Toon posts:

foutcodes IBM harddrive fittest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik een lijst van die codes kan vinden?
Ik heb het vermoeden dat mijn schijf aan het doodgaan is (tijdens opslaan van grote bestanden begint ie te klikken en op te spinnen).
Ik heb nu de test gedraaid en deze test zegt het volgende:
Disposition Code = 0x00

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 21:30
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:28:
Weet iemand waar ik een lijst van die codes kan vinden?
Ik heb het vermoeden dat mijn schijf aan het doodgaan is (tijdens opslaan van grote bestanden begint ie te klikken en op te spinnen).
Ik heb nu de test gedraaid en deze test zegt het volgende:
Disposition Code = 0x00
Overzicht van de foutcodes kun je volgens mij in het proggie zelf vinden (in het menu).

0x00 is dat er geen probleem is gevonden als ik het goed heb.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Overspeed schreef op 26 augustus 2002 @ 14:34:
[...]

Overzicht van de foutcodes kun je volgens mij in het proggie zelf vinden (in het menu).

0x00 is dat er geen probleem is gevonden als ik het goed heb.
Maar als die begint te klikken en op te spinnen als je grote bestanden wegschrijft, dan is er toch wel degelijk iets mis?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

een clickende harddisk hoeft niet noodzakelijk een kapotte schijf te zijn. Ik zou wel daarentegen de firmware patch opzoeken voor je schijf.

Als je Master boot record, of het filesystem in zijn geheel niet 100% is, kan dit de koppen alle kanten op sturen.

Als je vermoed dat de schijf stuk is, dan ga ik er vanuit dat je je data ergens hebt geparkeerd. Ik zou aanraden om je schijf te 'debuggen' met behulp van Microsoft KB artikel Q106419. Een low level format is een stapje verder, en doet het ook, alleen de debug duurt ongeveer 60 seconden, afhankelijk van hoe snel je typt, een low level format is behoorlijk wat 'zekerder', maar neemt aanzienlijk wat meer tijd dan 60 seconden.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

waarschijnlijk wel ja... ff IBM bellen en vragen wat je met dit probleem moet doen... Ze krijgen per dag zat van deze soort klachten binnen en laten je waarschijnlijk het gewoon terugsturen... (Fung is blij want zijn IBM hdd is weer terug ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik bel wel ff die service afdeling, ik baal er wel van.
Hij maakte eerst namelijk niet zo'n geluid.
En het is gewoon ook nog een 5400Rpm 40 Gig.

Slotje! :)

• EelcoB
  • Laatst online: 26-03 09:05
Ik had met mijn 45 gig 7200 RPM ook problemen, hij klikte bij het aanzetten van de PC, DFT gaf bij mij geen foutcode, omdat de schijf niet gedetecteerd werd, ik heb IBM ge-emaild op: IBMTGTech@uk.ibm.com, en zij stuurden me een RMA nummer op, ondanks dat ik geen foutcode had.

Verwijderd

Topicstarter
EelcoB schreef op 26 augustus 2002 @ 15:13:
Ik had met mijn 45 gig 7200 RPM ook problemen, hij klikte bij het aanzetten van de PC, DFT gaf bij mij geen foutcode, omdat de schijf niet gedetecteerd werd, ik heb IBM ge-emaild op: IBMTGTech@uk.ibm.com, en zij stuurden me een RMA nummer op, ondanks dat ik geen foutcode had.
Bij mij wordt de schijf nog gewoon herkend, en kan ik er gewoon mee werken. Maar toen ik die fittest deed, toen maakte wel een vreemd geluid (net alsof er schuurpapier ook de schijf ging, heel moeilijk uit te leggen).

• EelcoB
  • Laatst online: 26-03 09:05
klinkt als bad sectors, heb ik met al mn 45 gig schijven gehad, ben nu aan mn 4e bezig

In een ander topic vond ik dit geluid:
http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/DSCF0158.mp3

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

EelcoB schreef op 26 augustus 2002 @ 20:39:
klinkt als bad sectors, heb ik met al mn 45 gig schijven gehad, ben nu aan mn 4e bezig

In een ander topic vond ik dit geluid:
http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/DSCF0158.mp3

Beetje van mijn webspace leechen he ;)

Desbetreffende IBM van dat mp3tje heb ik trouwens al omgeruild B)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Bij IBM heb je geen error-code nodig om voor een RMA in aanmerking te komen.
Alleen Maxtor vraagt tijdens een RMA-procedure om een PowerMAX error(alleen als schijf nog wel wordt gezien)

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 26 augustus 2002 @ 21:42:

[...]

Beetje van mijn webspace leechen he ;)

Desbetreffende IBM van dat mp3tje heb ik trouwens al omgeruild B)
Hij klonk in iedergeval niet zoals op dat mp3tje. Maar anders.
Hij klinkt een beetje, alsof je de computer opnieuw opstart en de schijf wordt net ingeschakeld.
Pagina: 1