Toon posts:

DVD brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met een DVD brander DVD's uit een videotheek te kopieeren (wat ik natuurlijk niet ga doen).

Volgens een man uit de plaatselijke computershop niet. Die DVD's zouden beveiligd zijn.

Is de DVD brander niet macrovision vrij. Of sommige wel en sommige niet. Hoe kun je anders een kopie van je eigen DVD maken??

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 10:49
DVD's zijn idd geencrypt, maar daar zijn echt 1000 tooltjes voor om dat te decrypten

Coïtus ergo sum

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:42
Tuurlijk kan het... :)

Gewoon de DVD rippen naar je harddisk en daarna weer gezellig wegschrijven.. :)

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-03 09:24
Alleen hebben de meeste DVD's 2 lagen en bevatten meer dan 4.7 GB aan data. Met een DVD-brander kun je maar 1 laag wegschrijven, een film 1 op 1 kopieren gaat dus niet lukken.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
pruiter schreef op 26 augustus 2002 @ 14:48:
Alleen hebben de meeste DVD's 2 lagen en bevatten meer dan 4.7 GB aan data. Met een DVD-brander kun je maar 1 laag wegschrijven, een film 1 op 1 kopieren gaat dus niet lukken.
Maar de meeste films hebben maar 1 laag puur voor de film zelf en komt zelden boven de 4.7GB.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Hmm dan wordt me verteld dat het geen probleem is, dan weer die lagen , soms weet ik het ook niet meer :D

Maar kan iemand me eens het verschil goed uitleggen tussen -r en +r ik snap het even niet meer.

Mij werd verteld dat -R het meest gebruikte is, en +r een standaard was van een bedrijf of wat, iemand die het duidelijker kan ? :P

Verwijderd

Als een film langer is dan een minuut of 80, kan je er vrij zeker van zijn dat hij meer dan 4.7GB inneemt.
Vergeet ook niet dat dvd's dezelfde data-maat nemen als hd's, dus ze rekenen 1MB als echt 1024KB (dus 1024x1024bytes), maar 1GB als 1000MB; 4.7GB is dus maar 4700MB...

Voor + of -R (w) mag je de search gebruiken, dat hebben anderen en ik hier de laatste tijd vaak genoeg uitgelegd. Oh ja, dat bedrijf heet Philips. :)
(oa dan..)

Verwijderd

Dan ga ik nog effe searchen, tnx in iedergeval

Verwijderd

Heb gevonden,

voor degene die het wil weten:

DVD rw etc.??
Wie wint DVD+R(W) of DVD-R(W)?
Pagina: 1