[Excel] Heeft Excel iets zoals een autoexec?

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik zal even de vraag verduidelijken: Ik maak een Excelsheet gebaseerd op een query op een database. Als ik het excel-bestand inlaad dan wil ik eigenlijk dat hij automatisch alles ververst (dat doet ie nu niet :()

Access heeft een handige autoexec-functie die je van alles kan laten doen bij het inladen van een bestand maar heeft Excel ook al zoiets? Na een middag zoeken heb ik nog niets gevonden in die richting.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Zoeken met google op "Excel VBA autoexec" levert als 2e link:

http://msdn.microsoft.com...hatcontainstartupcode.asp

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je kan met behulp van Excel VBA gewoon een sub aanmaken die elke keer wordt aangeroepen wanneer je een Worksheet/Sheet opent...

Let wel op dat je dan elke keer wanneer je het ExcelSheet opent wordt geconfronteerd met de melding dat er wellicht een virus in je Excel sheet kan zitten en dat is niet te omzeilen :(

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Oke dat gaan we proberen. Raar dat ik die link niet te pakken kreeg maar eind goed al goed :).

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Woudloper schreef op 26 augustus 2002 @ 16:30:
Je kan met behulp van Excel VBA gewoon een sub aanmaken die elke keer wordt aangeroepen wanneer je een Worksheet/Sheet opent...

Let wel op dat je dan elke keer wanneer je het ExcelSheet opent wordt geconfronteerd met de melding dat er wellicht een virus in je Excel sheet kan zitten en dat is niet te omzeilen :(
Is gewoon uit te schakelen, maar niet door de VBA-applicatie, maar wel in de excel-instellingen. In nieuwere versies van office kun je ook een certificaat meegeven, zodat de gebruiker niet alle waarschuwingen hoeft uit te zetten om van de jouwe af te zijn.