Toon posts:

Gnome2, gtk, themes en al dat soort...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heeft zo'n mooie gnome desktop, ik zit alleen nog op de standaard. Dat schiet niet op.

Het probleem is, hoe krijg ik gtk themes draaiend onder gnome en hoe werkt het?
Ik snap er nog geen snars van, tijd om dat te veranderen. Van de search en diverse nieuwsgroepen werd ik ook niet veel wijzer.

Verwijderd

Met gnome control center kun je themes inladen en veranderen. Je kunt ze overal downloaden, zie het screenshot topic voor enkele voorbeelden.

Verwijderd

welke versie van gnome heb je?
in gnome 1.4 is het gewoon in het control center bij thmes

in gnome2 in het menu>Desktop Preferences>Theme
en je metacity theme kan je het best ff metacity-setup installeren

themes zijn te vinden op themes.freshmeat.net, bij gentoo kan je ze ook emergen, welke distro heb je uberhaupt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:15:
welke versie van gnome heb je?
in gnome 1.4 is het gewoon in het control center bij thmes

in gnome2 in het menu>Desktop Preferences>Theme
en je metacity theme kan je het best ff metacity-setup installeren

themes zijn te vinden op themes.freshmeat.net, bij gentoo kan je ze ook emergen, welke distro heb je uberhaupt?
ik heb debian unstable, maar als ik een theme inlaad via het control center veranderen er alleen een paar kleuren en lettertypen, niet het complete uiterlijk. mijn windowmanager is sawfish.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Themes maken vaak gebruik van verschillende gtk engines, en als die niet (goed) zijn geinstalleerd dan werkt het niets zoals de bedoeling is (lees: alleen kleuren veranderen bijvoorbeeld)

Ik had dat met de gnome 2 van debian experimental, maar in gentoo heb ik er geen last meer van

een gtk theme installeren gaat via het control center (of gewoon in .themes of /usr/share/themes)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

Je hebt de pixmap-engine niet geinstalleerd. Die is nodig om de themes volledig tot hun recht te laten komen.

Verwijderd

Topicstarter
Valium schreef op 27 augustus 2002 @ 23:03:
Je hebt de pixmap-engine niet geinstalleerd. Die is nodig om de themes volledig tot hun recht te laten komen.
apt-get install gtk-engines-pixmap
Sorry, gtk-engines-pixmap is already the newest version.

Wat is de meest correcte manier om gtk2 te installeren?

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

gentoo gebruiken >:)

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Pagina: 1