Anoniem: 228908 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 07:37:
...
Ook reageerde de tv anywhere afstandsbediening normaal toen, ik kon door alle kanalen zappen.
TOT op het ogenblik dat ik de tv en de ontvanger naar de definitieve locatie heb verplaatst.(deze is de ruimte vlak onder de zender dus daar kan het probleem niet zitten).
Hier maak je de fatale fout; een aanname gebasseerd op een gevoel.
JUIST hier zit het probleem.
Het gaat toch om dit setje?

Even de kastjes een naampje geven:
Het kastje met de 3 knoppen op de voorkant heet vanaf nu de 'zender' (ook al is dit onder ander ook weer een ontvanger, hij moet even een naam hebben).
Het kastje met het bijna zwarte venstertje heet vanaf nu 'ontvanger'
Waarschijnlijk overbodige vraag, maar je weet maar nooit:
Ik neem aan dat de zender bij de kabel aansluiting staat en de ontvanger dus mee is verhuist naar de andere ruimte?
Probleem met dit soort
shit spul is dat het 9 van de 10 keer niet aan de apparatuur ligt maar aan de omgeving.
Deze set gebruikt 2 frequenties om te doen wat jij wilt: iets in de 2.4GHz voor beeld en (ik dacht) iets van 433MHz voor het doorsturen van de AB (afstandsbediening).
Er zitten ook 2 antenne's op beide kastjes, de vierkante is voor het beeld, de zwarte staaf is voor het verzenden van de AB naar de zender.
Achter het zwarte venster in de ontvanger zit de ontvanger voor de AB zelf. (die dus uiteindelijk via de zwarte antenne naar de zender word doorgestuurd).
Je schrijft dat je wel beeld hebt en dat de AB niet reageerd. Met andere woorden: 2.4 GHz haalt het wel en de 433MHz haalt het niet.
Oplossing: zwarte staaf antenne anders draaien/positioneren op zender en/of ontvanger, of de kastjes geheel anders positioneren en net zolang blijven tweaken totdat het gaat werken. (als je geluk hebt...)
Lukt het niet, dan moet je ze dichter bij elkaar gaan plaatsen.
Feit dat het bij installatie wel werkte (toen de zender en ontvanger dus praktisch naast elkaar stonden) geeft al aan dat je de ontvanger en/of zender nu op een plek hebt staan waar er duidelijk moeite is met het signaal van de AB.
Je kan het een kostbaar product noemen, maar dit product maakt gebruik van vrijgegeven frequentie banden. Je mag van (veel) geluk spreken als je uberhaubt fatsoenlijk stilstaand beeld hebt.
Zoek dit forum er eens op na, verschillende topics met verschillende meningen, over het algemeen negatief met een uitzondering daar gelaten.
De beste optie: trek een kabel, dat is ook nog eens een stuk goedkoper en betrouwbaarder.
Alles kan stuk.