Bang voor overstap naar ATI, wel enorm benieuwd !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hallo tweakers,

Ik heb mijn Geforce2 Titanium verkocht voor 75 € en leg zelf 75 € bij, budget is dus 150 € (NIET MEER :P ) exlusief verzendkosten dan.

Ik zat dus te denken aan vooral de keuze tussen deze 4

- Geforce4 MX460

- Radeon 9000 (Pro)

- Geforce3 Ti200

- Radeon 8500 (LE)

(Bij de onderste drie moet ik ook nog de keuze van 64MB of 128
MB maken --> retemoeilijk soms)

De keuze is retemoeilijk, maar ik denk voor mezelf dat die MX460 kaart sowieso al afvalt. Ik heb enorm veel reviews letterlijk DOORGESPIT naar een antwoord (ook op het antwoord: welke fabrikant levert kwaliteit). Maar ik kom er niet uit.

De Radeon 9000 heeft net iets meer features als de Radeon 8500 en de Geforce3 Ti200 (ik denk trouwens dat de Geforce3 Classic net niet in mijn budget komt) en lijkt vrij goed uitgerust te zijn voor toekomstige games. Ik speel trouwens veel games en allemaal op 1024x768 (maakt niet uit of mijn videokaart geen zak hoeft te doen, die resolutie wil ik ;) )

Maar de Radeon 8500 is weer zo'n krachtbeest (vooral met 128MB, ff kijken of ik die kan vinden binnen mijn budget) en zeker sneller als de Geforce3 Ti200 (ook met 128MB)

offtopic:
Zo'n gaaf nummer dat he van DuMonde - God Music :) I love it !!!

Dus this is where it ends, the choice and the fear for ATI :P

De Radeon 8500 (LE) of de 9000 (PRO). Maar de angst is ik heb altijd die verhalen in mijn hoofd dat ze problemen geven als je eerder al een een NVIDIA kaart had... en die heb ik allemaal ervoor gehad, nog nooit ATI ;( (TNT, TNT2, Geforce2 MX, Geforce2 Ti)

Als ik in mijn register kijk (met 'regedit') en zoek naar NVIDIA, Detonator of Geforce dan krijg ik een enorme lijst waar je helemaal simpel van wordt ... hoe the hell krijg ik die ooit goed weg :? De detonator destroyer werkt ook niet onder Windows XP (Professional) dus ... :(

De keuze is moeilijk en de angst voor vastlopers en andere fouten groot. Iemand help me even, want dit is simpelweg even te moeilijk.

En sintje gooi hem even niet op slot, ik weet dat je vind dat wij tweakers onze eigen keuzes moeten maken, maar soms heb je gewoon wat hulp en overtuiging nodig... dit is zo'n geval :) Thnx

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

koop een gewone radeon 8500pro van Club 3d dat ding kost 130euro geloof ik
zie pricewatch

die rulled!
en bang zijn voor overstap hoeft ook absoluut niet hoor
ATI is al lang weer goed met hun drivers

mischien even opnieuw formateren maar dat is heel vaak met nieuwe videokaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Gforce 3 is een hele prettige kaart, wat die minder heeft dan die 9000 weet ik (niets volgens mij). De 3 is ook volledig Directx 8 compatibel, en is niet een uitgeklede variant ergens van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 19:09

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Ik zeg ga voor Nvidia en dan de Geforce 3 want die doet het best met hedendaagse games en toekomstige games, en geen Geforce 4 mx want dat is een magere uitbreiding van een Geforce 2 mx.

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er stat hierboven al een reactie waarom dit soort topics toch dichtgaan.

Welke videokaart moet ik kopen

offtopic:
En een herinstallatie van je OS is ook geen onoverkomelijke ramp toch ?

Dit topic is gesloten.