Booster schreef op 26 augustus 2002 @ 23:52:
Misschien intressant om jullie oude logo eens uit het stof te trekken en uit te leggen aan de deelnemers wat jullie er sucky aan vinden enzo. (of... misschien is het zo slecht dat het voor zich spreekt)
Men moet bij het beginnen in ieder geval al een beeld hebben van wat jullie willen. Eventueel dusdanig omschreven dat je de niet-pro's ermee afschrikt
Zal deze wedstrijd in ieder geval op jullie website verschijnen?
Het oude logo zal t.z.t. ook uit het stof getrokken worden, het logo vind ik zelf erg rommelig. Het logo is wel herkenbaar en veel bedrijven waar ik kom zeggen vaak juist dat ze het een goed logo vinden. Ik vind zelf en mijn collega's ook, dat het logo te rommelig is en dat je er weinig mee kunt doen. Op het briefpapier ziet het er leuk uit, maar het logo ansich vind ik echt niets.
Zodra de actie is, zullen wij deze absoluut ook op de website aankondigen.
OzBoz schreef op 27 augustus 2002 @ 00:06:
[...]
Heldere uitleg. 4000,- voor een logo is ook niet veel trouwens. Maar als je een goede briefing afgeeft dan zul je nooit vele stijlen te zien krijgen. Zie je die wel dan is de opdracht niet goed geweest. Zoals Rm-rf al aangaf wil je met een logo iets bepaalds uitstralen. En wanneer je niet weet wat je als bedrijf wilt uitstralen of de meningen binnen een bedrijf al erg divers zijn is het nodig intern om de tafel te zitten alvorens iemand/een bedrijf te briefen. Zonder goede opdracht kan er immers nooit een goed eindresultaat komen.
En wat doen jullie met overige inzendingen? Ik mag hopen dat het niet gaat zoals met die hufters van Q...... (kan niet op de naam komen) die alle conceptjes voor sites fijn verzamelen en zelf doorverkopen als het uit komt.

4000 is misschien niet veel, maar zoals ik al aangaf, het is allemaal echt veelste vlug gegaan toen (wegens omstandigheden), we zijn toen gewoon naar het 1e de beste design bureau gegaan en 4000 vonden we toendertijd een redelijk bedrag. Achteraf veelste duur aangezien ik persoonlijk al na een paar maanden tegen het logo zat aan te hikken. Voor een goed logo is 4000 misschien goedkoop.
Hoe dan ook, zoals ik al aangaf, zodra de actie is, zal er een uitgebreide omschrijving zijn van wie wij zijn, wat we met het logo willen uitstralen en wat wel en wat niet gewenst is. Dit is allemaal al bekend, maar nogmaals, dat heb ik hier niet getypt omdat het niet zozeer met mijn vraag te maken had. Dat er geen groot verschil in stijl zal zijn zal wel meevallen, het is nou ook weer niet de bedoeling dat we een kant en klaar logo op papier aanleveren en dat een designer het alleen nog dient om te zetten in iets grafisch. Zo ver willen we niet gaan, er moet dus wel een stukje eigen inbreng inzitten van de designer.
We pakket het zeer zeker serieus aan, we zullen ook duidelijk en professioneel omgaan met de copyright waarbij er waarschijnlijk zoiets komt als dat bij meedoen aan de wedstrijd, de designer van het winnende logo geen rechten meer kan ontlenen aan zijn logo, maar de overige deelnemers wel. Het is absoluut niet de bedoeling mensen te benadelen, maar dat echt puur zowel de deelnemers als wij er uiteindelijk een goed gevoel aan over houden. Dat is trouwens ook wel 1 van de belangrijkste punten als je met mensen gaat samen werken en dat is ook het uitgangs punt.
Het is daarom ook zo dat we sowieso niet met 1 prijs gaan werken, maar ook 1 of misschien meerdere kleinere prijzen voor de bijna winnaars.
In je vorige reply zeg je trouwens dat een halfuur werk voor een logo wel erg onder gewaardeerd is. Daar heb je gelijk in, dat had ik iets beter mogen benoemen. Het was meer symbolisch dat je met relatief weinig tijd, iets heel leuks kunt winnen en natuurlijk een hoop respect kunt krijgen.
Maar zoals Pelle al zei, het is wel erg vervelend een modder figuur te slaan als er te weinig goede designers aan mee doen. Daarom wil ik dus vooraf enige zekerheid hebben dat er minstens een x aantal serieuze designers mee doen. Zodat de kans dat er geen goed logo uitkomt, zeer klein zal worden.