Kpn doet moeilijk over 10 meter (ADSL)

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 12:37
Ik had een mailtje gestuurd naar kpn omdat bij ons mxstream niet mogelijk was en bij onze buren wel (wonen 10 meter naast ons). Krijg ik dit mailtje van ze:

Geachte heer Blommers,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Een telefoonaansluiting op postcode xxxx xx, huisnummer xx is
aangesloten op telefooncentrale Veghel-centrum. Deze centrale is
geschikt voor Mxstream. De afstand tussen uw aansluiting en de centrale
is echter bepalend of u al dan niet een Mxstream aansluiting kunt
krijgen. Als de postcodecheck op onze site http://www.mxstream.nl
aangeeft dat u geen Mxstream kunt krijgen betekent dit dat u verder dan
3 km van deze centrale afwoont.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Grietje de Wit
KPN Telecom

Ik denk dat KPN geen geld wil verdienen.

BBned kan trouwens wel die vinden die 10 meter nie erg ik denk dus dat ik voor bbned ga omdat kpn te lam is om door te komen te meten ofdat het gaat

Verwijderd

Als je verder dan 3km zit kunnen ze gewoon niet garanderen dat het werkt, en om dus elke week "gezeik"( :) ) van jou te voorkomen doen ze het liever niet, want jij wel of nie adsl zal voor hen het verschil niet maken, klinkt hard.. maar waar :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Kpn die neemt zeg maar een veiligheids marge aan.
Dit wel zeggen van 3km meer niet. Dit kan ik opzicht wel begrijpen als jij net 3010m van de centrale zit dat dat lullig overkomt, maar als ze jou toegang geven dan gaat jou buurman die op 3020m woont ook zeuren.
Ze moeten gewoon ergens de grens trekken.

Bbned aan de andere kant, die houd zich aan de theoritische grens (5,8km) en je kan ook als je op 5,7km afstand woont alleen maar de 512 verbinding krijgen omdat anders de snelheid niet gegarandeerd kan worden.

Maar goed, kpn die wil gewoon zekerheid dus.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26
offtopic:
Blommers uit Zijtaart :? Ik zie het al. Robbert hier, vriend van Johan :)

KPN moet ergens de grens trekken, en tja, dat is op 3 KM. Als je persé MxStream wilt, kun je misschien iets regelen met je buren...

Verwijderd

volgens mij wil je trouwens ook liever bbned qua performance!

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 12:37
RobbertC schreef op 26 augustus 2002 @ 16:27:
offtopic:
Blommers uit Zijtaart :? Ik zie het al. Robbert hier, vriend van Johan :)

KPN moet ergens de grens trekken, en tja, dat is op 3 KM. Als je persé MxStream wilt, kun je misschien iets regelen met je buren...
Ja de enige echte blommers uit zijtaart

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Theoretisch kan het zo zijn dat de kabel van je buren (ik ga er voor het gemak vanuit dat ie rechts zit) uit de rechterkant van de straat komt, en die van jou uit de linkerkant van de straat. Bij rijtjeshuizen en huizen die allemaal tegelijk gebouwd zijn is dit meestal niet het geval, maar woon je in een straat met alleenstaande huizen of veel verschillende panden dan kan dit door een verschil in bouwjaar anders zijn. Vraag me niet waarom, alleen maar gehoord van een kabellegger :)

Wellicht kun je iets regelen met je buren..... UTP gaat immers wel een metertje of 100.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

maartena schreef op 26 augustus 2002 @ 17:43:
Theoretisch kan het zo zijn dat de kabel van je buren (ik ga er voor het gemak vanuit dat ie rechts zit) uit de rechterkant van de straat komt, en die van jou uit de linkerkant van de straat. Bij rijtjeshuizen en huizen die allemaal tegelijk gebouwd zijn is dit meestal niet het geval, maar woon je in een straat met alleenstaande huizen of veel verschillende panden dan kan dit door een verschil in bouwjaar anders zijn. Vraag me niet waarom, alleen maar gehoord van een kabellegger :)

Wellicht kun je iets regelen met je buren..... UTP gaat immers wel een metertje of 100.
Klopt.
Vroeger werden de aansluiting gedaan voordat de huizen opgeleverd werden. Tegenwoordig zodra de bewoner/eigenaar een aanvraag doet. Woninstichting vraagt natuurlijk bijv. een straat tegelijk aan. Zo kan het zijn dat de capaciteit in een kabel al gebruikt is en dat er misschien wel 100 meter gegraven moet worden.
Maar dit is bij nieuwe aanleg en ik neem aan dat topicstarter al telefoon heeft.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Joa, metertje of 10 naar de buren moet te doen zijn, zeg dat je 2/3 van de abbo kosten betaalt, omdat je het zo graag wil hebben, trek een kabeltje van 10 meter, wij hebben hier een 25 meter UTP door het huis liggen, dus 10 meter zal het probleem niet zijn, men neme een hub, vraagt een 2e IP aan, en klaar, lekker gezellig samen of appart met de buren internetten

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

M2B schreef op 26 augustus 2002 @ 16:34:
[...]

Ja de enige echte blommers uit zijtaart
offtopic:
Ik dacht dat ze heel zijtaart plat gooiden voor 3 opslaggebouwen waarvan er al 1 af is (ligro dus :D) wanneer moet je uit je huis? :D is het dan nog wel zinvol om voor een paar jaar adsl aan te schaffen? :D:D:D:D hahaha, nee geintje ik weet het toevallig omdat me pa daar aan het kloten is bij die sligro, maar ik hoorde dat er nog 2 zo'n gebouwen kwamen maarja da zal wel goed zijn

nu wel wat nuttigs

bij mij ligt de kpn ook zo raar te doen...ik woon in schijndel (welk bekend bij veghelnaren denk ik) en heb telefoon uit gestel (sint-michielsgestel eigenlijk) ennuh nu kan de buurman van mijn buurman zeg maar...die ongeveer 100-50 meter verder woont wel zeker adsl via isdn nemen zonder lijncheck, maar bij mij moet per se gecheckt worden...slaat nergens op vind ik...maarja die lijntjek zal ie wel doorstaan dan...

ik vind het btw wel goed dat kpn harde lijnen trekt, dan zijn ze idd van dat gezeur af als iets niet optimaal werkt...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41
elvis84 schreef op 26 augustus 2002 @ 19:11:
[...]

nu wel wat nuttigs

bij mij ligt de kpn ook zo raar te doen...ik woon in schijndel (welk bekend bij veghelnaren denk ik) en heb telefoon uit gestel (sint-michielsgestel eigenlijk) ennuh nu kan de buurman van mijn buurman zeg maar...die ongeveer 100-50 meter verder woont wel zeker adsl via isdn nemen zonder lijncheck, maar bij mij moet per se gecheckt worden...slaat nergens op vind ik...maarja die lijntjek zal ie wel doorstaan dan...
Vaag verhaal, maar een lijncheck doen ze altijd! Dat hebben ze bij je buurman gedaan en zullen het bij jou ook doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Wimlem op 26-08-2002 19:22 . Reden: spelfoutje ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Tonnetje schreef op 26 augustus 2002 @ 19:19:
[...]

Vaag verhaal, maar een lijncheck doen ze altijd! Dat hebben ze bij je buurman gedaan en zullen het bij jou ook doen.
nee ze hebben het nog niet gedaan, het is pas in Q4 beschikbaar, maarruh er staat dat het bij hen niet nodig is...en bij mij wel...dat vind ik ook klets...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Doe de buren een wifi router kado en sluit em aan >:) >:)

Wel ff zelf een wireless kaartje kopen :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

elvis84 schreef op 26 augustus 2002 @ 21:01:
[...]

nee ze hebben het nog niet gedaan, het is pas in Q4 beschikbaar, maarruh er staat dat het bij hen niet nodig is...en bij mij wel...dat vind ik ook klets...

het zijn gewoon afstanden die in boekjes staan, waarop ze wel de snelheid kunnen garanderen en jij zit daar dus net overheen, dus doen ze een lijncheck. Of dacht je echt dat ze eerst overal de lijnen gingen bekijken of het wel kan, en tot hoesnel en dat allemaal voor ieder huis bij gingen houden? Ze zouden wel gek wezen.

Daarom kan je bij het ene huis zonder en bij het andere met lijncheck aanvragen. (overigens wordt zeker wel elke lijn doorgemeten voordat er een adsl verbinding op wordt aangelegd). Dat ze het bij jou dus wel doen en bij een ander niet, is dus gewoon een grens die ze trekken, terecht dus.

De grens "boven de 3 km doen we het niet" is wel heel erg bout gesteld :(. Toch moet je er rekening mee houden dat ze ook dat met grenzen doen. De kpn kan wel afstanden tot de centrale weten, maar kan niet ruiken dat jouw huis 10 meter verderop ligt dan dat van de buren waar ze wel adsl hebben. Dat jij een automatisch gegenereerd mailtje krijgt dat de afstand eens bekijkt en verder niet nadenkt wil niet zeggen dat ze geheel onflexibel zijn... Misschien eens erheen bellen (naar levering) en je verhaal uitleggen en vragen of ze misschien toch een kwaliteitscheck op je kabel willen doen. Als je mazzel hebt, doen ze het en heb je wellicht wel adsl...

Als je pech hebt, zeggen ze: "Helaas boven de 3 km zijn dusdanig weinig verbindingen bruikbaar, dat we checks te duur vinden, dus dat doen we niet", wat dan jammer zou zijn, maar nooit geschoten is altijd mis... Ze doen niet moeilijk, ze trekken alleen grenzen. Als jij in een rij van 1000 huizen woont, moet er toch ECHT eentje de laatste zijn, ook al is de volgende 10 meter verder :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ik snap wat je bedoelt, het is ook wel goed om van al dat gezeur af te zijn...ik woon ongeveer 2.6 km van de centrale af als het goed is...over de weg dan...maar die weg klopt niet meer, want eerst was onze straat niet doodlopend en nu wel, dus liggen de kabels iets anders, maar da maakt geen 400 meter uit lijkt mij...anders zou het HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL lullig zijn

Verwijderd

Hier 3042 meter. Dus geen Mxstream. Wel bbned. Alleen is bij maximale sync wel 1024/512. But who cares. We hebben tenminste breedband.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Volgens mij is het geen 3000 meter maar 3700 meter.
Pagina: 1