Toon posts:

Probleem met 2 ide-devices op 1 kabel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heeeel vaag probleem en ik weet mijn god niet waar het aan ligt.
Zodra ik mijn fujitsu dvd-rom en fujitsu cd-rw 8x12x32 aansluit op EEN ide kabel, dan start mijn pc niet door. De monitor krijgt dan geen signaal door.
Alle mogelijkheden geprobeerd, master, slave, secundair, primair.ALLES
Ik heb dus 2 hdd's en 2 atapi devices.
als ik de ide kabel combineer hdd, cd-rom dan is mijn apogee rounded cable te kort. :'(
Ik wil dus graag de twee atapie devices aan een ide koppelen.
Wie weet waar dit aan kan liggen. Mijn configuratie is hieronder te zien

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mag ik hieruit opmaken dat je computer wél opstart wanneer de harddisk en CDROM op eenzelfde kabel zitten :?

Welke voeding heb je? Ben je wel zeker van de juistheid van de jumperinstellingen van de DVD-ROM en CDRW?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

misschien een ide apparaatje kapot? En anders, sorry, gewoon een langere kabel kopen of een kleinere kast, misschien kun je nog iets instellen met bootdelays voor hdd's

edit

dit lijkt me trouwens meer iets voor OM ....

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ja hij start wel op met hdd en cdrom op een kabel.
en ook als ik beide app apart test doen ze het.. alleen de combinatie ervan werkt niet...heel vaag

en al zou de jumper instellingen verkeerd zijn, dan zou hij ze alleen niet herkennen, maar wel opstarten.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Werkt het ook als je HDD+DVD op IDE0 en HDD+CDRW op IDE1 aansluit?

Verwijderd

Topicstarter
ja dan werkt het wel..... het lullige is dat ik het liefst die kabels van apogee gebruik, maar dat ze te kort zijn om de hdd0+cdrw en hdd1+dvd aan te sluiten :'(

Verwijderd

Denk je dat je er mooie kabels bij krijgt en dan zijn ze te kort!!
Hoe is dat bordje verder, is het wat?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Staan je DVD- en CDRW-spelers wel in je bios ?

Verwijderd

off topic:
Bord is vet oke! On board sound ook! Haalt het niet bij mijn oude creative 512/
on topic
Maar topic starter ik heb jouw configuratie even nagedaan maar bij mij werkt het.
Chaintech zit in waddinxveen bel ze effe de helpdesk is alltijd bereid je te helpen
Zo uit mijn hoofd zitten ze op de Coenekoop

Verwijderd

Topicstarter
als ik ze beide aansluit primair of secundair maakt niet uit hoe, dan krijg ik geeneens beeld. de monitor kriojgt geen signaal. appart testen werken ze wel.
bordje is voor de rest super. 5. sound 6 maal usb 2.0 onboard lan. ziet er mooi uit.
toppertje

Verwijderd

Topicstarter
is er niet iets van een verlengstuk voor die kabels??
staat zo raar als je 1 mooie gele rounded cable hebt de andere kabel is zon flat k*tding

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit hoort meer in OM thuis..

PMG=>OM + Topictitel edit.

Geven de devices als je ze appart aansluit ook werkelijk master en slave goed aan?

Verwijderd

Topicstarter
Twynn, jah ze geven de master en slave goed weer als ze apart aangesloten worden.
hoe kan ik deze topic verhuizen naar OM? en waar staat OM voor? sorry...nog niet lqang genoeg lid van GoT.

Verwijderd

Topicstarter
ah ik zie het al... opslagmedia...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het zit ál in OM (Opslagmedia & I/O Controllers) ;)

Die usertjes met zo'n donkerrode nickname zijn dus de zogenaamde moderators; ze zijn bij machte om allerlei topics te wijzigen, verplaatsen, sluiten, etc :Y)

Verwijderd

Topicstarter
wrom zeggen ze dan: dit hoort meer thuis in OM?? :S

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Wat voor voeding heb je ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Had ik ook al gevraagd :+
Maar uiteindelijk lijkt het me sterk dat het iets met de voeding te maken heeft, omdat een iets gewijzigde config perfect werkt (HDD1+DVD op IDE0 en HDD2+CDRW op IDE1)..

Verwijderd

Topicstarter
voor de zekerheid.
standaard 350 watt voeding. ( wordt aangeraden om 350 watt te gebruiken met apogee.)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 10:56:
wrom zeggen ze dan: dit hoort meer thuis in OM?? :S

Om aan te geven dat het niet in PMG thuis hoorde, waar het topic oorspronkelijk stond :) (dus dan weet je dat voor de volgende keer).

Maar ontopic: Kun je proberen om de dingen via cable select te laten werken? Dan zal automatisch het device wat op het eind van de kabel zit op master komen, en het andere device op slave.

Soms is het namelijk het geval dat het device op het eind van de kabel ook echt op master moet staan om alles werkend te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
zijn er gele rounded verlangstukken te krijgen??? DE oplossing.......

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in ieder geval een aantal adviezen gekregen. andere cdrom proberen en cable select. die 2 had ik nog niet geprobeerd.
thnx voor de adviezen.
mocht iemand nog iets weten, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Soms zijn bepaalde Atapi-apps onverenigbaar met je overige apps. Waar dat precies aan ligt kan ik niet zeggen. Waarschijnlijk een afwijking van de Atapi-standaard of niet 100% geschreven firmware.

Mijn DVD-speler (Samsung) weigert bijv. in DMA-mode te draaien als die aan dezelfde kabel hangt als een van mijn HDD's (IBM's).
Zodra ie alleen hangt, werkt het wel...
Errug irritant, want zonder DMA aan hangt mijn systeem direct zodra ik een data-cd in de DVD doe. En twee HDD's aan dezelfde kabel is niet mijn keuze maarja noodzaak gebied het me ....

Zo kan ik nog wel tig keren opnoemen waar bepaalde IDe/Atapi apps elkaar het leven zuur maken...

Inruilen met een ander merk wil ook weleens helpen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
het stomme is dat dit pas het geval is siinds ik de apogee heb gekocht
voorheen ging het goed met mijn 7aja2
maargoed. ik moet dus andere kabel aanschaffen.... :'(
of verlengkabel?
Pagina: 1