Toon posts:

[wedstrijd] Hoe krijg je het bekend onder het prof. publiek?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort organiseren we vanuit me werk een design-wedstrijd voor het ontwerpen van een nieuw bedrijfslogo. Hierbij zullen mooie prijzen worden weggegeven, zoals bv een nieuwe tv, flatscreen monitor en andere prijzen in die prijsklasse. Maargoed, dit lijkt me best interessant voor veel mensen gezien dat veel mensen graag bezig zijn met ontwerpen en een (half)uurtje zitten en de kans op een dikke prijs lijkt me daarom best interessant. Wat ook interessant kan zijn is dat het logo uiteindelijk overal zal worden gebruikt, dus niet alleen op briefpapier, maar ook voor reclame doeleinden, op auto's etc. Dus dat lijkt me voor een maker een hele eer.

Alleen, het probleem, hoe bereik je het professionele publiek? Bekendheid geven aan de actie is opzich geen probleem, alleen is het probleem dat we niet willen kiezen uit 100 ontwerpen waarbij er maar 5 enigzins professioneel zijn en de andere 95 paint-alike zijn.

Goed, nu kunnen we grootscheeps gaan adverteren, maar dit kost zoveel geld, dat het ten koste zou gaan van de prijs. Er zal zeer waarschijnlijk wel wat reclame gemaakt worden, maar niet voor tienduizenden euro's.

Mijn vraag is dus, wie heeft tips om zonder te spammen, toch een geinteresseerd professioneel publiek te bereiken? Tips mogen ook best tips zijn voor bv een bepaalde aanpak of iets dergelijks.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

prof bladen :?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
En over welk bedrijf hebben wij het als ik vragen mag?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist erg duur en uit ervaring weten we dat als je het goed wilt doen, je toch tienduizenden euro's er tegen aan moet gooien, en het budget voor die actie is daarvoor niet groot genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 26 augustus 2002 @ 12:16:
En over welk bedrijf hebben wij het als ik vragen mag?
Waar ik voor werk, maar ik vind het niet erg netjes op hier te gaan spammen. ;)

• Willem
DeLaNo:
Waar ik voor werk, maar ik vind het niet erg netjes op hier te gaan spammen. ;)

Shockmedia?..

Het is netjes dat je zegt geen zin hebt om een URL te gaan spammen in dit forum. Maar dit is wel het grafische publiek hier, en ik weet zeker dat hier mensen zitten die dat ook interessant vinden dus misschien wel leuk om toch even te melden...

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 26 augustus 2002 @ 12:20:

[...]

Shockmedia?..

Het is netjes dat je zegt geen zin hebt om een URL te gaan spammen in dit forum. Maar dit is wel het grafische publiek hier, en ik weet zeker dat hier mensen zitten die dat ook interessant vinden dus misschien wel leuk om toch even te melden...
Heb je gelijk in, maar we hebben een nogal strenge spam-policy en wil ook graag dit topic open houden. Het is namenlijk niet mijn bedoeling mensen hier te recruiten maar echt puur voor informatie. :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb een beetje het idee dat jullie heel graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Als je een wedstrijd uitschrijft, weet je zeker dat er bagger tussen zit. Dat moet je maar voor lief nemen. Hoe meer inzendingen, hoe meer kans op een goed resultaat. En dus moet het bekendheid hebben, maar ja, dat willen jullie dan ook weer niet, want dat kost weer teveel geld.

Ik zou een aantal designbladen / -sites / -mailinglists aanschrijven met daarin je verzoek; meer kun je denk ik niet echt doen. Je blijft afhankelijk van de goodwill van anderen met betrekking tot het bekend maken van je actie. Op de een of andere manier zul je het dus zo aantrekkelijk moeten presenteren dat de drempel erg laag is om het te publiceren in een blad of op een site.

Er zitten echter wel een aantal gevaren aan zoiets: wie zegt er dat je straks een goed logo toegestuurd krijgt? Misschien is het allemaal helemaal ruk, en dan zit je met een probleem. Je hebt geinvesteerd in een wedstrijd en in prijzen, je hebt een winnaar gekozen maar dat logo is niet wat je zoekt. Wat doe je dan? Je bent natuurlijk niet verplicht om ook daadwerkelijk het winnende logo over te nemen, maar je slaat wel een modderfiguur tegenover je deelnemers, en je bent ook nog eens geen steek verder.

Mijn tip: gewoon een reclamebureau betalen voor hetgeen waar ze goed in zijn: logo's en huisstijlen ontwerpen. Het kost wat geld, maar dan heb je ook wat.

Verwijderd

Topicstarter
Pelle, dat van het dubbeltje op 1e rang zitten is niet geheel waar. Er is echter wel een beperkt budget beschikbaar (logisch), maar het is niet zo dat we echt heel goedkoop zoveel mogelijk ontwerpen willen. We hebben in het verleden al vaker reclame acties gehad, waarbij de kosten letterlijk in de tienduizenden euro's liepen, en de opbrengst meestal niet eens de reclame kosten eruit haalden.

Er is inderdaad een kans dat er geen enkel goed logo naar voren komt, we willen dit dan ook indekken door sowieso een prijs te geven aan het beste ontwerp. En hoe meer mensen mee doen, hoe kleiner de kans dat er geen goed logo uitkomt. Als er niets uitkomt is dit zeer zeker wel heel jammer, maar mits we weten dat er genoeg mensen aan meedoen, willen we dit risico wel lopen.

We hebben in 2000 onze naam laten veranderen, toen is er een nieuw logo halsoverkop gekomen en overal op gedrukt, op briefpapier, op auto's op reclame posters etc. Alleen, dit logo voldoet simpel weg niet (meer). Dit logo hadden we wel laten ontwerpen door een reclame bureau en dat was echt verschrikkelijk duur. Omdat er 1 januari 2003, 2 nieuwe auto's komen, willen we gelijk hier het nieuwe ontwerp op hebben. Want zoals je misschien weet, is het laten beplakken van auto reclame onwijs duur en om nou weer 3 jaar met dat logo rond te rijden zie ik niet zitten.

Als laatste is het ook niet zozeer dat het persee de bedoeling is gratis bekendheid te krijgen voor die actie, maar ook niet om er tienduizenden euro's aan uit te geven. Vandaar dit topic. :)

offtopic:
Mooi gedaan dat PellePaint :)

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Een paar flyertjes op de prikborden bij de grafische scholen. Heb je er al een aantal te pakken. Misschien hebben ze daar ook een mailinglijst voor alumni.

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ook bij mij blijft de indruk van hangen van dubbeltjes (bestaan die nog? 10 eurocent-stukken, noemt men die nog steeds dubbeltje?) voor een plaatsje op de eerste rij.

Natuurlijk kan een 'wedstrijd' een leuk idee zijn, maar dit doen om 'geld te besparen' kan wel eens verkeerd uitpakken; goedkoop is meestal duurkoop;

bedenk ook juist dat die professionaliteit die je kennelijk wenst al minstens in jullie eigen houding naar voren moet komen:

- wat denken julli zelf te vinden in je logo?
- welke statement moet het logo maken?
- voor welke technische uitvoeringen dient het logo geschikt te zijn, full colour scherm-animaties, 3D weergave, full-colour druk of ook 1 kleuren druk (standaard briefpapier)
- hoe wordt dit logo gecombineerd met een bestaande of juist nieuw te ontwerpen huisstijl: advertenties, webpresence, briefpapier/enveloppes, naamkaartjes e.d.?

Als je in je wedsrtijdbeschrijving niet meer verteld dan dat je drie bedrijfsauto's wilt beplakken en dus dat er snel even een logo moet komen, dan motiveert dat niet voor professionele inzendingen;
als ik zoiets zou aantreffen en in een goede bui ben; drink ik snel vijf gin-tonics op en flans snel effe zo'n scrabble-bord in elkaar en stuur dat de volgende morgen nog op ook als de enveloppe al dichtgelikt had, en dacht net dat jullie daar vanaf wilden (al mis ik de letterwaardes in jullie huidige logo).
Tja als je me genoeg gin-tonic voert ga ik ook de slagzinnen op cornflakes-verpakkingen afmaken (helaas nooit iets gewonnen)

zet je wedstrijd-uitschrijving echter interessant en vooral uitdagend op, wat is er bijzonder aan jullie bedrijf en waarom zou juist iemand die zijn kunnen wil tonen een logo voor jullie ontwerpen.
belangrijkste aspect is die uitdaging, communiceer je dat goed (hetzelfde als een goed inventarisatie/concept-ontwikkelend gesprek met een goed design-bureau) dan zullen de goede ontwerpers ook uitgedaagd worden, lukt dat je niet, eindig je met deelnemers die AVRO-programmering op de prime-time kijken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
RM-rf, je hebt altijd uitzonderlijk wijze en informatieve posts, maar die gin-tonic zou ik voortaan toch echt afraden... ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, maar dat waren we ook van plan, het staat niet in mijn openingspost omdat, zoals ik al zei, niet de bedoeling is hier mensen te motiveren, maar echt puur informatie uit te winnen. Er zijn namenlijk wel ideeen van hoe het logo er ongeveer uit moet komen te zien, wat het moet uitstralen, enzovoorts. Dit zal t.z.t. ook duidelijk naar voren komen. Het is dus absoluut niet zo dat we straks zeggen van, "ontwerp maar wat en we zien het wel", want dat is dus niet het geval. :)

Ik zal nog even het "dubbeltje op de 1e rang" uitleggen. Het reclame bureau dat ons huidige logo heeft gemaakt heeft circa 4000 guldens gekost (uit mijn hoofd, ik weet het niet precies meer). Hiervoor hebben we een gesprek gehad waarin we onze ideeen communiceerden en konden we later kiezen uit 10 verschillende ontwerpen en 2 ervan laten uitwerken en uiteindelijk er 1 van kiezen.

De prijzen en de kosten om er bekendheid aan te geven, zullen ook in die klasse of zeer waarschijnlijk zelfs wat hoger gaan liggen (het uitgetrokken budget is in ieder geval meer dan het vorige logo gekost heeft). Het is dus niet zozeer om goedkoper uit te zijn, maar om een goede diversetijd te krijgen van meerdere stijlen.

Het idee van de flyers is een goed idee, dat ga ik in ieder geval uitwerken. Weten mensen misschien nog bepaalde websites die design related zijn en niet zo commerciëel zijn dat er misschien wel iets te regelen valt om bijvoorbeeld met een kleine wederdienst het een en ander uit te wisselen (commercie)?

ps: Ons logo staat niet op onze website (omdat we er toen al niet tevreden over waren), dus scrabble heeft er niets mee te maken. :D

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Misschien intressant om jullie oude logo eens uit het stof te trekken en uit te leggen aan de deelnemers wat jullie er sucky aan vinden enzo. (of... misschien is het zo slecht dat het voor zich spreekt)

Men moet bij het beginnen in ieder geval al een beeld hebben van wat jullie willen. Eventueel dusdanig omschreven dat je de niet-pro's ermee afschrikt :P

Zal deze wedstrijd in ieder geval op jullie website verschijnen?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 12:12:
Binnenkort organiseren we vanuit me werk een design-wedstrijd voor het ontwerpen van een nieuw bedrijfslogo.

....en een (half)uurtje zitten en de kans op een dikke prijs lijkt me daarom best interessant.
IMO zeg je dat verkeerd. IMO zijn jullie een bedrijf wat goedkoop aan een logo wil komen. Dat je dat in de vorm van een wedstrijd giet met leuke (waarschijnlijk gesponsorde) prijzen maakt het wat minder goedkoop, maar nog steeds goedkoop. Niet dat jullie de enige zijn met deze tactiek, bij lange na niet. Maar om te veronderstellen dat je een bedrijfslogo maakt in een (half)uurtje is wel vreselijk bekrompen.

Ik zie nu dat dit al vaker gezegd is.. naja.. was eerste wat in me op kwam en
omdat ik niet graag voor niets type, bij deze.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 23:09:
[...]

De prijzen en de kosten om er bekendheid aan te geven, zullen ook in die klasse of zeer waarschijnlijk zelfs wat hoger gaan liggen (het uitgetrokken budget is in ieder geval meer dan het vorige logo gekost heeft). Het is dus niet zozeer om goedkoper uit te zijn, maar om een goede diversetijd te krijgen van meerdere stijlen.
Heldere uitleg. 4000,- voor een logo is ook niet veel trouwens. Maar als je een goede briefing afgeeft dan zul je nooit vele stijlen te zien krijgen. Zie je die wel dan is de opdracht niet goed geweest. Zoals Rm-rf al aangaf wil je met een logo iets bepaalds uitstralen. En wanneer je niet weet wat je als bedrijf wilt uitstralen of de meningen binnen een bedrijf al erg divers zijn is het nodig intern om de tafel te zitten alvorens iemand/een bedrijf te briefen. Zonder goede opdracht kan er immers nooit een goed eindresultaat komen.

En wat doen jullie met overige inzendingen? Ik mag hopen dat het niet gaat zoals met die hufters van Q...... (kan niet op de naam komen) die alle conceptjes voor sites fijn verzamelen en zelf doorverkopen als het uit komt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Booster schreef op 26 augustus 2002 @ 23:52:
Misschien intressant om jullie oude logo eens uit het stof te trekken en uit te leggen aan de deelnemers wat jullie er sucky aan vinden enzo. (of... misschien is het zo slecht dat het voor zich spreekt)

Men moet bij het beginnen in ieder geval al een beeld hebben van wat jullie willen. Eventueel dusdanig omschreven dat je de niet-pro's ermee afschrikt :P

Zal deze wedstrijd in ieder geval op jullie website verschijnen?
Het oude logo zal t.z.t. ook uit het stof getrokken worden, het logo vind ik zelf erg rommelig. Het logo is wel herkenbaar en veel bedrijven waar ik kom zeggen vaak juist dat ze het een goed logo vinden. Ik vind zelf en mijn collega's ook, dat het logo te rommelig is en dat je er weinig mee kunt doen. Op het briefpapier ziet het er leuk uit, maar het logo ansich vind ik echt niets.

Zodra de actie is, zullen wij deze absoluut ook op de website aankondigen.
OzBoz schreef op 27 augustus 2002 @ 00:06:
[...]

Heldere uitleg. 4000,- voor een logo is ook niet veel trouwens. Maar als je een goede briefing afgeeft dan zul je nooit vele stijlen te zien krijgen. Zie je die wel dan is de opdracht niet goed geweest. Zoals Rm-rf al aangaf wil je met een logo iets bepaalds uitstralen. En wanneer je niet weet wat je als bedrijf wilt uitstralen of de meningen binnen een bedrijf al erg divers zijn is het nodig intern om de tafel te zitten alvorens iemand/een bedrijf te briefen. Zonder goede opdracht kan er immers nooit een goed eindresultaat komen.

En wat doen jullie met overige inzendingen? Ik mag hopen dat het niet gaat zoals met die hufters van Q...... (kan niet op de naam komen) die alle conceptjes voor sites fijn verzamelen en zelf doorverkopen als het uit komt. :)
4000 is misschien niet veel, maar zoals ik al aangaf, het is allemaal echt veelste vlug gegaan toen (wegens omstandigheden), we zijn toen gewoon naar het 1e de beste design bureau gegaan en 4000 vonden we toendertijd een redelijk bedrag. Achteraf veelste duur aangezien ik persoonlijk al na een paar maanden tegen het logo zat aan te hikken. Voor een goed logo is 4000 misschien goedkoop.

Hoe dan ook, zoals ik al aangaf, zodra de actie is, zal er een uitgebreide omschrijving zijn van wie wij zijn, wat we met het logo willen uitstralen en wat wel en wat niet gewenst is. Dit is allemaal al bekend, maar nogmaals, dat heb ik hier niet getypt omdat het niet zozeer met mijn vraag te maken had. Dat er geen groot verschil in stijl zal zijn zal wel meevallen, het is nou ook weer niet de bedoeling dat we een kant en klaar logo op papier aanleveren en dat een designer het alleen nog dient om te zetten in iets grafisch. Zo ver willen we niet gaan, er moet dus wel een stukje eigen inbreng inzitten van de designer. :)

We pakket het zeer zeker serieus aan, we zullen ook duidelijk en professioneel omgaan met de copyright waarbij er waarschijnlijk zoiets komt als dat bij meedoen aan de wedstrijd, de designer van het winnende logo geen rechten meer kan ontlenen aan zijn logo, maar de overige deelnemers wel. Het is absoluut niet de bedoeling mensen te benadelen, maar dat echt puur zowel de deelnemers als wij er uiteindelijk een goed gevoel aan over houden. Dat is trouwens ook wel 1 van de belangrijkste punten als je met mensen gaat samen werken en dat is ook het uitgangs punt.

Het is daarom ook zo dat we sowieso niet met 1 prijs gaan werken, maar ook 1 of misschien meerdere kleinere prijzen voor de bijna winnaars.

In je vorige reply zeg je trouwens dat een halfuur werk voor een logo wel erg onder gewaardeerd is. Daar heb je gelijk in, dat had ik iets beter mogen benoemen. Het was meer symbolisch dat je met relatief weinig tijd, iets heel leuks kunt winnen en natuurlijk een hoop respect kunt krijgen.

Maar zoals Pelle al zei, het is wel erg vervelend een modder figuur te slaan als er te weinig goede designers aan mee doen. Daarom wil ik dus vooraf enige zekerheid hebben dat er minstens een x aantal serieuze designers mee doen. Zodat de kans dat er geen goed logo uitkomt, zeer klein zal worden.

• OzBoz

OzBoz

Duidelijk verhaal.. nog even over dat uurtje werk.. veel logo's zou je makkelijk binnen een half-uur kunnen namaken, maar dat wil niet zeggen dat er geen weken over een concept gedaan is. Je kunt het in elk geval nooit zeggen aan de hand van het uiteindelijke logo.

Wat misschien een idee is, banneren op wat design gerelateerde site. Ik weet niet of je perse alleen NL publiek wil maar bv sites als www.gfxartist.com www.digitalculture.nl etc.. prijzen voor bannering zijn daar wellicht wel te overzien.

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
offtopic:
Hoe doet een reclamebureau dat eigenlijk? Ik bedoel..hoe komen zij er achter wat een bedrijf wil. Lijkt me erg lastig om te communicren met een bedrijf dat enkel met de vraag komt:"Doe mij maar een logo".

Welke vragen worden gesteld, of gaat het bureau zelf door het pand rennen om de sfeer te proeven? Ik weet het niet.

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

• Willem
Er is geen standaard werktraject lijkt me, ieder bedrijf heeft haar eigen manier van handelen. Allemaal eigen processen en formules in communicatie...

• OzBoz

OzBoz

Deegroller schreef op 27 augustus 2002 @ 09:24:
offtopic:
Hoe doet een reclamebureau dat eigenlijk? Ik bedoel..hoe komen zij er achter wat een bedrijf wil. Lijkt me erg lastig om te communicren met een bedrijf dat enkel met de vraag komt:"Doe mij maar een logo".

Welke vragen worden gesteld, of gaat het bureau zelf door het pand rennen om de sfeer te proeven? Ik weet het niet.
Een hoop is inderdaad per bureau verschillend. Maar met het ontwikkelen van een logo zijn wel bepaalde dingen van belang. Wie wil je er mee aanspreken, wat zijn kern woorden als het gaat om het betreffende bedrijf etc.

Door een goeie brainstorm met een klant kom je vaak een eind. Mede doordat de klant het beste weet hoe hij zijn/haar bedrijf wil profileren.

Maar niet alle reclamebureau's maken zelf ook huisstijlen, het kan ook best zijn dat een klant het reclamebureau gebruikt voor de externe communicatie en een apart bureau inschakelt voor de complete huisstijl. Zeker bij grotere bedrijven nogal eens het geval. Het ontwikkelen van een complete huisstijl gaat ook wat verder dan een eenvoudig logo en is weer een vak apart.

Verwijderd

Ik zit op het HKU, de hogere school van de kunsten utrecht, als je mij alle details toe mailt dan zal ik dit doormailen naar elke leerling op de school, zijn genoeg studenten die geinteresseerd zijn in prijs en je krijgt behoorlijk originele ideeen en logo's

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt Patrick!, zodra de actie van start gaat doe ik graag een beroep op je! Ik zal vandaag of morgen ook even digitalculture.nl aanschrijven. De andere site is niet echt Nederlands, en ik wil toch wel graag dat de deelnemers uit Nederland of België komen... :)

Verwijderd

ik wacht op je email ...

• OzBoz

OzBoz

Als de modjes het goed vinden misschien ook leuk de zwik hier uiteindelijk te plaatsen voor de mensen die tijd teveel hebben. Lopen hier aardig wat creatieve geesten rond.

• Willem
Dat zeg ik...

maar goed...

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Maar zoals Pelle al zei, het is wel erg vervelend een modder figuur te slaan als er te weinig goede designers aan mee doen. Daarom wil ik dus vooraf enige zekerheid hebben dat er minstens een x aantal serieuze designers mee doen. Zodat de kans dat er geen goed logo uitkomt, zeer klein zal worden.
Met een flatscreen-tv is het nog altijd moeilijk je brood te beleggen, dus ik denk dat je altijd uitkomt bij studenten en mensen die tijd te veel hebben, zoals OzBoz het mooi zegt.

Maar daar loopt voldoende kwaliteit tussen, dus een mooi logo zal er altijd wel tussen zitten.

Alleen, een logo is nog altijd geen huisstijl, hoe willen jullie dat doen dan?

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op 27 augustus 2002 @ 10:38:
Als de modjes het goed vinden misschien ook leuk de zwik hier uiteindelijk te plaatsen voor de mensen die tijd teveel hebben. Lopen hier aardig wat creatieve geesten rond.
Als dat mag is dat wel een zeer goed idee...
TheDjasp schreef op 27 augustus 2002 @ 10:42:
[...]

Met een flatscreen-tv is het nog altijd moeilijk je brood te beleggen, dus ik denk dat je altijd uitkomt bij studenten en mensen die tijd te veel hebben, zoals OzBoz het mooi zegt.

Maar daar loopt voldoende kwaliteit tussen, dus een mooi logo zal er altijd wel tussen zitten.

Alleen, een logo is nog altijd geen huisstijl, hoe willen jullie dat doen dan?
Dat is eigenlijk iets waar nog niet echt over nagedacht is. Maar een huisstijl is inprincipe wel te maken uitgaande van een logo lijkt me...

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 00:35:
[...] het logo vind ik zelf erg rommelig. Het logo is wel herkenbaar en veel bedrijven waar ik kom zeggen vaak juist dat ze het een goed logo vinden. Ik vind zelf en mijn collega's ook, dat het logo te rommelig is en dat je er weinig mee kunt doen. Op het briefpapier ziet het er leuk uit, maar het logo ansich vind ik echt niets. [...]
Is het logo niet goed, of vind je het persoonlijk gewoon niet zo mooi :?

Niet dat dat niet belangrijk zou zijn hoor, maar je wekte eerder de indruk dat het reklame bureau slecht werk heeft geleverd voor te veel geld.
Ik neem aan dat deze kritiek ook is gecommuniceerd naar het reklameburo..

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 16:58:
[...]

Dat is eigenlijk iets waar nog niet echt over nagedacht is. Maar een huisstijl is inprincipe wel te maken uitgaande van een logo lijkt me...
Zou ik wel doen, een huisstijl gaat een stuk verder, typografie, stijl van bv briefpapier, enveloppen, visitekaartjes e.d.

Verder moet je duidelijk stellen of een logo ook zwart/wit gebruikt dient te kunnen worden, of je het ivm kosten in 2 PMS-kleuren wil doen of gewoon full-color etc

Pagina: 1