Toon posts:

AD weert Hotmail- en Yahoo-gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AMSTERDAM - Personen die via een Hotmail-, CompuServe- of een Yahoo-emailadres zich willen inschrijven voor het webforum van het Algemeen Dagblad zijn niet langer welkom. De Rotterdamse krant nam het besluit nadat bestaande forum-deelnemers met voornamelijk gratis accounts zich bedienen van beledigende, lasterlijke en opruiende taal.

Wie zich al eerder met een dergelijk adres heeft aangemeld, kan nog van het forum gebruik blijven maken.

Het AD poogt al langer het misbruik van het forum te voorkomen. Meestal zonder resultaat, omdat de geblokkeerde gebruiker onder een nieuw mailadres en andere naam terugkeert.
Bron: http://nu.nl/document?n=61305

Aan een kant belachelijk, maar wel begrijpelijk.
Er surfen een hoop gekken rond...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat doet tweakers dus ook al.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ehm, dit vind ik ook niet zo raar hoor ...

GOT doet precies hetzelfde, alle gratis providers zijn geblokt bij het registreren op got.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

sdomburg schreef op 26 augustus 2002 @ 12:47:
Dat doet tweakers dus ook al.
En nu wordt nog eens bevestigd waarom.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

waarom is dit nou in godsnaam "belachelijk" ... ik vind het 100% slim ... en zo "vreemd" is het niet want op Fok! kan je je ook niet registreren met gratis email (heb ik natuurlijk bij iemand anders gezien he... zelf Fok! ik nooooooit O-) )

En tweakers dus kennelijk ook :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2002 12:49 . Reden: En tweakers dus kennelijk ook :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja okay, maar nu negint AD er ook al mee.
What's next ?
Ik probeer slechts aan te kaarten hoe sommigen het internet misbruiken voor hun zieke uitspattingen.
Kijk maar eens wat er in de chatbox van 538 en yorin gebeurt tegen (kleine) kinderen.

Hoever zal dit gaan?
Zal bijvoorbeeld TMF deze maatregel overnemen voor gebruik van hun chatboxen en ID ?
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 12:49:
waarom is dit nou in godsnaam "belachelijk" ...
Sorry als ik me niet goed/volledig uitdrukte.
Ik vind de maatregel op zich niet belachelijk, maar het feit dat de maatregel nodig is.
Ik erger mij eraan dat er types rondsurfen die de zooi voor anderen verpesten.

Buiten het feit dat ik nu mijn eigen mailadres moet gebruiken om mijzelf te beschermen voor bergen spam die je krijgt zodra je jezelf regisreert op bepaalde sites.
(Nee, ik heb het niet alleen over xxx-sites... voordat iemand erover begint ;) )

Verwijderd

Goeie zaak. Dit soort illigale e-mail adressen dienen overal geweerd te worden aangezien een groot deel van deze mensen zich bezig houd met illigale praktijken. Daarbij zijn er genoeg gratis e-mail adressen waar je je wel voor dient te legitimeren.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 13:11:
Goeie zaak. Dit soort illiegale e-mail adressen dienen overal geweerd te worden aangezien een groot deel van deze mensen zich bezig houd met illiegale praktijken. Daarbij zijn er genoeg gratis e-mail adressen waar je je wel voor dient te legitimeren.
Ten eerste: de e-mailadressen zijn niet illegaal als je je er niet voor hoeft te legitimeren.
Ten tweede: Jij wil beweren dat een groot deel van de mensen met bijvoorbeeld een Hotmail adres zich bezig houdt met illegale praktijken?
Ten derde: Is het goed dat je je moet legitimeren? Hoe wil je dit controleren? Hoe zit het met privacy, wil jij je persoonsgegevens aan elke site verstrekken? Wil jij volgespammed worden?

Verwijderd

1. klopt
2. Zo'n beetje alle spam komt daarvandaan aangezien niet te achetrhalen valt wie het e-mail adres echt is.
3. Dat is zeker goed. Als er namelijk misbruik van een e-mail adres gemaakt wordt, valt altijd de persoon te achterhalen. Persoonsgegevens verstrek je niet aan elke sit, maar aan je ISP. Men wordt juist gespamd OMDAT ze niet niet om deze persoonsgegevens vragen

• sdomburg
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:09:
1. klopt
2. Zo'n beetje alle spam komt daarvandaan aangezien niet te achetrhalen valt wie het e-mail adres echt is.
3. Dat is zeker goed. Als er namelijk misbruik van een e-mail adres gemaakt wordt, valt altijd de persoon te achterhalen. Persoonsgegevens verstrek je niet aan elke sit, maar aan je ISP. Men wordt juist gespamd OMDAT ze niet niet om deze persoonsgegevens vragen
1. mooi, maar zet dat dan niet in je reply dat het illegale adressen zijn.
2. Misschien komt er daar veel spam vandaan, omdat hotmail de grootste mailaanbieder is, en dus procentueel meer spam er vandaan komt. Spammen is niet illlegaal, dus ook als bijvoorbeeld hotmail weet wie er spamt is er niets aan te doen.
3. Je kan ook spammen zonder zelf een e-mailadres te gebruiken. Als bewijs wil ik je wel een mailtje van bijvoorbeeld info@microsoft.com of president@whitehouse.gov sturen hoor ;)
Daar bereik je dus niets mee.
4. het enige wat je dus tegen spammers kan doen is zorgen dat ze niet 8er je emailk komen. En door ze bij sites op te geven komen ze er wel achter. Daarom hou ik graag een spamadres :)

[ Voor 0% gewijzigd door sdomburg op 26-08-2002 16:16 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 26 augustus 2002 @ 16:13:
[...]
4. het enige wat je dus tegen spammers kan doen is zorgen dat ze niet 8er je emailk komen. En door ze bij sites op te geven komen ze er wel achter. Daarom hou ik graag een spamadres :)
...en dat is dus waar ik naartoe wilde.
Blijkbaar word het voor de goedwillende steeds moeilijker gemaakt om zich tegen spam te beschermen.

Het is sowieso belachelijk dat in een geciviliseerde maatschapij een maatregel als deze nodig is.
Het is ronduit ergelijk dat een groep kwaadwillenden de zooi verpest voor mensen die wel op een verantwoorde manier met het medium 'internet' omgaan.

Verwijderd

[overdrijfmode]
volgens mij zijn er dan nu nog maar 9998 andere gratis email providers over...
[/overdrijfmode]
iemand die echt wil, is dan ook niet echt gemakkelijk te stoppen. dus de vraag is, wie is hier uiteindelijk de dupe van?

daarnaast snap ik het wel hoor, alleen de effectiviteit heb ik zo mijn vraagtekens bij

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sdomburg schreef op 26 augustus 2002 @ 16:13:

3. Je kan ook spammen zonder zelf een e-mailadres te gebruiken. Als bewijs wil ik je wel een mailtje van bijvoorbeeld info@microsoft.com of president@whitehouse.gov sturen hoor ;)
Daar bereik je dus niets mee.
Niet als je het goed doet. Waarschijnlijk moeten mensen die zich inschrijven hun account nog activeren via een link die zij per e-mail krijgen.
Er blijven genoeg mogelijkheden over. Bij de meeste providers krijg je meerdere mailboxen en aliassen en dan kun je er heus wel eentje reserveren voor inschrijvingen. Als je een dropbox hebt en je ontvangt opeens een hoop spam op het e-mailadres algemeendagblad@dropbox dat je maar een keer hebt gebruikt weet je ook genoeg.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• sdomburg
Niet als je het goed doet. Waarschijnlijk moeten mensen die zich inschrijven hun account nog activeren via een link die zij per e-mail krijgen.
Daar heb ik 't niet over. Ik heb 't over de spammers zelf die geen emailadres nodig hebben om iemand te spammen.
Er blijven genoeg mogelijkheden over. Bij de meeste providers krijg je meerdere mailboxen en aliassen en dan kun je er heus wel eentje reserveren voor inschrijvingen. Als je een dropbox hebt en je ontvangt opeens een hoop spam op het e-mailadres algemeendagblad@dropbox dat je maar een keer hebt gebruikt weet je ook genoeg.
Jah, maar waarom mag je daar niet lekker een hotmail adres voor nemen als je dat wilt dan?
Daarbij is de 9998 andere adressen die overblijven niet zo overdreven als degene die dat schreef dacht...

• sdomburg
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:24:
[...]

...en dat is dus waar ik naartoe wilde.
Blijkbaar word het voor de goedwillende steeds moeilijker gemaakt om zich tegen spam te beschermen.

Het is sowieso belachelijk dat in een geciviliseerde maatschapij een maatregel als deze nodig is.
Het is ronduit ergelijk dat een groep kwaadwillenden de zooi verpest voor mensen die wel op een verantwoorde manier met het medium 'internet' omgaan.
Dat is het nadeel van een "vrij" iets als internet, kwaadwilligen zijn niet te stoppen, tenzij je de vrijheid van het geheel inperkt. En als je dat inperkt is het hele idee van internet weg IMHO.
Pagina: 1