Toon posts:

Batterij plots helemaal dik en opgezet

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag iets vreemds, ik heb een mp3 speler en die wordt gevoed doormiddel van zo'n klein NiMH staaf batterijtje. (dezelfde die ook vaak worden gebruikt in MiniDisc spelers) Nou had ik deze per ongeluk iets te lang in laten zitten (zeg 7 uur te lang) en nou kom ik net thuis, haal de batterij uit de lader, wil ik 'm in me speler stoppen en hij past gewoon simpelweg niet meer! :( :? Nadere inspectie leerde dat hij veel dikker was geworden, echt warm was ie niet, gewoon normaal laad tempratuurtje.
Het is een van het merk GP (1400mAh) en hij helemaal nog niet zo oud.

Iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb dit met normale AA batterijen nog nooit meegemaakt.

Verwijderd

wellicht de overlaad elektronica stuk?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

hm, klinkt alsof er een chemische reactie binnen je batterij is opgetreden. Aangezien de batt iets uitgezet is, vermoed ik dat er in plaats van bij te laden, waterstof is gevormd. Wat ik je zeker aan kan raden (waterstof is best een link goedje namelijk - H-bom weet je nog) is de batt bij het klein chemisch afval doen en een nieuwe kopen. Zo heb je er toch niets meer aan, en dan wordt je batt'je nog mooi verwerkt ook.

LOL: Hoor je op een gegeven moment op het nieuws dat er ergens een verwerkingsfabriek voor chemisch afval uit elkaar is geknald.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Denk het ook de overlaad electro ... te lang laten zitten .. tsja .. sorry voor je ..

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Bij mij ontploffen ze als ik ze te lang in de lader heb :) Is dan wel crapmerk. Na een tijdje kunnen die dingen het niet meer aan en gaan ze rare dingen vertonen

De vos loopt door het bos.

Verwijderd

The_Eagle schreef op 26 augustus 2002 @ 16:51:
hm, klinkt alsof er een chemische reactie binnen je batterij is opgetreden. Aangezien de batt iets uitgezet is, vermoed ik dat er in plaats van bij te laden, waterstof is gevormd. Wat ik je zeker aan kan raden (waterstof is best een link goedje namelijk - H-bom weet je nog) is de batt bij het klein chemisch afval doen en een nieuwe kopen. Zo heb je er toch niets meer aan, en dan wordt je batt'je nog mooi verwerkt ook.

LOL: Hoor je op een gegeven moment op het nieuws dat er ergens een verwerkingsfabriek voor chemisch afval uit elkaar is geknald.....
een h bom die werk door het plijten van water stof en dat gebeurt alleen bij een kern exoplosie. maar verder is water stof een explosief gas maar in die hoeveel heden zorgt het voor een heel klein vlametje.

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Mag ik vragen welk je lader je hiervoor gebruikt ?
Ik heb namelijk 7 Rapid-laders en 2 Smartladers, de 7 smartladers steken dag & nacht in het stopcontact sinds ik ze heb aangekocht. Nog geen problemen zover...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:54:
[...]

een h bom die werk door het plijten van water stof en dat gebeurt alleen bij een kern exoplosie. maar verder is water stof een explosief gas maar in die hoeveel heden zorgt het voor een heel klein vlametje.
[offtopic]
Vind het knap als je een Waterstof atoom kan splijten...
H-bom werkt met kernfusie.. tritium en deuterium atomen worden gefuseerd naar Helium
Meer info: Hiero
[/oftopic]

Nooit meegemaakt dat mijn NiMh accu's zijn gaan uitzetten bij het laden.. denk idd dat je lader een beetje kaduk is en dat het druppelladen niet zo goed meer werkt..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit slim was maar ik heb hem een tijdje in de koelkast gelegd en het lijkt dat ie zo'n orginele vorm weer terug heeft. :?

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:19

spacy

+++

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 17:57:
Ik weet niet of dit slim was maar ik heb hem een tijdje in de koelkast gelegd en het lijkt dat ie zo'n orginele vorm weer terug heeft. :?
hmmm, ik heb weinig vertrouwen meer in zo'n accu dan hoor :X
maar ga eens op zoek naar een betere lader, met minstens overlaad beveiliging.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

GeFke schreef op 26 augustus 2002 @ 16:56:
Ik heb namelijk 7 Rapid-laders en 2 Smartladers, de 7 smartladers steken dag & nacht in het stopcontact sinds ik ze heb aangekocht. Nog geen problemen zover...
(7*4) + (2*4) = 36 batterijen non stop opladen..
Run jij je PC op AA batterijen ofzow¿ :+

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

batterij dik? dan is-tie vol!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 14:37
paultjeb schreef op 26 augustus 2002 @ 19:22:
batterij dik? dan is-tie vol!
of zwanger ;)

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

GeFke schreef op 26 augustus 2002 @ 16:56:
Hoeveel laders heb je nou? :D
Pagina: 1