[Slackware]Mcrypt/libmcrypt installeren

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 16:11
Ik wil graag horde en dan IMP installeren op mijn Slackware 8.0 bak. Nou moet ik ook mcrypt installeren voor horde.
Dus ik mcrypt gedownload moet ik eerst libmcrypt installeren dus libmcrypt gedownload en geuntarred en ./configure, make en make install gedaan en dan zou alles geinstalleerd moeten zijn dus ik weer naar de mcrypt dir toe en doe ./configure krijg ik de foutmelding dat libmcrypt niet gevonden kan worden ('libmcrypt was not found') wat doe ik fout?? ik doe ./configure --with-libmcrypt-prefix=/usr/local en alleen ./configure werkt ook niet!!

Hail to the king baby!

Verwijderd

Kijk of je /usr/local/lib als dir ook voorkomt in /etc/ld.so.conf (zo niet toevoegen) en draai dan eens ldconfig.

• urk_forever
/usr/local/lib stond al in de /etc/ld.so.conf, heb nog wel even ldconfig gedraait maar nog steeds die foutmelding. Nog meer ideen?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Je moet na ldconfig nog wel even je eerder aangemaakte config van ./configure wegmieteren. Wellicht dat een make clean daar bij helpt of anders de source ff weggooien en opnieuw uitpakken.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2002 15:13 . Reden: zpelling ]

• urk_forever
van mcrypt? --> yep

Thnx werkt, nou moet ik alleen libmhash nog downloaden, maar ik kan tenminste weer verder!!

Hail to the king baby!

• urk_forever
hmmm, nou heb ik dus libmhash (0.8.16) gedownload, untarred, ./configure, make en make install gedaan. Hierna de mcrypt-2.6.2 gedelete en opnieuw geuntarred en nou zegt ie dat ie mhash >= 0.8.15 niet geinstalleerd is!!

Hail to the king baby!

Pagina: 1