• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een remote van Sony. Het is de RM-IA9K (Wellicht is er al een opvolger, weet ik niet). Dit is een Remote met touchscreen lcdscherm, waarmee je geluidssetje te controllen is (Duh! ;) )
Je kunt hier ook je MD's mee titlen etc.
Ik heb inmiddels al een en ander aan PocketPC Software gezien waarmee dit ook zou moeten kunnen, maar helaas is die software niet compatible met mijn Cassiopeia. :(
De vraag is nu, wat voor een Remotes hebben de tweakers hierzo? Heeft iemand ooit al eens zijn remote gemod? Welke touchscreen remotes zijn er verkrijgbaar in Nederland (vanwege het grote gadget gehalte van touchscreens ;) )?
En wellicht: heeft iemand ooit de moeite genomen om zo'n RM-IA9K te bestellen (voor zover ik weet is deze alleen in Japan verkrijgbaar en das vrij duur lijkt me).

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 15:48

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dat is toch die half ovale, zeg maar rechthoek met afgeronde hoeken?
Of is die van Bose?
Philips cq. Marantz heeft er ook 1, de Pronto.
http://www.homefidelity.nl/pronto/pronto.htm

Heb er wel eens aan gedacht er 1 te kopen, maar ze zijn toch wel aardig duur :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• ElCondor
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Oscar the Grouch schreef op 26 augustus 2002 @ 16:32:
Of is die van Bose?

Kijk, das inderdaad een mooie! Maar kunnie daar ook Sony apparatuur mee aansturen? (Lijkt wel, maar toch ff vrage natuurlijk). En ken je dan ook je TV etc ermee aansturen.
Er heeft een paar jaar geleden alweer geloof ik een artikeltje in de PCM gestaan over universla remotes en daar zat er een tussen met touchscreen, maar ik kan um zo ff niet meer vinden.
Wat hebben we nog meer?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 15:39

Wallie

Herr

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51
ElCondor schreef op 26 augustus 2002 @ 16:23:
Ik heb inmiddels al een en ander aan PocketPC Software gezien waarmee dit ook zou moeten kunnen, maar helaas is die software niet compatible met mijn Cassiopeia. :(
Die draait toch Palm OS? Dan kan je gewoon remote control software vinden hoor, gebruik ik ook!

• ElCondor
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Ehm... nope... :) Draait WinCE, PocketPC versie daarvan dan... En er zit een MIPs in, als ik het goed heb begrepen, en dat is meen ik de bottleneck. Als je een Ipac hebt met een ARM processor dan hebbie daar wel een proggie voor, tenzij iemand mij van het tegendeel kan overtuigen :)

Verwijderd

Die gekleurde vind ik echt geldverspilling, waneer kijk je op je remote?

Verwijderd

Oscar the Grouch schreef op 26 augustus 2002 @ 16:32:
Of is die van Bose?

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dani1741kj/zooi/afstandbediening.jpg

Ik heb er hier een liggen ;)

Gebruik uhm alleen niet echt. Dat in programeren is niet eecns zoveel werk alleen alles naar je eigen smaak inrichten wel. En nu kan dat zelfs via een programmatje en een seriele kabel maar toch heb ik het nog niet gedaan.

Modbreak:Zou wel willen bieden, maar dat mag niet op Got :)

[ Voor 0% gewijzigd door Oscar the Grouch op 27-08-2002 08:35 ]

• ElCondor
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 22:32:
Die gekleurde vind ik echt geldverspilling, waneer kijk je op je remote?
Heeeeeeejjj, het gaat hier om het gadget gehalte van zo'n ding hè? Dus kleurtjes ziet er wel cewl uit :P

Verwijderd

Die van Heiniken zijn relaxt, kon je rechtop op tafel zetten (vlakke onderkant) en op de bovenkant zit een bieropener. Voorderest heel simpele remote, volume en programma vooruit en achteruit :P

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

* Kr3Kr gebruikt gewoon zijn ipaq als remote, net zo handig, en ziet er stukken beter uit!

Gregor van Egdom Krekr

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-03 15:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb de philips sbcru880. Zit wel een klein lcd scherm op (1 regel, 10 karakters) maar werkt erg prettig. Ik wilde er gewoon eentje hebben met rubber toetsen, zodat ik op gevoel kan drukken en niet naar het scherm moet kijken. Hij kan ook radio-frequenties uitzenden is daardoor compatibel met het philips power control system voor je lampen etc (helaas niet meer leverbaar). Verder volledig programmeerbaar + nieuwe IR codes te leren/opnemen.

Erg goed ding.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 11:36:
Die van Heiniken zijn relaxt, kon je rechtop op tafel zetten (vlakke onderkant) en op de bovenkant zit een bieropener. Voorderest heel simpele remote, volume en programma vooruit en achteruit :P
Mja.. jammer dat er een menu toets ontbreekt..
Pagina: 1