Toon posts:

Help mijn pc's op internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

http://tijdelijk.8m.com/situatie.jpg

het probleem is als ik de kabel vanaf hub 1 verleng en in mijn xp pc doe geeft xp aan geen verbinding. wanneer ik die zelfde kabel in de hub 2 doe heb ik wel internet verbinding met de xp pc's. als ik direct een pc aan de kabel doe dus zonder verlengen doet xp het wel. bedoeling is dat xp internet gaat delen voor de rest maar is niet mogelijk om 2 kabels op hub te prikeen en dan verbinding te delen dan komt hij in conflict met zijn eigen verbinding met het internet.

wie kan mij helpen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan maar daar staan alleen de algemene dingen in. Maar in dit geval kan ik daar geen oplossing uit halen. Ben geen leek op dit gebied maar kom er zelf ook niet uit. vandaar dat ik de situatie erbij heb gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het te maken met misschien een cross of geen cross cable???

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
je heb geen enkele cross cable nodig in deze opstelling

die XP bak met 2 nic's heeft een eigen ip neem ik aan?
gewoon een internet deel progie (NAT / Proxy) er op zetten en de rest van je 'blauwe' netwerk configen

Verwijderd

Topicstarter
Dit omdat hij van hub naar hub wel werkt maar vreemde is met een verlengstukje ertussendoet hij het niet zonder wel. blokje is goed anders deed hij het in een hub ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar zodra ik de internet kabel in 1 nic op de xp machine doe geeft hij aan dat hij geen verbinding heeft. terwijl het in de hub wel is. Xp geeft dan eenvoudig aan dat er een netwerkverbinding niet aangesloten is. kaart is goed want als ik de 2 nic's omdraai werken ze wel. naar het blauwe netwerk

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

OgWok

U.N.C.L.E.

Lijkt een beetje op kampioenschappen ingewikkeld doen. :)
Waarom niet alle pc's op hub1 en DHCP gebruiken?

Of de variant uplink poort hub1 naar hub2 en alle blauwe pc's op hub2. Resultaat 1 netwerkkaart uit XP systeem over. Klaar.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 12:50:
Ja maar zodra ik de internet kabel in 1 nic op de xp machine doe geeft hij aan dat hij geen verbinding heeft. terwijl het in de hub wel is. Xp geeft dan eenvoudig aan dat er een netwerkverbinding niet aangesloten is. kaart is goed want als ik de 2 nic's omdraai werken ze wel. naar het blauwe netwerk
zijn je kabels wel goed, hoe lang zijn ze en heb je de kabels zelf gemaakt?

offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button:Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ja kabels zijn goed anders zou ik geen verbinding hebben als de kabel in huib zit. Heb poging gedaan alles zoveel mogelijk uit te sluiten. Kan inderdaad proberen uplink hub 1 op uplink hub2 misschien werkt dit maar zie niet hoe ik dat met xp machine internet kan delen. kan inderdaad zijn dat het iets met die uplink kan doen. ook op hub 2 b.v. xp pc op uplink van hub2

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
zet je pic op http://www.picserver.tk/ dat werkt teminste

ok als je die xpbak met 1 nic op je rode netwerk aansluit
krijgt hij dan een ip van @home?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

deze werkt toch ook, hoewel er wel erg veel "wit" is...

Verwijderd

Topicstarter
ja dan krijgt hij een ipadres van @home. verlengstukje is goed maar zodra die ertussen komt doet hij het niet meer

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:19:
ja dan krijgt hij een ipadres van @home. verlengstukje is goed maar zodra die ertussen komt doet hij het niet meer
dan is die dus net goed

Verwijderd

Topicstarter
ja maar wat zou er dan niet goed zijn?

Verwijderd

ics installen op de xp machine.. clients op dhcp en klaar... als je geen leek bent is dat een koekie :)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem zit hem nou juist in het niet kunnen verbinden met de xp. als kabel in hub zit is het goed wanneer hij in de pc zit niet meer.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou voor zoiets gaan ........

Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/netw.gif

PC1 altijd op internet ..... (eventueel DMZ)

PC2 idem maar ook routen naar netwerk (denk ook even aan dhcp)

Je zou pc1 ook aan dehub kunnen hanen met ook dhcp .... dan kan het (sub) netwerk een van beide pc's gebruiken als gateway

de stippeltjes stelen een eventualel uitbreiding voor

Iperf

Pagina: 1