[Joysticks] Racestuur, welk pakken?

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik zoek een goed racestuur omdat ik erg graag racespelletjes speel (NFS5, Conlin McRae Rally 2.0, etc.). Ik heb al naar wat reviews gezocht, en tot nu toe zijn er 2 kandidaten.

• ACT LABS Force RS Racing System
Zeer lovende reviews. Heeft schakelpook (automatic is voor newbies die niet kunnen rijden ;))

• Microsoft Sidewinder Force feedback Pro Steering Wheel
Goede ervaringen met Microsoft (hardware, imho zuigt de software, maja) en ook lovende reviews, al schijnen de forces niet zo goed te zijn.

Dan komt er ook nog de Thrustmaster 360 Modena bij, net zoals een paar andere Thrustmasters

Verwijderd

Ik zou zelf voor een Microsoft of een Trust gaan .. Bekende merken beter in Garantie afhandeling .. ??

Verwijderd

Persoonlijk zou ik gaan voor het Microsoft stuurtje.
ik heb hier zelf namelijk goede ervaringen mee. En na 2 jaar doet hij het nog alsof ik hem gister gekocht heb. Geen gekke geluiden ofzo en alles nog net zo soepel als in het begin.

• lvh
Marcel, bedankt voor je post. First hand experience, daar heb ik nu wat aan ;)

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Ik heb een Thrustmaster Force Feedback GT en deze bevalt zeer goed.
En hij was niet al te duur.

• lvh
Hmz. De winkel waar ik standaard mn spullen koop, is heel goed qua hardware omdat hij goedkoop is EN je mag samples testen. Dus, geen joystick die je hand breekt. Ik zal vragen aan de winkelier of ik beide mag testen

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Het prijs verschil is nog al groot zo, die act labs is namelijk dubbel zo duur als MS ding.....
Ik heb zelf Microsoft FF wheel, en ben er nog altijd tevreden over, enigste nadeel is dat er flaps ipv schakelpook op zit.
Die act labs is gewoon HET stuur, moet je alleen ook wel het geld voor over hebben....
Ook zou je eens moeten kijken naar de Logitech Momo force, ook zeer mooi stuurtje met echt lederen stuur en alles flink robuust...

• VeldKoe
  • Niet online
de thrustmaster modena 360 en 360 pro doen toch heeeeel goed werk voor een zeer laag prijsje, en om nou zoveel geld uit te geven aan zoiets.. tis jouw keus natuurlijk
de 360 modena pro heeft een schakelbak aan het stuur vastzitten, gewoon voor de standaard 360 gaan dus

Verwijderd

hier ook een MS FF wheel, zeer tevreden over, een prachtig mooi stuur, ligt perfect in de hand, veel knoppen, USB aansluiting, dus geen gekut. Sterke Force Feedback effecten.

En de prijs was bij mij goed: 89 euro :)

• lvh
Spijtig genoeg heeft de MS geen schakelbak. Ben fan van ubergetunede wagens, met schakelbak natuurlijk.

Daar staat dan weer tegenover dat F1 wagens geschakeld worden met knoppen op het stuur :)

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-01 18:14

Knutselsmurf

LED's make things better

Hangt natuurlijk behoorlijk van het budget af. Als je voldoende geld hebt, kun je eens kijken naar de Logitech MOMO. Uit diverse testen komt deze als beste naar voren. Ik heb hem zelf ook en hij ligt echt heerlijk in de hand en reageert goed en is robuust. Nadeel ook bij deze is, dat je geen schakelpookje hebt, maar volgens mij geldt dat voor het meerendeel van de stuurtjes.

- This line is intentionally left blank -

• lvh
Shakelpook is een beetje een must...

Nadeel is dat veel racegames niet met koppeling werken. Als je in een echte wagen aan je pook komt zonder de koppeling in te drukken... Tja ;)

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 17:52

Raimond613

Simracer

kun je nou niet eerst ff de search gebruiken??

vorige week was er nog zo'\n topic, en toen ik de search ff gebruikte voor de topicstarter kwamen er nog 3 of 4 topics naar boven |:(

zoeken op stuurtje, racestuur etc.

iracing profile

Pagina: 1