Eenvoudige newsreader gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Uitgebreide newsreaders vol intelligente opties zijn makkelijk te vinden, alleen zoek ik die niet. Ik zoek een programma waarmee men alleen newsgroups kan lezen en beantwoorden. Dus niet een die ook kan mailen, browsen, msn'en en/of downloaden.
Voor mail gebruiken we pegasusmail, om te browsen Opera6 (zonder mail en news) en voor de newsgroups gebruiken we <vul in>. Hiermee willen we de functionaliteit gescheiden houden, wat beheerstechnisch wel zo prettig is.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-09 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

xnews misschien iets? Ik denk eigenlijk niet dat er newsprogramma's zijn die alleen beperkte dingen kunnen en verder niets. Net zoiets als een browser zonder bookmarks ofzo. Een minimaal aanta lfeatures zal toch aanwezig zijn.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:15
Forte Agent.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:43

Crazy D

I think we should take a look.

Ingebouwde newsclient van Mozilla? :)
Xnews is ook niet al te uitgebreidt trouwens (maar wel precies goed :)).
En anders kun je nog Outlook Express gebruiken, als er 1 newsclient is die wel zeer beperkt is, is het die wel.

Exact expert nodig?

Verwijderd

er zit een newsreader in Opera ...

[ Voor 5% gewijzigd door Rafe op 16-09-2003 14:39 ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Om de nieuwsreader van Opera te gebruiken moet ook het mailprogramma van Opera aan staan. Dat is echter niet de bedoeling, de gebruikers hebben daar Pegasus mail voor. Outlook Express biedt inderdaad genoeg newsreader, maar biedt niet te onderdrukken mail faciliteiten. Kan ik in Mozilla de browsermogelijkheden uitzetten? :)
Kortom, ik wil news, mail en web duidelijk gescheiden houden.
Ik kijk morgen naar xnews en forte agent, want ik is nu erg moe :O

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Wat laat, maar toch nog een antwoord: Pravda

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Als er 'n programma is, wat echt debiel veel geconfigureerd moet worden, voordat het naar wens loopt, is het Forte wel ;)

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 14:33
knode (mits je Linux/Unix draait)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wekkel schreef op 16 januari 2003 @ 13:11:
Als er 'n programma is, wat echt debiel veel geconfigureerd moet worden, voordat het naar wens loopt, is het Forte wel ;)
Je hebt helemaal gelijk, ik werd er ook helemaal gestoord van om de news servernaam te moeten opgeven Waarom kon hij hem toch niet raden?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Joost E. Boere schreef op 26 August 2002 @ 22:42:
Om de nieuwsreader van Opera te gebruiken moet ook het mailprogramma van Opera aan staan. Dat is echter niet de bedoeling, de gebruikers hebben daar Pegasus mail voor. Outlook Express biedt inderdaad genoeg newsreader, maar biedt niet te onderdrukken mail faciliteiten. Kan ik in Mozilla de browsermogelijkheden uitzetten? :)
Kortom, ik wil news, mail en web duidelijk gescheiden houden.
Ik kijk morgen naar xnews en forte agent, want ik is nu erg moe :O

ja, je kan de mail/news/webclient direct opstarten. Het uitschakelen van componenten zal ook vast lukken als je wat in de user.js files etc. rondkijkt/kloot.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

gravity

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Inmiddels ben ik weer op zoek. Pravda werkt aardig, maar is niet super stabiel. Gravity en Forte Agent bieden veel te veel mogelijkheden. Ik zoek nog steeds een eenvoudige newsreader, zonder mailfaciliteiten en geschikt voor windowsNT. Eventueel mag het een webpagina zijn, zolang het maar geen schreeuwsite is, geen Java nodig heeft, niet puur IE is en je niet zoals bij Google afhankelijk bent van derden voor het toevoegen van niewsgroepen. Het mag wat kosten, het is bedrijfsmatig.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Webbased: http://florian-amrhein.de/newsportal/english
Je moet wel zelf PHP hosting hebben en een usenetaccount.

Overigens snap ik niet wat er aan Free Agent te moeilijk is. Af en toe werkt zelfs m'n vader ermee. In al die instellingen zit hij toch niet. ;)
En Free Agent _is_ stabiel en snel.

[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 16-09-2003 14:38 ]

🌞🍃

Verwijderd

Joost E. Boere schreef op 26 August 2002 @ 22:42:
Om de nieuwsreader van Opera te gebruiken moet ook het mailprogramma van Opera aan staan. Dat is echter niet de bedoeling, de gebruikers hebben daar Pegasus mail voor. Outlook Express biedt inderdaad genoeg newsreader, maar biedt niet te onderdrukken mail faciliteiten.
Mail faciliteiten in deze programma's heb je alleen als je ook daadwerkelijk mailservers instelt. Ik gebruik OE (en experimenteer sinds kort ook met Mozilla Thunderbird) uitsluitend voor nieuws en dat werkt prima. Als je er nog een firewall tussenzet die alleen toegang biedt tot poort 119 (plus DNS servers) dan blokkeer je mail via de gebruikelijke poorten helemaal.

Trouwens, de e-mail mogelijkheden van Outlook Express worden gemaskeerd als je deze opstart met de optie /outnews, bijvoorbeeld door de 'target' in de shortcut properties te veranderen in: "%ProgramFiles%\Outlook Express\msimn.exe" /outnews.
Kan ik in Mozilla de browsermogelijkheden uitzetten? :)
Mozilla Thunderbird is een stand-alone mail- en nieuws-client. Hij is weliswaar 'pas' in versie 0.2 (versie 0.3 zit er ook alweer aan te komen), maar hij is al behoorlijk stabiel. Ik denk dat hij ook prima bruikbaar is voor uitsluitend nieuws, maar ik ben er pas net een beetje mee gaan experimenteren.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik vind het juist handig om 1 prog voor alles te hebben. Maar zoals gezegd is Mozilla Thunderbird een prima programma, alleen is dit weer zowel Email als Nieuws. Al is er vast de mogelijkheid wel om het email deel uit te schakelen in "user.js" ofzo..

Maar waarom wil je alles schijden en mogen er niet te veel instellingen/opties in zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 16-09-2003 15:23 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 21:57
Je kan gewoon MS Outlook of Outlook Express gebruiken en als je wat meer van plan ben zou je Newsbin Pro kunnen gebruiken.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

www.newsleecher.com

:*)

[ Voor 20% gewijzigd door dCY op 16-09-2003 15:24 ]

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 21:21
powergrabber, zlefs mn vader kan hiermee werken na 1x uitleg... dat zegt wel genoeg... :)

www.cosmicwolf.com

Verwijderd

Er zijn toch wel mogelijkheden om de email funcionaliteit van OE admin-matig uit te schakelen. Dan hou je een newsreader over de aardig aan je voorstelling beantwoord.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Helaas is niet iedereen binnen ons bedrijf zo slim om van opties af te blijven waar ze niets aan hebben. De extra functionaliteit verhoogd de drempel om het te gebruiken, terwijl het weinig meerwaarde heeft.
Twee redenen om niet te integreren: minder controle over wie welke faciliteiten mag gebruiken en beperking van de afhankelijkheid van een specifiek product. Als we nu een van de onderdelen willen wijzigen kan dat zonder de rest ook overhoop te gooien.
Outlook Express biedt precies genoeg nieuwsfaciliteiten, maar is mij te onveilig. Op dit moment ken ik geen Microsoftproducten waarmee ik onder mijn verantwoording leken contact met internet durf te laten hebben. Dit is altijd een persoonlijke inschatting/afweging, dus voor jou kan het totaal anders zijn.

Pagina: 1