Deze guide verhoogt het basisvoltage van een Tualatin processor van 1,475V naar 1,675V.
Leg als eerste de processor met de pinnetjes boven op een zachte maar solide ondergrond. LET OP dat de processor precies zo ligt als op onderstaande afbeelding. Zoek dan de pinnetjes VID1 en VID2 op. Deze zijn op onderstaande 2 afbeeldingen met rood omcirkelt.
Neem dan een dun stuk koperdraad van minimaal 2 cm. Hoe langer het draadje is, des te makkelijker is het straks om de pinnetjes te draaien. Zelf heb ik een koperen ader gebruikt van een electriciteitskabel. Maak in het midden van het draadje een knik zoals aangegeven op onderstaande afbeelding.
Leg dan het draadje om VID1 en VID 2 heen zodat de bocht om VID 1 ligt.
Draai vervolgens beide uiteinden van het draadje in elkaar, zodat het niet meer kan verschuiven
Knip de uitstekende stukjes draad af en controleer of het draadje niet in aanraking kan komen met andere pinnetjes. De processor kan nu terug in het moederbord geplaatst worden. Bij de volgende keer opstarten zal het voltage verhoogt zijn van 1,475V naar 1,675V.
En zoals altijd: Deze mod uitvoeren is op eigen risico.
Maar nu het volgende. Gister heb ik dus deze ook uitgevoerd, deze VID mod, maar op 1,675 volt kwam ik met een 1.2 op 1.5 ghz. Nu post ie ook op 1.6, maar kom ik windows niet in.
Hoi.