Toon posts:

Dual proc upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals altijd ben ik zwaar toe aan een upgrade van mijn compu en nou heb ik toevallig nog een EPOX KP6-BS dual processor moederbord liggen. Nu heb ik in mijn compu een abit ZM6 met een celeron 500.

Mijn vraag is of het de moeite waard is om een paar pIII 450's ofzo op de kop te tikken en die over te klokken naar 600 (heb ergens gelezen in een review over die epox dat dat zwaar te doen is) of dat ik gewoon beter een nieuwere celeron in mijn huidige bordje kan prikken? any advice?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ligt eraan wat je wilt doen.
Photoshop, 3ds max etc. --> ja!
Games, surfen --> nee!

Verwijderd

Topicstarter
had namelijk ergens gelezen dat het ook zeer relaxed was voor multitasken, maar ik phtoshop en max zeker ook.
of denk je dat een 1 ghz celeron ofzo toch sneller is?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Om een celeron > 533MHz aan de gang te krijgen in de ZM6 zul je ook het een en ander moeten verbouwen.. Dat ding snapt standaard ook geen coppermines..

Kun je die Epox niet uitrusten met dual coppermines? 2x 1GHz ofzo.. Zo te zien aan de naam bevat dat ding de BX chipset (gokje :)), dus dat moet niet het grootste probleem zijn..
Je hebt dan wel converters nodig van slot 1 -> socket370 die dual processing ondersteunen!

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik dacht dat coppermines ook slot1 waren? dat bordje is ook slot1 maar in het boekie staat dat ie tot 600 mhz aankan of kan ie meer aan? want in de bios is de busfreq in te stellen tot 133 (van daar PIII 450 -> 600, stond dus in die review) en de multiplier van die coppermines staat neem ik aan vast?

Verwijderd

het zou kunnen dat je bord (die epox) alleen catmai p3's trekt , geen coppermines, catmai's waren er idd tot 600 Mhz , en die zijn ook aleen in slot 1 behuizing verkrijgbaar.

Dus kijk of ie coppermine ondersteuning heeft, dan zou je er ook een paar 1Ghz , of na een beetje solderen een paar 1.4's in kunnen gooien.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:52:
sorry maar ik dacht dat coppermines ook slot1 waren? dat bordje is ook slot1 maar in het boekie staat dat ie tot 600 mhz aankan of kan ie meer aan? want in de bios is de busfreq in te stellen tot 133 (van daar PIII 450 -> 600, stond dus in die review) en de multiplier van die coppermines staat neem ik aan vast?
Intel maak het idd niet makkelijk.
tot 600mhz bestaat er een P3 in katmai uitvoering, daarna wordt het coppermine.
De katmai is altijd slot 1, de P3 coppermine is socket 370 of slot 1.
Een coppermine celeron is altijd socket 370.

Verwijderd

Topicstarter
he top bedankt allemaal alvast, ga ff zoeken of dat kan...

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Celerons boven de 533A gaan niet meer in dual, dat is dus een vrij kansloze hobby. Probeer ergens inderdaad 2x 1GHz PIII vandaan te toveren, dat is een erg prettige upgrade. Moet je wel goed op blijven letten of in de totaalprijs een Duron + moederbord niet goedkoper is...

de betaler vervuilt

Verwijderd

GA!S schreef op 26 augustus 2002 @ 17:01:
Moet je wel goed op blijven letten of in de totaalprijs een Duron + moederbord niet goedkoper is...
Dual is mannelijker he? :P

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 17:13:
[...]

Dual is mannelijker he? :P
yup, heeft een hoog overbodigheids gehalte in de meeste gevallen. Ideeal dus.

de betaler vervuilt

Verwijderd

voor de 2 P!!!'s ga je toch flink wat geld neertellen denk ik. Voor dezelfde performance kan je dan beter een duronnetje @ 1.2 GHz kopen ofzo, dan ben je goedkoper uit. Komt er nog bij dat je niet zoveel voordeel haalt uit een dual config.

Verwijderd

Topicstarter
nou bij epox wordt max PIII 750 "recommended".
Maar verder volgens hun is de max fsb 100Mhz terwijl ik in een review ergens las dat ie op 133 Mhz gezet kan worden. Sowieso staat erbij dat er geen dual celerons ondersteunt worden....er wordt verder niet over coppermines geroemd i.v.m. slot 1 moederborden.

Maar inderdaad je bent zo'n 250 euro kwijt voor twee van die dingen denk ik of niet?
Wat zouden jullie aanraden?

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry. ultimate carnage, had nog niet gerefreshed....maar ik gebruik vrij veel 3dsmax, photoshop en 3d cad programma's, is het dan nog steeds niet de moeite waard?

• maratropa
  • Niet online
licht er een beetje aan. Wat doe je in die programma's, qua soort cad en 3d, en ben je veel aan het renderen? Gebruik je een multithreaded renderer?

specs

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

gladiool schreef op 26 augustus 2002 @ 17:52:
licht er een beetje aan. Wat doe je in die programma's, qua soort cad en 3d, en ben je veel aan het renderen? Gebruik je een multithreaded renderer?
Geobsedeerde Maxer ;)

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 17:29:
nou bij epox wordt max PIII 750 "recommended".
Maar verder volgens hun is de max fsb 100Mhz terwijl ik in een review ergens las dat ie op 133 Mhz gezet kan worden. Sowieso staat erbij dat er geen dual celerons ondersteunt worden....er wordt verder niet over coppermines geroemd i.v.m. slot 1 moederborden.

Maar inderdaad je bent zo'n 250 euro kwijt voor twee van die dingen denk ik of niet?
Wat zouden jullie aanraden?
Pas op met een BX chipset op 133MHz zetten. Vaak zijn er geen AGP dividers waardoor deze dus flink overgeklokt wordt door het verhogen van de FSB naar 133MHz.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
ik'heb een golden sample geforce2 mx kaartje, zou wel moeten kunnen toch?

Verwijderd

agp is 88.6 mhz , niet superhoog, dat zal je mx wel trekken, je pci is eerder een probleem, die loopt nl op 44 Mhz das wel weer vrij hoog voor oudere pci kaarten (uitzonderingen zijn er) desnoods draai je die 1g's op 900 Mhz ofzo....

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 19:17:
agp is 88.6 mhz , niet superhoog, dat zal je mx wel trekken, je pci is eerder een probleem, die loopt nl op 44 Mhz das wel weer vrij hoog voor oudere pci kaarten (uitzonderingen zijn er) desnoods draai je die 1g's op 900 Mhz ofzo....
Er zijn ook mobo's met wel een 1/4 PCI maar geen 1/2 AGP(alleen 2/3).

Verwijderd

Topicstarter
ok maar ik heb dit moederbod, en vind het zonde om hem niet te gebruiken, ik zag op ebay for 50 euro twee PIII 550's , en je kan dat moederbord ook op 103 en 112 Mhz laten lopen dus is dit mischien de beste optie?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een mooie prijs, is de bron een beetje betrouwbaar? Ik zou er wel voor gaan :Y)

Je zal met enig geluk wel de 112MHz kunnen halen, plaats dan wel een kleine HSF op de 440BX chipset. De BX wordt relatief heet bij een FSB boven de 100MHz.

Verwijderd

Topicstarter
ok ze waren al weer wat duurder geworden maar in theorie is dat dus ongeveer de beste oplossing qua prijs/snelheid verhouding, of niet? (eventueel dus in combinatie met een HSF, wat kosten die eigenlijk?)

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 23:30

Professor_Botje

Administrator

Lees op mijn site hoe je je oude Celeron kan gebruiken in een Dual slot1 mobo :P

www.Game-Server.tk Kijk onder de link Modding en overclocking

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Professor_Botje schreef op 26 augustus 2002 @ 23:52:
Lees op mijn site hoe je je oude Celeron kan gebruiken in een Dual slot1 mobo :P

www.Game-Server.tk Kijk onder de link Modding en overclocking
Dat geldt alleen voor de Slot1 Celerons (Covington core).. De PPGA Celeronnetjes kun je gewoon zonder enige modificaties via een Dual-Capabel Socket370-Slot1 converter op de moederbord prikken :)

Verwijderd

Topicstarter
maar t'is dan toch zoals je eerder schreef waarschijnlijk makkelijker (en goedkoper) om voor de twee slot 1 pIII's te gaan liefts zo hoog mogelijk (500, 550) in combinatie met een HSF voor de chipset?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Die slot 1 PIII's zijn wel vrij zeldzaam.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad waren de enige die ik zag maar ga toch maar proberen denk, watvoor HSF'je mot ik hebben dan? is het gewoon een kwestie van opmeten? en waar kan je die het best scoren?
Pagina: 1