Toon posts:

Vraag: oude postings

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me afvroeg: de nieuwe postings, komen die nu in dezelfde bak als alle andere 5.x miljoen postings die al gepost zijn ooit op GoT?

Zo ja: wellicht is dit een bottleneck voor de load en is het wellicht verstandig om postings ouder dan een half jaar te moven naar een archive database, waar je dus alleen via de search bij kunt?

Zodoende hou je de active tables kleiner en de werkset van de SQL code ook kleiner, wat IMHO performance alleen maar ten goede komt. Ik kan me nl. niet aan de indruk onttrekken dat het opbouwen van pages waar statistics over een compleet forum (bv de startpage en de threadlists) als ook het posten van een message, niet echt rap gaat.

Ik vroeg me dit af, omdat je middels de threadlistings maar maximaal een jaar terug kunt browsen (laat alle topics zien van afgelopen jaar). Alle topics ouder dan een jaar zijn niet meer terug te halen via de interface, en dus alleen maar via de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 11:38

chem

Reist de wereld rond

move naar LA
Als je kijkt naar de load van de DB dan zijn de 6.x (!) miljoen berichten niet het probleem. Ook de statistics van een forum etc. zijn statisch opgeslagen en worden dus zeker niet on-the-fly bepaald.

De reden dat er hoogstens een jaar geleden bekeken kan worden is omdat dit al meer dan de max 1000 records genereert die er naar de user worden gestuurd. In een latere versie kan men 'periodes' aangeven (bv. 3-7 maanden geleden)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.