Toon posts:

Snellere videokaart of snellere harddisk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eén van mijn spellen ( Trainz ) hapert af en toe bij complexe scenes. Wat kan ik beter doen om dit te verhelpen: een snellere videokaart kopen ( Geforce 4 Ti 4200 ?) of een snellere HD ?

Specs: Aldi PC'tje ( ja , mag ook wel eens een keer ) P4 1.8, 512 Mb, Geforce 3 Ti-200, HD 80 gig, 5400 Rpm, Win XP, laatste drivers van alles geinstalleerd.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Ik denk dat je drivers het probleem is...je hardware is goed zat :) :9

Verwijderd

[off]
Zijn er ook sites die aldi stuff benchmarken?
[off]

Dan ligt het toch aan het spel, hangt er van af, Mischien is de GameEngine niet goed geoptimaliseerd waardoor je net als in Unreal Tournament + de DX8.1 patch op een 1400mhz + gf3 ti500 machine vette 25fps hebt...

Je systeem lijkt goed naar mijn id.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Ken 't spel niet, maar snellere hdd (7200rpm) is altijd fijner :) Volgens mij hoef je die GF3 echt niet te vervangen :)

Ik zou eerder denken aan je moederbord, ALDI PC's zijn meestal zo goedkoop mogelijk en besparen op verkeerde dingen, monitor, meer (onnodige) hdd ruimte ipv snelheid, Ghz'en ipv 'echte snelheid'. Ik bedoel een P4 met (bij wijze van spreken) 512MB SDRAM of 512 Supersnel RDRAM geheugen... zal je wel een paar FPSjes scheelen in welk spel dan ook. Daarom zou ik eens een memory benchmark doen en deze met andere resultaten op het internet vergelijken van een P4 1.8Ghz.

Anywayz, nog iets: DMA van hdd aan staan? (zal wel, maar toch...)

Verwijderd

Topicstarter
DMA harddisk aanstaan? Leg eens uit?

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
START > INSTELLING > CONFIG SCHERM > SYSTEEM > HARDWARE > APPARAAT BEHEER > IDE ATA/ATAPI CONTROLLERS > (beide prim & sec) IDE KANAAL > OVERDRACHTSMODUS INSTELLEN OP "DMA indien beschikbaar" (dit moet je dus 4x in totaal instellen als het er nog niet staat)

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In wat voor resolutie speel je Trainz? ik heb zelf een XP 1700 met een radeon 8500 en die hapert ook als ik een resolutie boven 1024x768 gebruik. trainz is behoorlijk zwaar met al die landschappen misschien zou je de instellingen (kwaliteit en zichts afstand) wat minder kunnen zetten.

Verwijderd

Specs zijn goed, ik zou je software maar eens gaan nakijken. In V&B heeft dit topic weinig zin en je hebt imho nog niet erg veel zelf uitgeprobeerd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.