Toon posts:

mandrake security updaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag me mandrake-linux bak wat beter beveiligen. Nu draait er nog versie 8.1 zonder updates. Maar nu dacht ik dat het slim was om wat updates te zoeken.

Dat bleek ook wel te koppen toen ik op de mandrake website keek. Hier zag ik vele updates en er stond dat je met softwaremanager alles kon updaten dus ik netjes X ingesteld en met X ingelogd en vervolgens ging ik naar de software manager.
Als source koos ik de ftp van surfnet vervolgens haalt hij een lijstje met updates binnen. Maar als ik die dan wil downloaden geeft hij aan dat dat niet kan.

Nu heb ik wel een vermoeden wat het probleem is ik zag dat toen ik een ftpsource moest kiezen dat je ook een loginnaam en ww moest invullen. Dit heb ik niet gedaan omdat ik die denk ik niet heb. Kan dit het probleem zijn geweest en zoja hoe kom ik aan een wachtwoord.

En nu was ik ook nog opzoek naar een goede firewall, ik gebruik iptables voor me internet sharing, dus ik denk dat ik zo'n firewall moet hebben als die van adsl4linux alleen dan eentje die toegesplitst is op een kabel abbo.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

ik ben ook op zoek naar een firewall 4 linux.

wat betreft de software updater, Mandrake 8.1 had een bug in dat ding zitten. Het is misschien leuk om een nieuwere versie binnen te halen via www.rpmfind.net

Anders, als het niet teveel moeite is, zou ik updaten naar Mandrake 9.0 (draai ik ook, draait goed)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Topicstarter
Rainmaker schreef op 26 augustus 2002 @ 12:12:
ik ben ook op zoek naar een firewall 4 linux.

wat betreft de software updater, Mandrake 8.1 had een bug in dat ding zitten. Het is misschien leuk om een nieuwere versie binnen te halen via www.rpmfind.net
Ik heb versie 7.2 nu gedownload maar dan heb ik 3 lib''s nodig die ik weer nergens kan vinden librpm.so.1 libgtkmdk-0.1.so.2 libdb.so.2
Anders, als het niet teveel moeite is, zou ik updaten naar Mandrake 9.0 (draai ik ook, draait goed)
Het downloaden van mandrake 9.0 is neit echt een optie, ik heb wel kabel maar die gaat max 20kB/s en dan zit ik nog met me datalimiet van 2,5 GB per maand :( Mandrake 9.0 ga ik wel als desktop proberen zodra ik hem kan krijgen van iemand in de buurt.