Toon posts:

[Flash MX] Mac(Explorer 5) unLoad MC's

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een flash sitetje voor een architecten bureau.
Deze is bijna geheel dynamische te beheren. De plaatjes die op komen komen uit een DB De hele movie werkt goed alleen als je dit dus gaat bekijken op een Mac met Explorer 5.0 laad ie eerst alle plaatjes in en gooit ze daarna er allemaal weer uit.

Nu schijnt dit probleem opgelost te kunnen worden door alles in de root te plaatsen. Dit hebben we gedaan maar het werkt nog steeds niet zo als ie hoort te doen.

Ik hoop dat iemand wat nuttige tips heeft.

8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
Sorry heb twee dagen gewacht!

FF kicken!

Weet niemand hier een oplossing voor? Of is het iets waar ik maar gewoon mee moet leven??

Verwijderd

ok ik had gisteren al willen posten maar ben dat kennelijk vergeten, toen ik jouw post zag deed dat mij aan een wat ouder topic denken en dan vooral de informatie in het topic betreffende de site van Stella Artois i.c.m. IE 5.x Mac en flash movies.

linkje Hoop dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hangloozz schreef op 10 juli 2001 @ 11:54:
okee, even de oplossing voor de search:

ik vond in een buglist een stukje waarin melding gemaakt werd over het slecht weergeven van SWF'jes in Explorer 5(voor MacIntosh) als deze in tabellen staan.

Dus de SWF uit de tabel gehaald en toen werkte het.

:)
Nu quote ik Hangloozz zijn conclusie uit het topic hierboven door shadow genoemd. Ik heb de site uit zijn tabel gesloop maar nog doet ie hetzelfde! Zelfs in een hele kale index blijft ie het doen!

8)7 :'(

Verwijderd

Zorg ervoor dat je je cache leeg gooit en desnoods even opnieuw opstarten, het kan zijn dat je met een hardnekkig cache probleempje zit

Verwijderd

Topicstarter
Das echt niet het geval! Cache is telkens helemaal geleegd!
Ik snap niet dat hier niks over te vinden is!

Enige wat ik kan vinden is deze Link

Maar dat werkt ook niet.
Op de MM site kan ik er helemaal niks over vinden evenals op de MAC site.

Ik word er |:( van!!!!

Verwijderd

Getest in Mozilla 1.1 en IE 5.1.4 Mac Os 9.2.2 kan je probleem niet reproduceren. Laatste flash plugin (6.0 r47).

Ik zou trouwens kiezen voor een ander menu aan de andere kant, ik vindt het nogal irritant dat je zelf niet kan scrollen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 12:19:
...

Ik zou trouwens kiezen voor een ander menu aan de andere kant, ik vindt het nogal irritant dat je zelf niet kan scrollen.
Ik weet het ik heb drie verschillende versies gemaakt. Die andere twee waren echt veel beter! Dit was de minst praktische en deze hebben ze het liefst! Ik heb hem zwaar afgeraden maar ja klant is koning he!

Wat dat testen in mozilla enz betreft het probleem is er alleen in ie5 op de mac ox9.1

;(

Ik begin te geloven dat het gewoon onmogelijk is!

Verwijderd

Topicstarter
:)

Na lang gezoek zijn we er achter gekomen. IE5 op de Mac heeft een probleem met het command UnLoadMovie in Flash MX en lager. Je kan dit oplossen door er een leeg clipje in te laden bv:

code:
1
loadMovie("Empty", "_root.LoadClipje")

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Jaaah, dat is niet zomaar te vinden natuurlijk!

Wel goed dat je nu weet wat het is, misschien nog bronnen?

Verwijderd

Topicstarter
In het probleem dat wij hadden! Kon je niet gemakkelijk opmaken waarom die dit nou deed. De Unload stond in een functie, die functie werd helemaal niet aangeroepen op het moment dat de plaatjes verdwenen. Vandaar dat we super lang hebben gezocht. ;)

Verwijderd

Ziet er stoer uit. Over dat scrollen: ken je klant http://www.nobodyhere.com/ al. Probeer die scroll daar maar eens. Coool :9~

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer zo'n scroll hadden we ook aangeboden maar ze wouden persee deze :(
Ach ja Klant is Koning!
Pagina: 1