Toon posts:

philips 3610 brander schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik het beste de lens van deze brander schoonmaken
moet ik dan zon cdrom kopen, zon clean ding
of die brander uitelkaarslopen,
iemand tips?

Verwijderd

Een cleaning cdrom mag nooit in een brander omdat je de schrijflaser dan molt. Staat ook in de handleiding van de brander

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Je kan hem wel uitelkaar halen maar pas wel op met de kleine bandkabeltjes. Natuurlijk met een zachte doek de lens schoonmaken en niet met scherpe dingen aan de lens komen. Zeker geen clean cd gebruiken. Suc6

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb het eens geprobeerd met mijn 3610. Het branden van een cd ging daarna weer, maar het lezen va ndie cd was daarna een drama (30 minuten geduurd voordat mijn asus 50speed hem weer correct gecopieerd had naar de harddisk.

Verder heeft een collega hem ook eens schoongemaakt waarna hij hem ook naar de vuilnisbak kon verwijzen.

mijns inziens is schoonmaken gelijk aan slopen :D

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
ok dus geen clean cd in iedergeval
nou kep hem open gemaakt en schoongemaakt en hij doet het weer :) even

• *marco*
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03-2025
vond die ene sugestie van je wel een goeie "uit elkaar schoppen".
Iets vergelijkbaas heb ik twee jaar geleden gedaan met mijn philips 3610 brander.
maar mogelijk dat jij wel tevreden bent over dat ding hoor. Maar ik uit reacties van
newsgroups destijds waren er meer gebruikers niet zo weg meer van hun aankoop.

Maar goed, het is wel mogelijk om'm schoon te maken hoor. beetje alcahol + wattenstaafje en de brander openschroeven zodat je bij het lensje kan komen. (eigen risico !). ik heb het 's gedaan met een gewone cdrom. vanaf dat moment draaide hij weer lekker.

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 12:53

The_Duke

ho gek!

mijn 3610 heeft een ijdje in de kast gelegen omdat ie het niet meer deed, ik heb toen een keer op een regenachtige zaterdagmiddag dat ding uit elkaar gehaald en es grondig schoon gemaakt. Er zat een berg stof in en de lens zag er vaag uit. De lens heb ik toen met een wattenstaafje en wat alcohol schoon gemaakt. Na deze grote onderhoudsbeurt deed ie het weer perfect. :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

schoonmaken helpt wel alleen gaan veel mensen met allerlei olie, wasbenzine en aanverwanten kloten. En dat moet je dus NIET doen, want dat laat een hele laag vet achter.

Alcohol of spiritus werkt in de meeste gevallen wel. Stof weghalen kan je ook met blazen doen oid.
Het makkelijkste is als je zo'n slang hebt waar lucht uit komt, dan hoef je alleen maar het laadje open te doen en die blazer erin te steken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• *marco*
slang waar lucht uit komt... ja hebben ze bij je fietsenmaker wel ... je kan ook naar de pc-boer en ander naar je plaatselijke foto-boer waar je een 'spuit' busje lucht kan kopen.
onder hogedruk blaas je dan al het stof weg.

• *marco*
slang waar lucht uit komt... ja hebben ze bij je fietsenmaker wel ... :+ je kan ook naar de pc-boer en ander naar je plaatselijke foto-boer waar je een 'spuit' busje lucht kan kopen. onder hogedruk blaas je dan al het stof weg.
Pagina: 1