Mensen, ik ben van plan om een pc in mijn auto in te bouwen. Maar ik heb een OS nodig dat erg snel opstart (niemand wil 2 minuten wachten als de auto aan gaat). Weet iemand een OS dat hiervoor geschikt is???
bvd.
bvd.
Verwijderd
Verwijderd
Signature van nature
3 secondes snel genoeg ?_cyclops_ schreef op 26 augustus 2002 @ 14:42:
d'r zijn genoeg machines die binnen 30 sec gestart zijn, let ook even op een snel bios...
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Het enige waar ik problemen voor zie, zijn de routeplanner en de carkit. De overige functies kunnen prima met linux, in combinatie van een redelijke computer , mp3 heeft minstens een 486/100Mhz nodig, en DVD nog wel 'iets' meer gok ik..SavageNL schreef op 26 augustus 2002 @ 14:42:
MP3, cd, DVD, radio, agenda, memo, routeplanner, spelletjes, carkit, adresgegevens. Iemand anders nog ideeën??
Ik zal eens gaan kijken wat ik kan doen met Linux...
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Laatst keer dat ik naar een motor van een auto keek, zat er vlakbij een accu ? OK, daar heb je wel wat aangepaste electronica(=voeding) voor nodig, maar dat schijnt niet al te moeilijk inelkaar te zitten..DrFrankenstoner schreef op 26 augustus 2002 @ 16:54:
klinkt misschien een beetje stom, maar hoe ga je aan electriciteit komen?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
Verwijderd
Mjah, da's niet het ergste denk ik, ik denk eerder dat je zit met 'hoelang' doet die computer het op de accuVerwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 18:13:
hybernate stand dat kost Watt, hoe wou je ervoor zorgen dat je "altijd" voldoende Watt tot je beschikking hebt?
http://utter.chaos.org.uk/~altman/mp3mobile/#TechieDa-WiZZy0n schreef op 26 augustus 2002 @ 18:32:
hoe wil je dat doen met die 12v van je auto?
Jammer dat een ATX mobo ook nog wat 3.3v nodig heeft ...moto-moi schreef op 26 augustus 2002 @ 18:52:
[...]
http://utter.chaos.org.uk/~altman/mp3mobile/#Techie
O.i.d. i.i.g., questie van een electronica-ding inelkaar zetten, die er 'goede' 12v & 5v van maakt, schijnt niet zo moeilijk te zijn, heb ik me laten vertellen.
-
Dit is geen signature...
Verwijderd
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
Kale GNU/Linux install lukt ook makkelijk binnen een minuut, als je hem erg downstripped is 20 sec zeker haalbaar (excl BIOS), op een snellere computer ook wel 10 of korter.Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 17:15:
gebruik gewoon winXP, en zet de pc telkens in de hybernate stand. Dan is ie in een minuut ofzo geboot (hier toch).
Hybernate kost geen stroom. Hybernate is geheugen naar disk dumpen, bootloader aanpassen en halten. Als je hem dan weer aanzet laadt hij het geheugen weer van disk en je kunt verder waar je gebleven was.Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 18:13:
hybernate stand dat kost Watt
Mja, kale distro nemen en die dan nog kaler maken.SavageNL schreef op 26 augustus 2002 @ 21:39:
Ik heb in de topic "Snel opstarten" gevraagd welk OS snel opstart, daar heb ik van een paar mensen gehoord dat Linux zo is te maken dat ie heel snel opstart.
Nu is mijn vraag: Hoe doe ik dit??
Verwijderd