Ik heb hier een Asus A7V-E mobo daarop zit een Athlon 1200 heb de nieuwste bios erop gezet versie 1004, nu het probleem de processor wordt gezien als een XP1600+
kon op de search niks vinden over dit onderwerp..... wie weet hier de oplossing voor???
Houden zo
, maar in Windows wordt ie wel gezien als een 1200? Je zou ff met WCPUID kunnen checken.
Oplossing is denk gewoon je bios resetten.
Oplossing is denk gewoon je bios resetten.
Juist
Kben nu windows aan het installeren.... bios reset maakt volgens mij niet uit want ik heb nl de bios geupdate... dus dan istie helemaal standard..
/edit
een andere processor maakt overigens ook niet uit....
/edit
WCPUID ziet em als een XP1600+ en Windows ook
/edit
een andere processor maakt overigens ook niet uit....
/edit
WCPUID ziet em als een XP1600+ en Windows ook
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2002 11:56 . Reden: typ foutje ]
Welke jumper staat er dan fout?Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 11:59:
Staat er een jumpertje op het moederbord fout.
Het is kennelijk een foutje in de CPU microcode van de BIOS.. Even Asus hierover mailen 
Waarom heb je eigenlijk de BIOS geflasht? Anders kun je gewoon terugflashen naar de voorlaatste versie als je je aan dit fenomeen ergert
Waarom heb je eigenlijk de BIOS geflasht? Anders kun je gewoon terugflashen naar de voorlaatste versie als je je aan dit fenomeen ergert
hmm op de laatste gaf hij het dus ook al fout aan ik dacht maby dat een bios update zou helpen..... maar niet dus maar iig bedankt valt helaas niks aan te doenBalusC schreef op 26 augustus 2002 @ 13:05:
Het is kennelijk een foutje in de CPU microcode van de BIOS.. Even Asus hierover mailen
Verwijderd
nouja, zo erg is het ook weer niet zeker? Nu kan je patsen met je athlon xp 1600+ i.p.v. je dondervogel 1200Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:00:
[...]
hmm op de laatste gaf hij het dus ook al fout aan ik dacht maby dat een bios update zou helpen..... maar niet dus maar iig bedankt valt helaas niks aan te doen
Heeft de a7v-E net als de 266-E ook niet dat jumpertje voor athlon/palomino ????
Miscchien even omzetten.
Miscchien even omzetten.
Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
Misschien heb je hem overclockt, en herkennen ze hem zo als een XP1600+ (
)
|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
Als het enige wat er aan de hand is het verkeerd aangeven van de processor is, dan is het niet zo'n probleem toch. Tenminste als alles normaal werkt.
Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug
wil niet heel naar doen maar als wcupid zegt dat het een athlon xp1600+ is dan durf ik er bijna om te wedden dat t een XP1600+ is 
wcpuid kijkt toaal niet naar je bios info, die leest gewoon cpu microcode uit net als de bios. De bios echter vergelijkt die microcode met een tabel...als ie em niet kent dan maakt ie er iets wazigs van of zegt ie cpu not identified bla bla.
iig.
Wcpuid liegt niet, of als ie em niet kent dan zegt ie "unknown" stepping blaat type blaat.
wcpuid kijkt toaal niet naar je bios info, die leest gewoon cpu microcode uit net als de bios. De bios echter vergelijkt die microcode met een tabel...als ie em niet kent dan maakt ie er iets wazigs van of zegt ie cpu not identified bla bla.
iig.
Wcpuid liegt niet, of als ie em niet kent dan zegt ie "unknown" stepping blaat type blaat.
het is iig geen xp 1600 want hij geeft em in een andere pc aan als een tb 1200 dus....majic schreef op 27 augustus 2002 @ 14:52:
wil niet heel naar doen maar als wcupid zegt dat het een athlon xp1600+ is dan durf ik er bijna om te wedden dat t een XP1600+ is
iig.
Pagina: 1