[WinXP] Problemen na clean install

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 19:55
Beste mensen, ik heb altijd win2k gedraait, zonder problemen (op 1 na, de muis), ik vandaag m'n videokaart eruit trekken (geforce 2, dan wil hij niet), intel740 erin, en aan de slag, geforce 2 weer erin na install. Werkt, geluid etc, helemaal tevreden.

Nu heb ik soms last in win2k + winxp van dubbelklikken, terwijl ik gewoon een single click doe, maar in winxp doet ie het bijna altijd, in win2k deed ie dat gewoon 'soms', met 2 muizen, 4d optische muis, en een trust ami mouse cordless dual scroll. Dat is probleem 1.

Probleem 2, ook niet in de faq kunnen vinden, als ik iets installeer, krijg ik _altijd_ deze error message:
C:\Documents and Settings\Wesley\Desktop refers to a locationt hat is unavailable. It could be on hard drive on this computer, or on a network. Check to make sure that the disk is properly inserted, or that you are connected to the Internet or your network, and then try again. If it still cannot be located, the information might have been moved to a different location.
Nouja, denk je die directory bestaat niet, maar hij bestaat gewoon, dus ik snap de error niet, search op raadgepleegt, maar ik schein dus de enige te zijn met dit probleem :?

Nouja, in de hoop dat deze errors verhelpt kunnen worden. Ik draai de muis BDW zonder drivers, want die 4D drivers zorgen voor zo'n leuk tray icoontje, wat ik liever niet heb natuurlijk. 't Zou beter zijn als je het als service kon draaien, staat m'n tray ook niet zo vol :)

't gaat hier om Windows CORP EDITION build 2600

• RedHat
*kick*

Probleem is nu nog steeds met de muis, steeds irritante dubbelklikken terwijl ik maar 1x klik. Dit is verschrikkelijk.

WinXP SP1 (NL).

of kick ik te vroeg :? :+

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is het muisprobleem opgelost als je die drivers wel hebt draaien? :?

Het lijkt me dat de irritatie aan zo'n icoontje een stukkie kleiner is dan aan de dubbelclicks :)

• RedHat
BreadFan schreef op 06 oktober 2002 @ 18:23:
Is het muisprobleem opgelost als je die drivers wel hebt draaien? :?

Het lijkt me dat de irritatie aan zo'n icoontje een stukkie kleiner is dan aan de dubbelclicks :)
Oude Drivers (bijgeleverd) zelfde probleem
Nieuwe drivers: zelfde probleem

Ik moet de muisknop HEEL diep indrukken zodat hij als single geteld word, maar met andere muizen precies hetzelfde geintje, dus ligt niet aan de muis.

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:53
Hoe zit het met de rechten op die desktop map, kan het zijn dat de betreffende install een snelkoppeling in je desktopmap wil maken, maar daarvoor geen schrijfrechten heeft of zo?

Verwijderd

Jaaaaaaaaa, ik heb hetzelfde probleem! Alleen dan met een mp3 album map wat ik net gedownload heb....:?

/edit
ik was even iets te enthousiast, ik heb dus wel die melding alleen niet problemen met me muis... Ik kan gewoon een map niet openen of verwijderen of wat dan ook... Ook niet onder dos of veilige modus
/edit

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 20:45 ]

Verwijderd

Nou ik heb hier ook hetzelfde probleem gehad, weet nog steeds niet hoe het is opgelost.
Maar sinds ik de router ertussen uit heb is probleem weg lol.
Weet dat het nix met mekaar te maken heeft maar toch is het comisch.
Hoop dat je eruit komt, bij mij draait het nu weer goed.
En was trouwens alleen op de clients.

Verwijderd

Hmmm ik heb dit probleem nog nooit gehad. De Map die ik wil openen staat gewoon op een van me harde schijven. Heeft niets met t netwerk te maken mag ik hopen? :?

Andere mappen van dezelfde harde schijf.... no problemo...

Verwijderd

Mauros probeer eens de file te renamen onder cmd, werkt meestal wel.
Heb dat vaak gehad met divx of avi files.
Maar daar heb ik een tooltje voor gevonden mischien is dat er ook wel voor jou geval.

Verwijderd

Ok, misschien dat ik toch even iets bredere uitleg moet geven... Ik heb van een nieuwsgroep af, een album gedownload. Deze staat op mijn f: schijf. Als ik naar F:\downloads\album\elvis ga (jajaja elvis :D) krijg ik:

F:\downloads\album\elvis refers to a location that is unavailable. It could be on hard drive on this computer, or on a network. Check to make sure that the disk is properly inserted, or that you are connected to the Internet or your network, and then try again. If it still cannot be located, the information might have been moved to a different location.

Ik heb gereboot met een win98 cd en vanuit dos een aanval op de map gedaan. Geen succes, hij ziet de dir, maar ik kan hem niet verwijderen of openen. Melding:

Bestand of map niet gevonden

Ook via command prompt geen succes... :/

Verwijderd

Heb je ook al andere verkenners gebruikt zoals win commander of zo?
Of probeer de map in dos eens te kopieren naar een andere partitie.
Wel een goede vraag hoor.
Zit hardop te denken hahahha.

Verwijderd

He Barlehiem, ik geloof een hoop, maar dat een router ook maar iets met dit probleem te maken kan hebben niet..... dus de andere opties heeft ie vast al geprobeerd :P

Verwijderd

Zeker verhaal niet goed gelezen, geeft niet je mag in herhaling hahahha. :z

Verwijderd

dit met dat map gebeuren heb ik bij me vriendin ook gehad
daar was het een of ander virus..
wipe en nieuwe install en het was over

(klein nadeel.. was maar voor korte duur over :( het virus verspreide zich heel leuk over het netwerk heb ik gemerkt...alles kunnen wipen en opnieuw installen dus :()

editje:
na alleen formateren en opnieuw installen deed hij nogsteeds moeilijk met die map pas na een wipe van de schijven was het over

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 21:32 ]

Verwijderd

Kreeg je een virus te zien tijdens scannen ? En zo ja... weet je toevallig nog welke ?

Verwijderd

Heb je niet met de NT authorizatie zitten rommelen? Dan kun je ook rare dingen krijgen namelijk. Zeker C:\Documents and Settings\<user> is een folder waar je niet onder een andere account in mag als je geen local admin bent.

Verwijderd

nope, niets mee gedaan.... het is echt alleen de f:\download\elvis dir....

Verwijderd

ik kreeg een virus te zien maar weet niet meer welke
maar dit virus kreeg ik niet op iedere pc te zien wat ik heel raar vind maja

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ik ben bang dat je een corrupte file op je HDD hebt, dit kan aan de HDD liggen, maar ook aan de instalatie cd (als dit geen originele is is deze des te meer verdacht) het kan ook zijn dat er een bitje op je HDD is "omgevallen" . heb je al een scandisk oid gedaan ???

suc6

ride on

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

en als dat alles geen oplossing biedt, is er misschien nog een mogelijkheid dat er een verbinding is tussen filesystem (NTFS/FAT) en XP :?

Het probleem is mij niet bekend omdat ik geen XP gebruik en dat ook nooit zal doen dus dat het een XP iets is, zou ik wel willen geloven :)

En wat het probleem met die router betreft (Barlehiem)...
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 21:30:
dit met dat map gebeuren heb ik bij me vriendin ook gehad
daar was het een of ander virus..
wipe en nieuwe install en het was over

(klein nadeel.. was maar voor korte duur over :( het virus verspreide zich heel leuk over het netwerk heb ik gemerkt...alles kunnen wipen en opnieuw installen dus :()
Als je met dat virus te maken hebt gehad dan kan het idd zomaar zijn dat dit virus (of een variant daarop) op je router heeft gezeten, waardoor deze zichzelf via het netwerk iedere keer op je pc plantte :)
Me_Myself_and_i schreef op 11 December 2002 @ 21:30 ook nog:
editje:
na alleen formateren en opnieuw installen deed hij nogsteeds moeilijk met die map pas na een wipe van de schijven was het over
Dat zou goed kunnen natuurlijk als het virus in je bootsector heeft gezeten en steeds vanuit daar opereerde :)

Daarom doe ik, als ik een complete reïnstall doe, ook altijd even "fdisk /mbr", deze haalt je bootsector leeg en zet er een nieuwe in :)

Hoi

Pagina: 1