[@home] internet soms weg?

Pagina: 1
Acties:

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Heb nu een kleine maand een @home aansluiting, met dat nieuwe motorola modem etc. Ik ben wel tevreden, hoge downloadsnelheid, lage ping bij games (wat dat inhoudt weet ik eigenlijk nie, maar het schijnt goed te zijn als de ping laag is?).
Maar ik maak soms (al 2x) iets raars mee. Btw, ik heb net de search gebruikt, wat topics doorgelezen, maar niet echt een concreet antwoord gevonden. Vandaar dat ik het ff op deze manier probeer.

De verbinding heeft er nu al twee keer in drie weken uitgelegen. De eerste week was alles prima, perfect eigenlijk, maar toen ik een avond weer wou netten, kon ik met geen mogelijkheid op internet komen. Gewacht tot de volgende dag, in de avond weer geprobeerd, weer niks. Ik naar de buren, of die ook geen internet hadden, maar die konden wel op het net. Hij zei, trek ff de stekker van het kabelmodem uit het stopcontact, w8 tien min. en duw em er weer in. Gedaan en ja hoor, weer internet.

Dit overkwam me gisteravond weer. Geen verbinding, stekker eruit, 5 min. gew8, stekker er weer in, en weer internet.

Is dit normaal? D8 het niet, toch? Ik draai overigens WinXP Home, en heb de instalcd van @home niet gebruikt, want dat was niet nodig. Na een clean instal zat ik meteen op het net, zonder probs. Iemand hier ervaring mee, en wat eraan te doen? Btw, er zat een cd-rom bij dat motorola modem, maar daar heb ik niks mee gedaan. De netwerkkaart die erbij is geleverd is een realtek 8029AS ofzoiets, maar die geeft in apparaatbeheer geen fouten of wat dan ook.

I pitty the fools who took my game-station.....

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:06
Tis niet helemaal normaal, maar het gebeurd toch geregeld. Voor mij is het zelf al weer een tijd geleden dat ik er avonden uit lag (gelukkig). Maar het komt dus zeker wel voor. Ik geloof dat ze op het moment in regio den bosch hebben dus misschien heeft dat er iets mee te maken.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Xhale schreef op 26 augustus 2002 @ 14:00:
Tis niet helemaal normaal, maar het gebeurd toch geregeld. Voor mij is het zelf al weer een tijd geleden dat ik er avonden uit lag (gelukkig). Maar het komt dus zeker wel voor. Ik geloof dat ze op het moment in regio den bosch hebben dus misschien heeft dat er iets mee te maken.
Ik zit wel in de regio den bosch, hintham om precies te zijn. En ik heb ook al de helpdesk gebeld maar dat zuigt nogal, ze schijne het daar zo druk te hebben dat je twee opties heb, later nog eens proberen of ze bellen jouw terug. Nou ik wacht al een week tot ze me is terugbellen :O

Verwijderd

Zet je je modem uit als je m niet gebruikt? @home kan van afstand je modem "bekijken" en zorgt ook voor de nodige update-uploads. Als je modem uit staat kan ie dus ook niet updaten en moet ie dat doen op het moment dat je m aanzet. In dat geval, gewoon even een tijdje aan laten staan.

Bij mij werkt een winipcfg /release en een winipcfg /renew bijna altijd.

Ik zit ook in de omgeving van Den Bosch en heb in de laatste 6 maanden geen enkel probleem meer gehad.

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Modem staat altijd aan, PC niet, die draait niet 24/7. Maar dat zal er niets mee te maken hebben. Iig, het modem staat dus wel 24/7 aan.

Verwijderd

Ulti23 schreef op 26 augustus 2002 @ 13:57:
Heb nu een kleine maand een @home aansluiting, met dat nieuwe motorola modem etc. Ik ben wel tevreden, hoge downloadsnelheid, lage ping bij games (wat dat inhoudt weet ik eigenlijk nie, maar het schijnt goed te zijn als de ping laag is?).
lage pingwaarde is goed. Pingen betekent een x aantal pakketjes van een x aantal bytes versturen, en vervolgens "tellen" hoe snel het terug is.
Hoe lager de waarde, hoe sneller het pakketje terug is, dus hoe minder vertraging (latency).
Maar ik maak soms (al 2x) iets raars mee. Btw, ik heb net de search gebruikt, wat topics doorgelezen, maar niet echt een concreet antwoord gevonden. Vandaar dat ik het ff op deze manier probeer.

De verbinding heeft er nu al twee keer in drie weken uitgelegen. De eerste week was alles prima, perfect eigenlijk, maar toen ik een avond weer wou netten, kon ik met geen mogelijkheid op internet komen. Gewacht tot de volgende dag, in de avond weer geprobeerd, weer niks. Ik naar de buren, of die ook geen internet hadden, maar die konden wel op het net. Hij zei, trek ff de stekker van het kabelmodem uit het stopcontact, w8 tien min. en duw em er weer in. Gedaan en ja hoor, weer internet.

Dit overkwam me gisteravond weer. Geen verbinding, stekker eruit, 5 min. gew8, stekker er weer in, en weer internet.

Is dit normaal? D8 het niet, toch? Ik draai overigens WinXP Home, en heb de instalcd van @home niet gebruikt, want dat was niet nodig. Na een clean instal zat ik meteen op het net, zonder probs. Iemand hier ervaring mee, en wat eraan te doen? Btw, er zat een cd-rom bij dat motorola modem, maar daar heb ik niks mee gedaan. De netwerkkaart die erbij is geleverd is een realtek 8029AS ofzoiets, maar die geeft in apparaatbeheer geen fouten of wat dan ook.
het hoort niet, maar onze buren hebben het ook wel eens, terwijl die van mij het nooit heeft.

heel vreemd.
Slechte bekabeling thuis?

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10

ThaDude

Hang Loose

Ik heb dit een maand terug bijna 2 weken lang gehad :( Ik kon toen soms gewoon niet meer internetten en 2 minuten later (of langer) kon ik er zo weer op. @home gebeld en ze waren bezig met het netwerk. Wel vreemd dat ik alleen niet meer kon internetten en vrienden 500 meter weg nog wel...

Rare dingen gebeuren op het @home netwerk

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:56:
[...]

[...]

het hoort niet, maar onze buren hebben het ook wel eens, terwijl die van mij het nooit heeft.

heel vreemd.
Slechte bekabeling thuis?
Nou, dat lijkt me niet, een kameraad van me is electriciën, en die heeft de bekabeling aangelegd. De kabel is daarna getest op breuken en weet ik veel wat nog meer, en het was allemaal goed. Btw, de UTP kabel is nog geen 6 meter lang, dus dat moet ook ok zijn, de coax is een cm. of 20, die moesten we ook zo kort mogelijk houden. Dus het lijkt me niet aan de bekabeling te liggen.

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
ThaDude schreef op 26 augustus 2002 @ 15:05:
Ik heb dit een maand terug bijna 2 weken lang gehad :( Ik kon toen soms gewoon niet meer internetten en 2 minuten later (of langer) kon ik er zo weer op. @home gebeld en ze waren bezig met het netwerk. Wel vreemd dat ik alleen niet meer kon internetten en vrienden 500 meter weg nog wel...

Rare dingen gebeuren op het @home netwerk
Yep, errug vreemd. Mijn buren tegenover hebben ook kable van @home en daar doet ie et wel gewoon als ie er bij mij uitligt. Maar wat ik vreemd vind is dat je de stekker eruit jast, een minuut later die stekker er weer terug inramt, die 4 lampies gaan branden op het modem en je weer normaal op internet kan. Er is dan lijkt mij niets mis met bekabeling ofzo, maar het zal wel aan @home liggen. Misschien dat ik ze eens ga mailen ofzo..... :/

• Struet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09-2002

Struet

StreutWebdesign

Ik had dat probleem ook, maar ik heb nu een andere netwerkkaart erin gedaan, en nu heb ik het nog niet gehad!!

PIII, 800Mhz, 256Mb ram, 20+60gb harddisk, Geforce2 mx400 64m tv-out, Lite-on 16x dvd, Lite-on 40 x cd-rw. StreutWebdesign Windows Longhorn: www.streutjes.nl

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Als je je FSB overclocked verhogen ook je agp en pci qua Mhz toch :?
Misschien dat dat netwerkkaartje dan gaat flippen ofzo.....

Verwijderd

Hiero precies hetzelfde probleem, sinds een week of twee, zit je toevallig in de buurt van cuijk? Ik ben geregeld de verbinding kwijt. Na een tijdje is ie weer normaal.
Bij mij liepen de downloadsnelheden de laatste tijd nogal hard terug. Ongeveer 70-90 Kb terwijl ik tussen de 300 en 500 gewend ben. Ping tijden zijn hier op het moment bedroevend. Pingen naar sites van @home (www.home.nl www.athome.nl start.home.nl) is super (ongeveer 30 ms) maar pingen naar alles wat daar buiten valt is bedroevend (meer dan 125 ms) Ik ben niet goed in het analyseren van een tracert maar het lijkt erop dat er ergens een router bij @home niet goed werkt. als iemand die er meer van weet er ff naar wil kijken, post ik wel een screenshot
Ik heb een paar dagen geleden gebeld met de helpdesk, maar die testen je modem en ze pingen je een keer. Da's alles, als dat goed is dan is er volgens hen niets aan de hand en meer kunnen ze niet doen zeggen ze. Maar ik zit met een slechte verbinding.
Net precies nog ff bij mordax.nl en speedtest.nl de snelheid gemeten en nu haal ik ineens weer toppie snelheden (zelfs een keer 584 kB gehaald!) Ik weet niet of het aan de tijd ligt (twaalf uur 's avonds) of dat er iets aangepast is. Pingtijden zuigen nog steeds.

Ik ben benieuwd morgen nog ff proberen. Je bent dus niet de enige met dit probleem.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

hier (tilburg) ook hetzelfde probleem, alleen dan met com21 modem... hij knalt er zomaar uit, dan zie je een lampje oranje knipperen... wachten heeft geen zin, heb ik al geprobeert... maar dan trek ik stroom eruit en doe ik weer terug en 30sec later weer internet

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Mmmmmm, er zijn toch nog meer mensen die hetzelfde probleem hebben als ik... nou ja probleem, het is meer een beetje frustrerend :X

Nou heb ik gister toch me FSB verlaagd naar default, en ik moet zeggen dat ik gisteravond echt een piek had, zat te downen met 740 kb/sec. en me ping was laag in zowel quake 3 als sof 2, iets van 25 ms. Het liep dus weer als een trein, deze snelheden heb ik nog niet gehad, iig toen me pc overclocked was. Ik vraag me af of het nou ook echt daar aan ligt. Heb toch @home effe gemaild over het probleem, ik post hier nog wel wat hun terugzenden..... als ze dat al doen.... :X

Voor diegene die ook hetzelfde prob hebben, is jullie PC overclocked??

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

740 kB? Lol :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Is toch vrij rap lijkt me :?

Verwijderd

wijzigt je ip adres op het moment dat je je modem gereset hebt ?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Wat je zou kunnen proberen is vragen bij @Home of je wel t goede IP-adres hebt... Mijn zwager heeft @Home in Zwolle en die had t IP-adres van een ander... Dus als die ander online kwam/was kon hij niet internetten!!! T heeft wat tijd gekost, maar daar zijn ze bij @Home uiteindelijk uitgekomen!

Verwijderd

Hebben wij ook altijd last van :| (friesland)

• niXnut
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Geachte heer,

Bedankt voor het versturen van uw email naar @Home.

U heeft aangeven dat u problemen heeft ondervonden met de snelheid van
onze diensten. @Home biedt voldoende bandbreedte, om alle klanten
tevreden te stellen. Helaas is het momenteel zo dat enkele klanten
incidenteel kunnen merken dat het internet langzamer is. Wij werken er
hard aan om deze problemen te verhelpen.

U kunt door ons een speed-test laten uitvoeren. Wij kunnen dan samen
met u vaststellen of de problemen met de snelheid bij @Home liggen of
elders. U kunt hiervoor bellen met onze helpdesk. Helaas kunnen wij u
niet zelf bellen. Onze excuses voor het ongemak.

Het klachten adres is klacht@home.nl

Wij hopen dat u voldoende bent geonformeerd.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,
@Home

Joep Koster
Web Agent

-----------------------------------------------------------------------------------------
Ja meneer web agent, maar mijn verbinding is nog steeds niet goed.........
Ziet er uit als een standaard reply

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Rum schreef op 27 augustus 2002 @ 09:08:
Wat je zou kunnen proberen is vragen bij @Home of je wel t goede IP-adres hebt... Mijn zwager heeft @Home in Zwolle en die had t IP-adres van een ander... Dus als die ander online kwam/was kon hij niet internetten!!! T heeft wat tijd gekost, maar daar zijn ze bij @Home uiteindelijk uitgekomen!
Lijkt me niet dat je hetzelfde IP-adres als iemand anders hebt. Met kabel ben je toch 24 uur on-line per dag, dus dan zou ik (en vele andere) niet eens op internet moeten komen. Het zou wel kunnen natuurlijk, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.....

En nee, me IP-adres wijzigt niet als ik me modem heb gereset. Ik heb gewoon een vast IP, dat heb ook ook gecheckt!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
[quote]niXnut schreef op 27 augustus 2002 @ 09:13:

Wij hopen dat u voldoende bent geonformeerd.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Typen kunne ze ook al niet, echt een standaard reply ja... :O

Verwijderd

vaste IP adressen krijg je niet bij @home... het wijzigt nog wel eens :( ( ik spreek uit ervaring )

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:00

markvt

Peppi Cola

kijk eens op news://athome.nl.aankondiging misschien staat er een storing voor jouw regio ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Even kort maar krachtig: als je modem geen verbinding heeft, dan ligt dat aan het modem en/of het netwerk van @Home zelf, maar niet aan je PC. Je PC oefent geen invloed uit op het wel of niet on-line kunnen van het modem zelf.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Wildfire schreef op 27 augustus 2002 @ 09:26:
Even kort maar krachtig: ..........
Ik vond 't nog best lang ;)

Mijn ervaring met de helpdesk van @home is dat zeuren helpt. De vorige keer dat ik problemen had (begin dit jaar) heb ik vaak gebeld (toen was de helpdesk nog gratis). Ze zullen nooit toegeven dat er iets mis is met hun verbinding, het ligt altijd aan je virusscanner of je firewall 8)7 , maar na een paar dagen is je probleem wel opgelost!

Heel vreemd

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
niXnut schreef op 27 augustus 2002 @ 09:53:
[...]

Ik vond 't nog best lang ;)

Mijn ervaring met de helpdesk van @home is dat zeuren helpt. De vorige keer dat ik problemen had (begin dit jaar) heb ik vaak gebeld (toen was de helpdesk nog gratis). Ze zullen nooit toegeven dat er iets mis is met hun verbinding, het ligt altijd aan je virusscanner of je firewall 8)7 , maar na een paar dagen is je probleem wel opgelost!

Heel vreemd
Het mooie ervan is dat ik nog geen firewall of virusscanner erop heb gezet, zo eigenwijs als ik ben heb ik er nadat dit probleem zich de eerste keer voordeed WinXP er weer schoon op gezet. ;)

Zou dat het beleid zijn bij @home? Het ligt niet aan ons, maar aan jou, dus zoek het maar uit.... (noflame naar @home, want als het goed loopt heb ik niks te klagen, ben wat dat betreft een ISDN lijntje gewend) ;)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:10

OgWok

U.N.C.L.E.

De systeembeheerder van @Home zit te veel met de DHCP server te modderen. Zeker bij veel gebruikers en verschillende snelheden wil DHCP wel lastig werken. Dat ligt aan @Home en niet aan je pc.

Wat ook mee speelt: hoe meer hops, hoe brakker DHCP.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

OgWok schreef op 27 augustus 2002 @ 11:01:
De systeembeheerder van @Home zit te veel met de DHCP server te modderen. Zeker bij veel gebruikers en verschillende snelheden wil DHCP wel lastig werken. Dat ligt aan @Home en niet aan je pc.

Er zijn ook zat halve zolen die zichzelf een vast IP adres geven en dat vertraagd de DHCP server ook nogal.

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Ulti23 schreef op 27 augustus 2002 @ 10:40:
[...]

Het mooie ervan is dat ik nog geen firewall of virusscanner erop heb gezet, zo eigenwijs als ik ben heb ik er nadat dit probleem zich de eerste keer voordeed WinXP er weer schoon op gezet. ;)

Zou dat het beleid zijn bij @home? Het ligt niet aan ons, maar aan jou, dus zoek het maar uit.... (noflame naar @home, want als het goed loopt heb ik niks te klagen, ben wat dat betreft een ISDN lijntje gewend) ;)
Ik zeg niet dat dat het beleid van @home is, maar @home heeft wel een bepaalde arrogantie waarmee ze problemen afschuiven op de klant.
Ze weten verdomd goed dat ze bij de betere breedband aanbieders in nederland horen.

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
OgWok schreef op 27 augustus 2002 @ 11:01:

Dus ik kan met een gerust hart me PeeCeetje overclocken, zonder dat dat troubles voor me netwerk oplevert?

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Wildfire schreef op 27 augustus 2002 @ 09:26:
Even kort maar krachtig: als je modem geen verbinding heeft, dan ligt dat aan het modem en/of het netwerk van @Home zelf, maar niet aan je PC. Je PC oefent geen invloed uit op het wel of niet on-line kunnen van het modem zelf.
Inderdaad.
Ulti23, je hebt het antwoord al meteen in je beginpost gegeven: Als je je modem reset (10 minuten uit) dan werkt het daarna weer. Dan weet je 1 ding zeker: Het ligt niet aan je pc.
Dan blijven er wat mogelijkheden over, zoals:
-1 een kapot modem
-2 een zwak signaal
-3 een brakke verdeelkast
-4 een probleem bij @home op de serverkast waarop jij zit (kweenie precies hoe die dingen heten)
-5 een algemeen @home probleem, maar dat zal wel niet, want dan had heel Den Bosch er wel last van

Gezien de korte tijd dat je de verbinding hebt lijken 2, 3 en 4 de meest waarschijnlijke problemen. Gewoon ff bellen, die signaalmeting aanvragen en afwachten.

Overigens, die piek van 740 KB/s kan heel goed, alleen dat heeft dan weer niets met overclocken te maken, maar meer waarschijnlijk met een rustig tijdstip icm wat precaching waardoor de weergegeven snelheid een stuk hoger uitkomt dan de werkelijke...

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:10

OgWok

U.N.C.L.E.

Ulti23 schreef op 27 augustus 2002 @ 11:18:
[...]

Dus ik kan met een gerust hart me PeeCeetje overclocken, zonder dat dat troubles voor me netwerk oplevert?
Nou... denk eens na. Overclocken kan timingtroubles geven op bv. de pcibus, en je nic zit daar ook op. (tenzij je isa hebt)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Ok mensen, iig bedankt voor alle info, ik ga gewoon eens afwachten wat er gebeurt in de loop van de weken, mocht ik hetzelfde probleem ondervinden dan neem ik contact op met @home, en dan horen jullie het wel.

Iig thnx voor de moeite _/-\o_

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Ulti23 schreef op 27 augustus 2002 @ 09:15:
[...]

Lijkt me niet dat je hetzelfde IP-adres als iemand anders hebt. Met kabel ben je toch 24 uur on-line per dag, dus dan zou ik (en vele andere) niet eens op internet moeten komen. Het zou wel kunnen natuurlijk, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.....

En nee, me IP-adres wijzigt niet als ik me modem heb gereset. Ik heb gewoon een vast IP, dat heb ook ook gecheckt!
Er zijn ook mensen die hun PC uitzetten als ze deze niet gebruiken... Dan ben je dus ook niet 24 uur on-line... :P

En aangezien er nog steeds regio's zijn waarbij je per brief een static IP-adres toegewezen krijgt, zit de mogelijkheid erin dat er bij het invoeren van het IP-adres in die brief wat fout gaan... :)

Aangezien mijn zwager dit probleem had, lijkt het mij de moeite waard dit even na te vragen bij @Home... Vragen kan toch geen kwaad????

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Ulti23 schreef op 27 augustus 2002 @ 09:15:
[...]

@Home doet niet aan statische IP-adressen, maar aan semi-statisch. Meestal hou je gewoon je IP-adres totdat er eens een keer een nodemove ofzo is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Ik heb krijg via DHCP een ip van @home, maar ik heb altijd hetzelfde ip adres. Ik heb een keer een nood ip gehad vanwege werkzaamheden

• warezboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-07 12:16
Beste lezers,

Het zelfde probleem heb ik ook met mn Motorola SB4200. half jaar terug had ik nog de com 21, omdat de motorola sneller is heb ik mn abo opgezegd en opnieuw aangevraagd. De eerste dag was een groot probleem. Na het invoeren van mn Computernaam liep alles goed. Na 5 minuten viel mn internet uit. Dus ikke @home bellen en mn account wordt opnieuw aangemeld. Stekker eruit en er weer in en hij loopt weer. Na 5 minuten gebeurde het weer, ik kreeg als ip adres de standaard ipadressen van windows of helemaal niks (0.0.0.0). Dus dacht ik dat er iets mis was met mn netwerkkaartje. Dus netwerkkaartje ff uninstall en dan ff opnieuw installeren. Dit heeft niet geholpen. Dan maar een ander netwerkkaart proberen. dat heeft ook niet geholpen. Windows is net een week geleden erop geïnstalleerd dus die is wel goed. Zo heb ik geconcludeerd dat het niet aan mijn pc ligt maar dat de probleem door de modem komt. Even later heb ik de stekker methode gevonden. Als ie uitvalt stekker eruit en er weer in. Maar dit gebeurt bij mij wel vaak.
Na een paar dagen heb ik waargenomen dat mijn internet wegvalt wanneer ik de programma Emule opstart. Dit is een filesharing programma, iets als kazaa maar dat op een hele andere wijze te werk gaat. Dus heb ik besloten om deze programma niet te gebruiken. Maar ik wil nog steeds weten waarom het gebeurt. Na een beetje uitzoeken heb ik waargenomen dat: Als mijn pc te veel connecties( in korte tijd) met andere pc's maakt valt mn internet uit. Laatst weer @home gebeld en het probleem voorgesteld. De meneer van de helpdesk zei: Heeft u een 2e netwerkkaart in uw Pc?
ikke: Ja
Hij: Het probleem komt volgens mij doordat uw modem te veel MAC adressen ontvangt.
Maar verder kon hij niks zeggen dus bleeft het daarbij.
Dus mijn eigen conclusie is: Wanneer ik in een korte tijd met heel veel andere pc's wordt verbonden valt mijn internet uit.

Ow ja, Ik heb gisteren (09-11-03) een nieuwe modem voor een kameraad geïnstalleerd. Hij heeft telefonisch een internet abo aangevraagt en heeft een Motorola 5100 gekregen. Deze zijn volgens mij nieuwer dan de 4200 en hij is kleiner. Ik hoop dat deze stabieler zijn. Ik denk dat ik binnenkort ook zo'n nieuwe modem ga aanvragen.

Hier kan je de nieuwe modem zien http://www.gi.com/consumers/cable_modems.asp

huh? wie? ikke?

Pagina: 1