[ISA] FTP downloads

Pagina: 1
Acties:

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Setup
Windows 2000 native netwerk
ISA
2 NIC's: een voor intern netwerk, de andere voor internet (duh)
2 Protocol definitions specifiek voor FTP: port 20 op inbound en port 21 op outbound.

problem
Ik kan met mijn ftp client (van sommige sites) niks downloaden. Mijn client krijgt altijd een connection time-out bij het ophalen van de directory listing. Geef ik de directory handmatig op, dan haalt mijn client die directory list wel weer op. Bij het downloaden blijven vervolgens mijn downloads op 0% staan.

Ik heb Active en Passive mode geprobeerd, via verschillende clients (waaronder ook de dos ftp in W2K) en tevens via de browser. Overal dezelfde verschijnselen.

Het rare is dus, dat het vanaf sommige sites wel goed gaat! Ik heb al bij ISASERVER.org gekeken, maar daar eindigen alle berichten met: "check your ports 20 and 21".

Iemand hier met eye-openers?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je hebt 2 port forwards gemaakt voor ftp, maar probeer je nou vanaf die client te connecten naar een ftp server..?
Als je nl 20 en 21 naar 1 bepaalde client doormapt betekent dat automatisch dat je op de andere clients (en de server) niet meer kan ftp-en naar poort 21.

Voor standaard FTP-en hoef je bij ICS toch ook geen rules te maken? Of gebruik je een ander programma als router..?

Wees consequent, maar niet altijd

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik heb geen port forwards gemaakt, maar protocol definitions.

ISA maakt standaard een aantal definities aan, maar ik lees (bijna) overal dat naast poort 21 ook poort 20 (op inbound) open moet staan. Deze port wordt voor data-overdracht gebruikt. Maar dan dien je wel in active mode te ftp-en.

Het gaat er dus om, om met een client (achter ISA) een ftp site te benaderen op het internet. En wat ik al vermeldde, het is extreem raar dat sommige sites het wel gewoon doen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.