• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Small review:

In HK (Hong Kong, niet HuisKamer) dus een nieuwe MP3-speler gekocht. Kleinste die ze op dat moment hebben en net uit: de Panasonic SV-SD80.

Hoewel... het is niet echt een MP3-speler.. het is een SD-speler zoals ze het noemen. MP3's, WMA, AAC-bestanden worden allemaal geconverteerd in SD-audioformaat.

Dit allemaal gebeurt met behulp van de meegeleverde SD-card reader/writer, maar je hebt ook de "URGH-Jakkes"-interface van RealJukebox nodig. Yegh, yegh. En dan heb je nog eens RealPlayer nodig 4xYegh!

muziekbestanden
MP3's en WMA kunnen direct omgezet en in de SD-card gepompt worden zonder merkbare vertraging en/of verschil in grootte.
Men kan ook kiezen om alle muziekbestanden te converteren naar AAC-formaat alvorens deze te uploaden naar de SD-card. Met een lagere bitrate en dus een kleiner bestand past er dus meer muziek op een SD-card. Dit kost echter wel de nodige processorkracht.

opslagruimte
Meer muziekbestanden betekent echter ook dat je door meer muziekbestanden moet gaan browsen.
Intern heeft de speler geen geheugen. het werkt compleet met kaarten (dit betekent ook dat het geen USB-interface nodig heeft, en dus kleiner kan worden)

Standaard krijg je een 64MB SD-kaart bij maar ik heb, aangezien het in HK zoveel goedkoper is, maar gelijk een 128MB kaart bijgekocht. Op die 128 MB kaart heb ik tijdens mijn vakantie 40+ muziekbestanden (MP3->AAC) zitten. Door al deze bestanden te zoeken naar eentje dat je wilt gaan luisteren, moet je wel veel drukken op de forward knop....

Playlists worden ondersteund door de player, maar je kan nog geen playlists uploaden met de bijgeleverde softwareversie :O Waarschijnlijk komt deze in een upgrade wordt er in de handleiding vermeld.

geluidskwaliteit
Het geluid is zeer goed, ik vind de kwaliteit beter dan mijn Rio500. Vooral de bass op hoogste niveau bezorgt hartkloppingen in combinatie met mijn apart aangeschafte Sony-hoofdtelefoons.
De bijgeleverde plugins zijn redelijk, maar kunnen de hoogste bassniveau niet aan.

Dit ding heeft 4 equalizerpresets. Normall, S-XBS1, S-XBS2 en Train.

Volume
Ik dacht wel dat deze speler minder hard kan afspelen. Op hoogste volumeniveau kan ik namelijk nog steeds de omgevinggeluiden in HK horen. Maar in NL ben ik al meerdere keren bijna aangereden omdat ik de auto's niet meer kan horen (en ik door 3 weken in HK gewend bent om gewoon over te steken ongeacht kleur van stoplicht :) )
Conclusie is dus dat in HK het gewoon veel lawaaieriger is. Geen wonder, met al die dieselmotoren.

Bediening
Deze speler heeft 5 hoofdtoetsen. Een gecombineerde play/stop/pause toets, forward, backward, vol up en vol down. Aan de linkerzijkant zit een schuifschakelaar om de functies van deze toetsen van normall playmode naar settingmodus te veranderen (of in de hold-stand te zetten)
Standaard panasonicbediening dus en werkt prima.

Resume
Wat mij wel opvalt is, is dat deze speler standaard resumed. Als je een bestand aan het afspelen bent en je stopt het. Bij de volgende afspeelhandeling speelt ie gewoon van de plaats af waar je gebleven bent. Dit heb ik bij de Rio niet en daar ergerde ik me nogal aan. Ik weet niet of dit bij alle nieuwe MP3-spelers is, of enkel bij SD-players. Iemand die confirmatie kan bieden?

Accesoires

Bij aankoop van deze speler kreeg ik een cradle bij om de accu op te laden.
Een mini-bubblegum accu (zoals die van MD-spelers van sony maar dan 1/3 van de lengte)

Een bandje om de speler om je nek te hangen als een zeer dure en technisch geavanceerde ketting.

Een waterbestendig case met riemclip waarin een AAA-batterij past. De speler past in zijn geheel in deze case de 5 bedieningsknoppen kunnen gebruikt worden door de case heen. Zeer handig in de regen. En de speeltijd wordt ook aanzienlijk vermeerderd.

Een plugin-headsets met een korte snoer en een verlengsnoer. Korte snoer voor als je de speler in kettingmodus gebruikt, lange snoer als je met de case gebruikt en aan je broek hangt.

Een SD-card reader en bijbehorende REAL-software.

Speelduur
Met enkel de accu kan men 10-15 uur afspelen en in combinatie met een AAA-batterij 50 uur, beweert men. Ik heb nog niet meegemaakt dat de accu leeg was, ook nog niet getest namelijk :P

Prijs

1980HKD had ik ervoor betaald. 264 Euro dus ongeveer.
Daar baal ik enorm van, aangezien ik een week later in de een pricewatch in een lokale tijdschrift heb gelezen dat ik het ook voor 1600 dollar kon krijgen |:(

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/Imageweb/sneakmp3.jpg

My new MP3-player compared to my old Rio500

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/Imageweb/sneakmp31.jpg

MP3-player with it's waterproof batterycase/jacket

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/Imageweb/sneakmp32.jpg

MP3-player with it's electricity sources.
Accu=15 hours of music
Accu+AAA-battery=50 hours of music

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/Imageweb/sneakmp33.jpg

MP3-player with my cool new headphones. |:( |:(

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Cansu
  • Laatst online: 07-01 08:42

Cansu

Cirus the Virus

Ja ok das er een om kwijt te raken zeg. Lekker klein. Goed om mee te sporten!

Viva la Netherlands!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-03 20:28
Ziet er cool uit! De nieuwe Nomad (Muvo) lijkt me trouwens ook we vet B-)

• kmf
  • Niet online
MisterData schreef op 26 augustus 2002 @ 12:34:
Ziet er cool uit! De nieuwe Nomad (Muvo) lijkt me trouwens ook we vet B-)

En wat doen we als ik zeg dat je dat ding (muvo) daar gratis kan krijgen als welkomstkado om een internetaansluiting aan te vragen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
athlonkmf : Is Nederlands typen erg lastig voor je ? :?

Verwijderd

athlonkmf schreef op 26 augustus 2002 @ 12:44:

En wat doen we als ik zeg dat je dat ding (muvo) daar gratis kan krijgen als welkomstkado om een internetaansluiting aan te vragen?
Jaaa klopt ja heb die reclame ook gezien :o

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 15:48

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dutch Forum ? :P

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vond dat meisje van de schildpadden pudding(erg vrijvertaald uit het cantonees(kwai-ling-ko)) zo leuk/geil :)

maarree leuke gadgets hoor ;)

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
euh.... wanneer komt er meer dan alleen een sneak preview? :Y)

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 11:10

DoctorV64

Cosmopoliet

looking good.. (op zijn cantonees how-yeah-ar), moeten we alleen met zijn allen een internetabbo in HK nemen, terwijl we in NL wonen. ;)

Heb je een typenummer van dat dingetje ? (klein is het zeker)

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
damnit...... ik wil weer op vakantie naar HK :(

Assume there are no rules and it's one big free for all

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
smartdisk OWNNZZZZZZ... :O

Vechten?

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tis een secure digital ;)

[/edit]
Toch maar ff checken, ja. Want zon ding zit ook in mijn palm :)

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

tres cool.

Verwijderd

Niet zo speciaal toch? Mijne is net zo klein maar zonder schermpje 2 jaar oud :9
Hoeveel heb je ervoor betaald en waar gekocht?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Cewl ding! :D
Wel jammer dat er geen CF card in kan. :X

Whatever.

• kmf
  • Niet online
meendering schreef op 27 augustus 2002 @ 01:35:
Cewl ding! :D
Wel jammer dat er geen CF card in kan. :X

Een CF-card is net ietsiepietsie groter dan die speler, dus dat is geen optie ;)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zo nieuw is dat ding toch niet :? Die ligt al iets van een half jaar op de Amerikaanse markt volgens mij, of dit moet de opvolger zijn, maar hij ziet er volgens mij hetzelfde uit als degene die ik al heel lang geleden gezien heb.
Verder vind ik qua prijs deze mp3 speler http://www.iodata.com/pro...Devices/AudioDevices.html net zo rielekst eigenlijk, bijna net zo klein, scheelt echt bijna niks, alleen 4-5 maal zo goedkoop.

Verwijderd

SEFje schreef op 26 augustus 2002 @ 17:44:
[...]

smartdisk OWNNZZZZZZ... :O

Vechten?
Nee sorry ik zei dat omdat ik net 256mb CF heb gekocht.

Smartdisk is wel goed hoor, maar tot nu toe geen aplicatie's voor SD

Verwijderd

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ ikke wil ook naar hong kong :9~ :9~
Pagina: 1