers reserveren gewoon alle adressen vanaf 200 tot en met 3E8 voor zich zelf... dus netwerkaart heeft dan geen anders voor de initialisatie... (enkele brakke netwerk drivers doen het ook) vooral de combinatie SB en 3com is bij mij berucht...
ik wil net zeggen, vooral soundblaster heeft er een handje van :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie medewerking alvast ik zal is gaan proberen of hij zo wel wil, ik hoop het.

Verwijderd

Je hebt een dos-tooltje, 3c90xcfg.exe dacht ik.
Hiermee kun je eea. op de kaart instellen.
Ken dit probleem wel dus kijk eerst eens even naar je kaart met dit tooltje.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik dit tooltje opstart dan zegt ie dat er geen nic geinstalleerd is op het systeem dusssss dan kun je niks

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:54:
Ik krijg mijn 3 com kaartje type 3c905b-tx niet geinstalleerd ik heb de nieuwste drivers en alles er al opgezet maar het helpt allemaal niet, hij installeert het kaartje goed, dan vraagt ie van computer opnieuw opstarten doe ik JA.

Als windows dan opnieuw opstart dan zegt ie weer dat de 3 com kaart niet werkt.
ik wordt er gek van heb al op google gekeken stond niks van en hier staat er ook nergens wat over

pentium III 450 mhz
96 mb intern
6 gb harde schijf
3com 3c905b-tx

bij voorbaat dank
rechter muisknop op icoontje - deze computer,
eigenschappen, apparaatbeheer (ofzo iets staat er dan bij de tabbladen)
- dan ga je naar de vraagtekens, verwijder daar de vraagteken waarachter de naam van de kaart staat, en start opnieuw op, dan installeren.

(als het een netwerkadapter is moet je naar *netwerkkaarten* - verwijder dan de netwerkkaarten waar de naam achter staat van de kaart en opnieuw opstarte, dan doet ie het als het goed is. _/-\o_

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 11:21:
ja maar als ik dit tooltje opstart dan zegt ie dat er geen nic geinstalleerd is op het systeem dusssss dan kun je niks
Dan is dat ding dus dood.
offtopic:
Indrukwekkend trouwens als je een 3c-905 dood krijgt :+

Verwijderd

Topicstarter
ja dahhhhhhhhh ik weet wel hoe ik dat ding moet installeren, maar dat doet ie niet want ik kan hem installeren, dan moet ik opnieuw opstarten en als ik dan opnieuw opstart zegt windows weer dat die kaart niet goed geinstalleerd is(netwerkadapter) dus heb ik ook helemaal niks aan dat tooltje
Pagina: 1