[Smoothwall] ADSL

Pagina: 1
Acties:

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op dit moment heb ik SW 0.9.9 met de laatste patches draaien als internet servertje.
- server 192.168.0.1
- rest intern in de zelfde range
- 10 m/bit hubje

Op dit moment is RED een modempje, maar dit wordt binnenkort vervangen door een nic met daaraan een ethernet adsl modem voor mxstream/xs4all.

Nou heb ik op verschillende websites/forums gelezen dat SW met ADSl niet gaat omdat hier geen pptp in zou zitten, terwijl anderen weer beweren dat het gewoon gaat. Iemand anders heeft het weer over dat je enkel een VPN hoeft in te stellen. Nu ben ik er achter gekomen dat in mei dit jaar de inlog procedure voor adsl veranderd zou zijn en hierdoor veel info op internet niet meer toepasbaar is.

Wat moet ik aan de SW instellingen veranderen (zonder modem te tweaken) zodat ik enkel mijn modempje er af haal, nic er bij gooi zodat het zaakje werkt? Moet dit via een VPN?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
Ligt eraan. Heb je ADSL via een modem of via netwerkkaart?

• Sgt_Pepper
  • Niet online
Flappie schreef op 26 augustus 2002 @ 14:44:
Ligt eraan. Heb je ADSL via een modem of via netwerkkaart?
Nu nog een 56k modempje, die gaat er dus uit en wordt vervangen door een netwerkkaartje naar de ethernet adsl modem

• Sgt_Pepper
  • Niet online
Is het uberhaupt iemand gelukt om Smoothwall i.s.w met ADSL (ethernet versie) aan de gang te krijgen zonder het modem te tweaken?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Volgens mij kan dat wel !! weet bijna wel zeker !

Zelfs usb adsl kan wel , als je maar de firmware upload naar smoothwall.

Verwijderd

Sorry, maar de laatste keer dat ik smoothwall gebruikt heb was er simpelweg geen pptp support aanwezig. Dit betekend dus gewoon geen mxstream tenzij je het modem tweakt. Als je nu even naar www.ipcop.org gaat kun je daar een smoothwall rip-off downen die wel pptp support heeft en verder zo goed als identiek is aan smoothwall.
Pagina: 1