Toon posts:

[cms, php] Mail formulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een CMS-systeem. Nu wil ik dat de mensen zelf kunnen bepalen hoe de 'contact-pagina' eruit komt te zien. Ik heb al zitten denken over hoe ik dit ga realiseren, maar ik kom d'r nog niet echt uit.

- Het aanroepen van de pagina is simpel, dat gebeurt met 'n link die ik d.m.v. een ereg_replace vervang.
- Alleen de inhoud van de mailformulier, hoe kan ik deze het beste maken? De mensen moeten zelf de inhoud kunnen veranderen, (de knopjes, etc). Hebben jullie nog tips?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Tjah hoe uitgebreidt wil je het doen? Ik kan me een aardige uitgebreide versie voorstellen waarbij mensen een type element kunnen aangeven (text, checkbox, etc), type, maxlengte, of ie leeg mag zijn of niet, misschien nog wat extra properties (size, kleurtjes) en dat in de db opslaan en dus dynamisch je form opbouwen. Is op zich niet eens zo heel ingewikkeld, alleen gaat redelijk wat tijd inzitten denk ik.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Nouj, kijk... die 'uitgebreide' manier moet er ook komen. Ben al 'n aardig eindje op weg. Maar zoals je al aangeeft: het is meer tijd dan dat het moeilijk is...

Wat is dan beter? Complete html/code uit de database in je 'contact-page' zetten... of alleen de booleans voor het wel/niet verplicht/enz/enz...

Ik bedoel dus, wanneer moet het formulier gegenereerd worden? Vóór het plaatsen in de database of ná geplaatst te zijn.

Verwijderd

beter is dus zonder complete html.. want anders kan je het niet goed editen.. ik heb het gewoon ong zo:

type = text, textbox, radio enz
naam = dat komt er voor : "Uw naam:"
value = een standaard waarde die ingevuld is
verplicht = of ie verplicht is

en dan gewoon

while
{
echo "<input type='$type' name='input[$oploppendnummer]'>";
}

en dan kan je bij het verzenden aanroepen als array! ik hoop dat je het snapt.. geen zin om beter uit te leggen moet leren :P voor skool

Verwijderd

Topicstarter
Prima! Oke.. moet ik alleen overnieuw beginnen.. maar dat maakt me niet zoveel uit. Dit is ideaal! Dank.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 19:17:
Prima! Oke.. moet ik alleen overnieuw beginnen.. maar dat maakt me niet zoveel uit. Dit is ideaal! Dank.
no problem .. gaat je cms-je ook met modules dan ?? mijne wel.. das fijn man

8)7 W03i 8)7

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 19:34:
[...]

no problem .. gaat je cms-je ook met modules dan ?? mijne wel.. das fijn man
Fijn voor je :) Kan PHPNuke ook geloof ik :/

Verwijderd

MisterData schreef op 27 augustus 2002 @ 19:48:
[...]

Fijn voor je :) Kan PHPNuke ook geloof ik :/
w2ist je niet dat PHPnuke of POSTnuke what ever.. sucks? zelf maken geeft een kick ..

Verwijderd

Topicstarter
Modules... hmm.. zolang de klant betaalt... vind ik alles best ;)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Je kan bij het wegschrijven van de "form definitie" natuurlijk wel alvast de benodigde html en javascript genereren, maakt het opvragen van de pagina zelf weer iets sneller. Maar dat zou ik neit gebruiken voor het editten zelf.

Exact expert nodig?

Pagina: 1