gedonder met DELL,wat moet ik nu ???

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Ik heb sinds februari een Dell p3-500. hier zit een geforce 256 32mb in en ik kijk naar een ultrascan 17"
die geforce geeft niet meer dan mijn 17" aankan. althans dat zou zo moetenzijn en daar lijkthet ook op.
de kaart kan tot iets van 2000*??? gaan De 17" gaat echter niet hoger dan 1600*1200 op 32bits met 65 Mhz.

Nu is sinds febrauri al 4 keer de kaart vervangen. dat ding werd wel erg heet hoor ondanks het feit dat ik niks aan overklokken doe op die kaart... Steeds vloeiende kleuren en zwarte strepen...

Nu is dus voor de 2e keer ook mijn monitor overleden.
Hun reactie, je krijgt een nieuwe monitor...

mijn pprobleem. dan knalt de boel straks weer en ishet inmiddels buiten de garantie... ik heb geen vertrouwen meer in die combinatie.

Volgens Dell moet ik dan maar op een lagere resolutie gaan werken..... dan zal het waarschijnlijk wel goed blijven gaan..

Maar ik koop toch apparatuur om het vervolgens ook op die manier te gebruiken ??? trouwens die monitor zegt toch tegen de kaart wat zijn max is. ? en dus krijgt de monitor niet meer dan hij aan kan of ben ik nu gek.....

Ik heb voorgesteld om met eventuele bijbetaling een 19" te krijgen. de 19" heeft namelijk een 85hrz refresh. ipv 65.

Ik ben namelijk vanmening dta ik op die manier misschien de visieuze cirkel kan doorbreken en ik heb genoeg gezeik gehad.
ook ben ik van mening dat " dan moet je maar lager gaan draaien" geen oplossing is....

HOE DENKEN JULLIE HIER NU OVER??? moet ik dit doorzetten of genoegennemen met weer een nieuwe monitor.....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

misschien kun je checken of de dell verder goed geconfigureerd is....

met een tool als powerstrip:
www.entechtaiwan.com
kun je precies (zelf) aangeven wat je wil hebben voor resolutie en frequency dus kan je precies binnen de specificaties blijven.

Heb je het ook met een andere videokaart wanneer je die plaatst?

wat zijn de resoluties die je monitor maximaal ondersteund op welke frequenties maximaal voor elke resolutie?

in principe geeft je monitor aan hoeveel hij max mag instellen...

Verwijderd

Het is helaas een bekend feit, dat een 'minder' merk monitor lang op zijn maximale resolutie laten werken, zijn levensduur bekort.

Misschien dat een Amerk monitor het wel goed kan.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 11:12
Dell sux gewoon.
Waarom heb je de comp nie gewoon zelf samengesteld??
of heb je hem kado gekregen? :)

Verwijderd

ga voor de 19"
ik heb hem zelf ook van dell en het is een super relaxt monitortje en hij draait bij mij op 85 hertz (1024*768)
de maximale resolutie is 1600*1200 bij 75 ( ? )hertz

ook heb ik de Geforce 256 (van dell) en ik heb nog geen problemen gehad
de oorzaak ligt denk ik toch ergens anders

als ik jou was zou ik het hele systeem na laten kijken
misschien is de voeding naar de kl#te en/of geeft het moederbord een verkeerd voltage naar je agp slot ?

verder heb je nog steeds fabrieks garantie op je vervangende monitor (lijkt mij)

en mocht je video kaart en/of monitor weer kapot gaan na je garantie periode
als gevolg van hetzelfde probleem dan heb je nog steeds recht op je garantie omdat je dit 'defect' al in je garantie periode hebt gemeld...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Overigens gaat bij het vervangen van een defecte monitor, voor die monitor de garantie weer gewoon opnieuw in.
Ik hoorde gisteren bij RADAR (op TV) ook nog iets moois:
Ondanks dat een fabrikant anders kan beweren, zijn ze verplicht altijd een garantie te geven die gelijk is aan de economische levensduur van het apparaat (3 jaar bij een PC). Gedurende die drie jaar, moet het systeem zo functioneren dat jij er mee kan werken op een manier die 'normaal gesproken van het apparaat kan worden verwacht'.
't ging erom dat Packard Hell weigerde kosteloos een floppy-drive te vervangen, die na 1,5 jaar defect ging.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dus als ik 't goed begrijp draai je ook echt op 1600x1200 op 65hz? geen wonder dat die monitor knalt. daar kunnen die 17" bakkies echt niet tegen.

maar da's idd het probleem met die goedkope monitoren. je wordt gelokt met torenhoge specs (geen normaal denkend mens draait 1600x1200 op een 17" schermpie) die de monitor in feite helemaal niet aankan (niet erg lang tenminste). en ook het opbranden van die geforce is dan niet zo gek. daar zul je gewoon extra koeling op moeten zetten en misschien is zelfs dat niet genoeg.

mijn advies: zet die resolutie een tandje terug of geef het extra geld uit voor een monitor die wel echt met 1600x1200 overweg kan. misschien heb je dan zelfs aan een 19" niet genoeg maar moet je meteen voor een 21" gaan.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dell sux gewoon.
Waarom heb je de comp nie gewoon zelf samengesteld??
of heb je hem kado gekregen? [/quote]Volgens mij heb je geen idee waar het over hebt, ten eerste is je statement totaal overbodig. Ten tweede gebruikt Dell in tegenstelling tot Compaq/Packard Bell wel goede onderdelen en ten derde, als iemand niet zeurt over de garantie wanneer deze een paar maanden is verlopen is Dell het wel.

Verwijderd

ow nee ik draai hier 1600x1200 op 75 hz met een lg flatron 795+
Pagina: 1