Ik heb een laptop en een pc via een switch met juiste kabels, alles werkt. Op beide staat xp pro. Ik deel internet via de laptop, maar dat is hier niet van toepassing. ALs ik iets wil kopieren van de pc naar de laptop gaat het suupper langzaam. Als ik in taakbeheer kijk bij netwerk tab, dan zie ik dat er 0.01% wordt gebruikt van de 100mbit. Ik heb allebei op 100 full staan. een ip's zijn 192.168.0.1 en die andere +1 voor het laatste cijfertje. subnet mask zijn 255.255.255.0 Iemand een idee hoe dit komt. Ik zie wel andere topic over dat ze maar 5 mbit hebben maar bij mij is het wat anders.
Is er echt niemand die een idee heeft. Doe maar een sugestie van wat het kan zijn dan kan het tenminste uitproberen.
Firewall, virusscanner, virus, brakke kabels, reset switch, brakke nic, QoS,
andresom wel snel dan
andresom wel snel dan
ja dat taakbeheer zecht wel mee, maar welke smelheden haal je (ge bruik du meter ofzo)Michali schreef op 26 augustus 2002 @ 14:45:
Ik heb een laptop en een pc via een switch met juiste kabels, alles werkt. Op beide staat xp pro. Ik deel internet via de laptop, maar dat is hier niet van toepassing. ALs ik iets wil kopieren van de pc naar de laptop gaat het suupper langzaam. Als ik in taakbeheer kijk bij netwerk tab, dan zie ik dat er 0.01% wordt gebruikt van de 100mbit. Ik heb allebei op 100 full staan. een ip's zijn 192.168.0.1 en die andere +1 voor het laatste cijfertje. subnet mask zijn 255.255.255.0 Iemand een idee hoe dit komt. Ik zie wel andere topic over dat ze maar 5 mbit hebben maar bij mij is het wat anders.
als ik hier met 11,5mb/s (ja echte mb/s over 100mbit) pomp staat ie ook niet op 100%
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
in de pc een sitecom kaartje. en in de laptop een safeway credit card formaat ding.Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:42:
welke kaartjes heb je
firewall en virus scanner niet geinstalleerd. kabels zijn goed weet ik zeker. switch resetten? hoe doe je dat? QoS, moet dat aan of uit (staat aan nu)Firewall, virusscanner, virus, brakke kabels, reset switch, brakke nic, QoS
Verwijderd
Ik herinner mij dit ook een keer gehad te hebben tussen 2 pc's.
Toen was Internet connection sharing de boosdoener.
Toen was Internet connection sharing de boosdoener.
hoe heb je het opgelost?
ik wil toch internet sharen.
ik wil toch internet sharen.
Soms zit er een reset op ...... uit/aan zetten .. zelffdeMichali schreef op 27 augustus 2002 @ 23:33:
[...]
in de pc een sitecom kaartje. en in de laptop een safeway credit card formaat ding.
[...]
firewall en virus scanner niet geinstalleerd. kabels zijn goed weet ik zeker. switch resetten? hoe doe je dat? QoS, moet dat aan of uit (staat aan nu)
met qos kun je bepalen hoeveel banbreedte een apllciatie heeft enzo ....
UIT dus .. en dan opniew proberen
Pagina: 1