Ik ben bezig met een nieuwe pc uit te zoeken, ik had in eerste instantie het volgende op het oog:
Epox EP-8K3A+:
- ATX
- VIA KT333CE
- 6xPCI, 1xAGP (4x)
- FBS 100/133 MHz (200/266/333 DDR)
- 3*DDR-RAM PC2700
- 4*UDMA 133 (2 Daarvan RAID 0/1)
Ok zo opzich niks mis mee, maar ik hij ondersteund geen USB 2.0 wat ik eigenlijk wel graag wil! Ik heb geen zin om er straks weer een nieuwe kaartje alleen daarvoor in te pluggen!
Ok zoek een mobo met soortgelijke specificaties:
- ATX (lijkt me logisch)
- minimaal 5 PCI poorten, liefst 6
- FBS tja wordt soms onduidelijk, zolang ie maar PC2700 geheugen aan kan! Zul dus wel 333MHz zijn.
- 3 e.v. 4 DDR-ram slots PC2700 ondersteuning (moet tot minimaal 2 GB aan kunnen)
- UDMA 133 ondersteuning.
- Raid is geen verplicht, liever wel, maar daar wil ik desnoods een ander kaartje voor kopen!
- USB 2.0 dus en als het kan ook nog Firewire
- GEEN VGA onboard, lan is niet erg, maar gebruik ik toch niet, sound is ook geen must, komt toch een andere kaart in.
Dat is het wel zo'n beetje, heeft iemand hier een idee voor, wat een ander goed mobo zou zijn?
Epox EP-8K3A+:
- ATX
- VIA KT333CE
- 6xPCI, 1xAGP (4x)
- FBS 100/133 MHz (200/266/333 DDR)
- 3*DDR-RAM PC2700
- 4*UDMA 133 (2 Daarvan RAID 0/1)
Ok zo opzich niks mis mee, maar ik hij ondersteund geen USB 2.0 wat ik eigenlijk wel graag wil! Ik heb geen zin om er straks weer een nieuwe kaartje alleen daarvoor in te pluggen!
Ok zoek een mobo met soortgelijke specificaties:
- ATX (lijkt me logisch)
- minimaal 5 PCI poorten, liefst 6
- FBS tja wordt soms onduidelijk, zolang ie maar PC2700 geheugen aan kan! Zul dus wel 333MHz zijn.
- 3 e.v. 4 DDR-ram slots PC2700 ondersteuning (moet tot minimaal 2 GB aan kunnen)
- UDMA 133 ondersteuning.
- Raid is geen verplicht, liever wel, maar daar wil ik desnoods een ander kaartje voor kopen!
- USB 2.0 dus en als het kan ook nog Firewire
- GEEN VGA onboard, lan is niet erg, maar gebruik ik toch niet, sound is ook geen must, komt toch een andere kaart in.
Dat is het wel zo'n beetje, heeft iemand hier een idee voor, wat een ander goed mobo zou zijn?