Hmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Allereerst vind ik het juist duidelijker om te werken met een eigen gedefinieerde variabele. Het geeft imho iig aan dat je "betekenis" geeft aan de waarde ipv te werken met alleen de waarde uit de request. Maar dat is natuurlijk zo persoonlijk als maar zijn kan en bovendien uitgelegd in compleet onbegrijpelijk Nederlands vrees ik (tijd voor

), zodat dit argument eigenlijk meteen vergeten kan worden
Maar punt 2 is waarschijnlijk belangrijker. En dat is dat er wel een verschil zit tussen beide manieren van werken. Er is namelijk een verschil tussen het aanroepen van een var en het opvragen van een property uit een object. In het ene geval vraag je een lokale var op en in het tweede geval doe je een lookup in de properties collection van het object om de waarde te krijgen. Dus er is een verschil, of je het merkt is een tweede
en ook de tweede uitleg verdient geen schoonheidsprijs, maar ik hoop dat de strekking duidelijk (en geen complete onzin
) is
oh ja, laat ook de recordset maar weg bij een delete (of insert/update) statement, daar doe je normaalgesproken toch niets mee

@ Gert