Toon posts:

Raid installatie werkt niet. Help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een raid 0 installatie opzetten, maar als ik windows xp pro wil installeren, laad hij de benodigde bestanden (blauwe scherm) maar geeft het systeem aan dat er zich een softwarefout voordoet na de herstart (idem bij win2000, elke nieuwe installatie andere fout). De echte installatie vindt hierdoor nooit plaats. De setup bestanden laad hij vanaf cdrom naar hardeschijf. Deze kan ik via een omweg wel bekijken. Maar de uiteindelijke setup werkt niet.

Hopelijk kan iemand mij helpen!
Martin

Configuratie:
MSI K7T Turbo (MS-6330) (met laatste bios-update)
Silicon Image RAID controller (SIL0680) 133ATA
Maxtor 20GB 7200RPM 133ATA
Western Digital 20 GB 7200RPM 133ATA
(deze zijn gestriped met 64k)

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Ik heb in een erg mooi duidelijk stuk in (de huidige) PCM gelezen, dat het allleen werkt met IDENTIEKE harddisk's , dus niet beide : ATA 133 etc, nee > identiek, dus zelfde fabrikant & zelfde modelnr.

Ciao Sven

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

SvenG schreef op 26 augustus 2002 @ 15:07:
Ik heb in een erg mooi duidelijk stuk in (de huidige) PCM gelezen, dat het allleen werkt met IDENTIEKE harddisk's , dus niet beide : ATA 133 etc, nee > identiek, dus zelfde fabrikant & zelfde modelnr.

Ciao Sven
Het kan wel werken met verschillende HD's, alleen de raid array neemt de grootte en snelheid aan van de kleinste en langzaamste HD.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

SvenG schreef op 26 augustus 2002 @ 15:07:

Ciao Sven
Niet waar, het is alleen zonde van je geld omdat de kleinste en traagste bepalend is. 8)7

Shit, goudvis is me voor.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 00:20

Rashann

Zoek de hond...

Je kan natuurlijk proberen via diskette en F6 tijdens de setup de laatste drivers te gebruiken, misschien helpt het...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Ik neem aan dat je boot volgorde in je bios als eerste HD de raid controller aangeeft.
Zit je op een primaire actieve partitie te werken ?
Pagina: 1