Toon posts:

Analoge videobewerkingskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej

Ik ben op zoek naar een analoge videobewerkingskaart die ik ga gebruiken met een vrij oude camera O-)
Kunnen kenners even een paar tips geven,
Ik heb niet zo een heel groot budget dus een 2dehands superkaartje kan misschien ook een oplossing zijn als de nieuwe versie erg duur is.
of een gewoon niet al te duur nieuwkaartje :7

Verwijderd

Volgens mij is een DC 10 analoog rond de 220 euro, dus das best wel duur :(.

Verwijderd

Dit is inderdaad duur Taco als je het vergelijkt met de huidige Firewire kaartjes die voor stukken minder in de winkel liggen. Maar als je fatsoenlijk analoog wilt monteren is de Pinnacle DC10+ zo'n beetje de enige fatsoenlijke optie, die nog enigzins te betalen is! Kwaliteit is uitstekend overigens en Studio 7 (de software) is erg gebruiksvriendelijk :).

Verwijderd

Wat betreft de prijs, je kunt natuurlijk wel proberen het ding op een veilingsite voor de helft te vinden! Alleen garantie tot de deur natuurlijk :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nog eens goed gezocht naar deze kaart op veilingsites en heb er slechts enkele gevonden waar ik niet veel aan had, want die kosten nog rond de 150-180 euro. :( }:O
(denk hierbij aan ebay.nl / 2dehands.nl enz.)

Toen dacht ik, dan maar eens int buitenland zoeken, ik naar http://www.ebay.com.
Bleek dat ze er daar zat hadden (http://search.ebay.com/se...ty=MetaEndSort&query=dc10 )
Simpelweg voor niet meer dan $50! :9
Is dat een optie denken jullie? Kopen vanuit Amerika? :7

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 13:22:
Ik heb dus nog eens goed gezocht naar deze kaart op veilingsites en heb er slechts enkele gevonden waar ik niet veel aan had, want die kosten nog rond de 150-180 euro. :( }:O
(denk hierbij aan ebay.nl / 2dehands.nl enz.)

Toen dacht ik, dan maar eens int buitenland zoeken, ik naar http://www.ebay.com.
Bleek dat ze er daar zat hadden (http://search.ebay.com/se...ty=MetaEndSort&query=dc10 )
Simpelweg voor niet meer dan $50! :9
Is dat een optie denken jullie? Kopen vanuit Amerika? :7
Kopen bij een particulier en dat vanuit een ander continent? Ik weet het niet. :/

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
anders een videokaartje met video-in?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet de mogelijkheid mijn videorecorder aan mijn pc te sluiten.
wel de camera zelf uiteraard. :P

Verwijderd

Ik heb hier nog een Matrox Millenium + Rainbow Runner liggen. Heeft composiet/svhs in en uit.

Welke Windows heb je? Ik heb nl. geen idee of er drivers voor XP zijn..

Verwijderd

Topicstarter
ik werk met windows xp

Verwijderd

Ik lees net in 1 van de Matrox forums dat er GEEN XP drivers zijn. Helaas dus :(

Enige oplossing die ze geven is:
If your willing to try.....

Take the G400 marvel win2000 drivers and do an install in xp compatibility mode

This is all the support I can offer.

Best of luck

------------------

Vicken
Matrox Graphics Inc.
Technical Support Representative (Multimedia Group)

Verwijderd

Topicstarter
Dan doe ik dat denk ik ook maar niet.......
iedereen heeft het over de pinnacle studio dc10+ dus daar wil ik voor gaan!.

Maar weet iemand hoe het komt dat ze in de VS zo spotgoedkoop zijn en hier zo duur ??? >:)

Verwijderd

Volgens mij heeft de DC10 ook geen XP driver .. vandaar de prijs?

Van de FAQ:
Does the Studio DC10plus (Studio DC10+) or Studio AV7 support Windows 2000 or XP?

Answer
For Studio DC10+ version 1.xx users: The Studio 1.XX software included with Studio DC10plus does not support Windows 2000 or Windows XP. To run the Studio software on Windows 2000 or Windows XP an upgrade to Studio 7 is required. The Studio 7 software upgrade is $59 for U.S. customers and is available at https://instore.pinnaclesys.com/

Once you have the Studio 7 upgrade, you can get the update your version of Studio 7 and download the hardware drivers for the Studio DC10+ card. Both downloads can be found on our site.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
TV-tuner kaartjes hebben een composiet in en S-video in..
in combo met een Videokaart met deze uitgangen, TADAA, daar heb je de perfecte bewerkingskaart :) :*)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Evil_Homer schreef op 26 augustus 2002 @ 14:48:
TV-tuner kaartjes hebben een composiet in en S-video in..
in combo met een Videokaart met deze uitgangen, TADAA, daar heb je de perfecte bewerkingskaart :) :*)
Nou in theorie wel ja, in praktijk is de capturing rate erg slecht (geen eigen verwerking op de kaart), wat resulteert in schokkerige film in acceptabele kwaliteit of redelijk lopende film in slechte kwaliteit. M.a.w. alleen een oplossing als je minimaal wilt knutselen. (Daar komt bij dat je dan eerst een TV tuner kaart moet kopen en vervolgens een video kaart met s-video out, als je deze al hebt is dit goedkoop! Zoniet net zo duur als die DC 10+).

Verder vind ik kopen van particulieren in Nederland al onzeker, laat staan van over de plas!

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Even reactie op die rainbow runner + millenium/mystique: er zijn xp drivers voor de videokaart, maar Matrox wil geen xp driver/software maken voor de rainbow runner (en de source geven ze ookal niet vrij :( )
En verder, als je budget echt zeer klein is en je geen hardwarematige codec nodig hebt, kan je misschien eens aan een TV-kaart denken? De kwaliteit is welliswaar minder, maar goed genoeg voor een beginner.

Verwijderd

Ja, erg jammer van die Rainbow Runner. Heb er destijds veel geld voor betaald, en ligt nu niets te doen in bubbeltjesplastic :'(

Verwijderd

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik vind die optie met die TV kaart eigenlijk geen keuze. Als je ook maar enigzins prettig wilt werken met video op je PC is een kaart met een hardwarematige codec naar mijn mening een vereiste. Ik heb overigens beide geprobeerd en ben nu alweer enige tijd erg tevreden met m'n DC10 + onder Win XP home (Nee, zit niet in m'n onderstaande systeem! :) ).

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:00:
Dan doe ik dat denk ik ook maar niet.......
iedereen heeft het over de pinnacle studio dc10+ dus daar wil ik voor gaan!.

Maar weet iemand hoe het komt dat ze in de VS zo spotgoedkoop zijn en hier zo duur ??? >:)
Tja lullig is dat je niets aan de USA versie hebt, aangezien die geen PAL heeft ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Ik heb hier een Asus TNT2 deluxe (met video in dus) en die zuigt echt met video-opnamen. Veel framedrops en beeldkwaliteit om te :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:10:
Ik heb hier een Asus TNT2 deluxe (met video in dus) en die zuigt echt met video-opnamen. Veel framedrops en beeldkwaliteit om te :r
Mijn ervaringen zijn identiek als bovenstaand, maar dan met een TV kaart van Pinnacle (PC TV pro) in combinatie met een Geforce 2MX 400 :(.

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 26 augustus 2002 @ 16:09:
[...]

Tja lullig is dat je niets aan de USA versie hebt, aangezien die geen PAL heeft ;)
Is dat echt zo :o :(
Volgens mij heeft dat PAL of NTSC geen invloed met capturen ofzo, hebben ze daar dan ook andere videocamera's ?
kun je dat even uitleggen _/-\o_

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
je kun iig op marktplaats en in v&a van tweakers de dc10+ wel voor 100 euro of minder krijgen, ik zie er sowieso een aantal voor 100 euro en minder, dus kijk daar ff

Verwijderd

Topicstarter
oh... die had ik nog niet gehad, bedankt !!
Wow, daar hebben ze er btw ook wel veel >:) :P

Alleen als je deze gegevens bekijkt:

- VS $50 gem. (bron: ebay.com)
- NL €100 gem. (bron: marktplaats.nl)

maarre.. ik wil toch nog even weten hoe het zit met dat PAL en NTSC :) ;(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2002 18:50 . Reden: aanvulling van verschillen tussen de 2 continenten ]

Verwijderd

zover ik weet is pal/ntsc een driver optie. (tenminste wel bij mijn Matrox & Asus kaart- kiezen tusen Pal/ntsc en Secam)

Verwijderd

voor 30euro kan je ook een usb naar analoog gaan

merk trust
zoek maar even op hun web voor meer info
ik heb er een gekocht voor een vriend van me
en via de pricewatch kan je deze vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben nu dus een hele boel wijzer geworden :)
maar heb er ook veel tijd in moeten steken :Z

Ik weet nu dus dat een kaart kopen in Amerika niet mogelijk is want
hun kaarten capturen slechts NTSC en Europese kaarten capturen:
NTSC en PAL :9~ jaja.
Dit verklaart dus waarschijnlijk ook meteen het prijsverschil tussen deze.

(voor meer info: http://webboard.pinnacles...&Pos=3&cntThread=10&lng=1)

Ik ben dus op zoek naar een Pinnacle Studio DC10+ in Nederland voor rond de 100 euro en als het kan er onder.

Tenslotte: suijkerbuijk, werkt dat dan goed? :| :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:53:
Ik weet nu dus dat een kaart kopen in Amerika niet mogelijk is want
hun kaarten capturen slechts NTSC en Europese kaarten capturen:
NTSC en PAL :9~ jaja.
Voor zover ik weet geldt dit slechts voor een aantal van de daar verkochtte kaarten, de meeste DC10+jes, ook in de VS, kunnen zowel PAL als NTSC. Ik zie vanuit de specificaties ook geen manier om PAL/SECAM op de chipsets uit te schakelen. Lijkt me dus onzin. Zal hoogstens een beperking in de driver zijn.
Tenslotte: suijkerbuijk, werkt dat dan goed? :| :/
Nee. USB max data rate (USB-1.0/1.1) is vee te laag voor fatsoenlijke streaming video en bovendien heb je geen overlay. Voor de rest dezelfde nadelen als gewone TV kaartjes t.o.v. de DC10+ en de TV decoder is vaak nog slechter dan de BT8x8 in gewone TV kaartjes...

offtopic:
Over die Marvel: als je die niet meer kan gebruiken, kun je A) hem onder linux aan de gang proberen te krijgen (http://marvel.sf.net/ voor drivers) of B) aan mij geven (zie mijn profiel voor email adres), ik ben zeer geinteresseerd om ook deze drivers eens nader te bestuderen.

• Wirehead
  • Laatst online: 22-11-2025
Nog ffe over mijn combo met tv-kaart:
als je een redelijk sterke proc hebt in combo met wat ram, kun je makkelijk capturen in 768*576 :)
Doe ik hier perfect (AMD t-bird 1.4 + 512DDR)
wel raw opnemen, later encoden :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 21:10:

offtopic:
Over die Marvel: als je die niet meer kan gebruiken, kun je A) hem onder linux aan de gang proberen te krijgen (http://marvel.sf.net/ voor drivers) of B) aan mij geven (zie mijn profiel voor email adres), ik ben zeer geinteresseerd om ook deze drivers eens nader te bestuderen.
Als je mij bedoelt :? Ik heb geen Marvel, maar een Millenium II (pci) en Rainbow Runner erop geprikt.

Verwijderd

Topicstarter
Als je deze link checkt: http://webboard.pinnacles...&Pos=3&cntThread=10&lng=1 , hier beweren ze dat het dus niet mogelijk is!
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt??? het zou best kunnen dat het mogelijk is hoor... daar niet van :7

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2002 11:25 . Reden: link werkte niet ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus zelf ook een soortgelijke vraag bij het Pinnacle DC10+ forum, daar kreeg ik dus een precies het zelfde antwoord als dat ik hier gister kreeg :
http://webboard.pinnacles...Pos=0&cntThread=164&lng=1

Verwijderd

ik heb nog een Terratec TValeu over.. svhs in en gewoon coax in...composiet ook geloof ik..
1 nadeel ...alleen mono geluid.
Mail me maar

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een aanbod van iemand die een Dazzle AV Master in de aanbieding had.
Heeft iemand daar ervaring mee ???

Verwijderd

Volgens mij zijn die AV master kaarten wel goed, geen idee of er moderene drivers van zijn.

Via google:
http://www.slashcam.de/ar...azzle_AV_Master_2000.html

en de homepage

http://www.dazzle-europe.com/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Het is een gewone AV Master, de oudere versie dus van de AV Master 2000
Er zijn daarom geen XP drivers beschikbaar.

Nu ben ik dus zoekende naar een Pinnacle Studio DC10+ in Nederland.! :+
Hiervoor gebruik ik de site's Marktplaats & 2dehands.nl
Ze zijn er voor rond de 100 euro, ik wacht nog even een paar dagen af voor of er nog uitschieters komen , je weet maar nooit >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2002 13:20 . Reden: conlcusie toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of voor een Pinnacle Studio DC 10+ €100 teveel is ?????? :O

• uroy
  • Niet online
Leadtek Winfast TV-2000-XP
pricewatch: Leadtek Winfast TV-2000-XP

Voor info:
http://www.leadtek.nl/site/nl/pages/mm/tv2000.php

Video Capture and Still Image Snapshot
With WinFast TV2000 XP, you can record motion video in AVI format and capture single image in standard graphic format from TV shows, VCR, camcorder or LD/VCD/DVD player. You can also enhance the video/image for your home video and multimedia project.

talkin' is cheap, people follow like sheep

Verwijderd

Topicstarter
wow, ze beloven veel voor een kaartje van rond de €75,-!
'uroy' heb jij ervaring met deze kaart (8> of niet?
ze beweren dat je je camera er zo op kan zetten. analoog geloof ik, denk het als ze het ook over een vcr hebben jatoch?

ze hebben er waarschijnlijk geen of niet zulke uitgebreide software bij. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of voor een Pinnacle Studio DC 10+ €100 teveel is ?????? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu dus gekocht :P

voor maarliefst €70,- !!!!! hehe :>

Verwijderd

Ondanks dat het er eigenlijk niet toe doet ;) heb ik het toch nog even voor de zekerheid nagezocht...
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 11:21:
Als je deze link checkt: http://webboard.pinnacles...&Pos=3&cntThread=10&lng=1 , hier beweren ze dat het dus niet mogelijk is!
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt??? het zou best kunnen dat het mogelijk is hoor... daar niet van :7
Van de Linux DC10+ driver website (url):
Multisystem PAL/NTSC capability: Pinnacle Systems Inc. insists that DC10plus cards sold in USA are for NTSC only and the cards sold in Europe and Australia are both PAL and NTSC... Well, I can not tell for every card sold in USA but at least one of them (guess which one? ;-) supports both PAL and NTSC, however, the drivers for Windows 95/98 supplied in the box, and then upgraded to version 1.05, support NTSC only. Current Linux driver supports both PAL and NTSC standards.
Tsja, ik snap ook niet hoe Pinnacle ooit die SAA7110 kan programmeren om alleen NTSC aan te kunnen, dat lijkt me alleen maar kostenverhogend om dat hardwarematig te doen - het zal dus wel een driver iets zijn... Ik blijf er dus (for now) bij dat ik denk het hoogstwaarschijnlijk een broodje aap verhaal is van Pinnacle, ook al weet ik het niet zeker - de kaart kan dus (denk ik) best PAL/SECAM aan, maar de driver heeft die feature niet...

Zou op zich best logisch zijn, i.v.m. DMCA (note ook dat DVD-spelers ook regiogebonden zijn!), waar ze in de V.S. erg streng op letten. NTSC-only zou dus best ook in dit rijtje gegooid kunnen worden... Amerika is vager dan je soms denkt/hoopt...

Misschien krijgen we i.v.m. de EUCD binnenkort in Europa PAL/SECAM only DC10+ kaarten? :D.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Analoog vind ik zelf een probleem altijd, kwaliteit is vaak slecht.. DC30 komt in de richting, maar die is weer erg duur..

als het voor een eenmalig project is, en je hebt de mogelijkheden:

- Zoek iemand met een video/dv combo..JVC heeft bv van die apparaten. Die hebben zowel vhs als DV mogelijkheden, je kan hiermee een videoband of extern signaal opnemen op DV.
Misschien ook bij de betere videospeciaalzaak, kijk ze ff lief aan, kratje bier ofzo :)

Vervolgens je opname gewoon via DV lekker de pjoeter inzetten.

imho is de kwaliteit dan stukken beter dan een DC10 achtige oplossing....

je moet alleen wel de mogelijkheid hebben ivm apparatuur.

Als je zelf iets moet aanschaffen kom je toch op iets als een DC10 uit.... of een goeie TVkaart.. of zoiets als een Matrox G450eTV of een Ati all-in-wonder

maar ja, ligt allemaal net aan je budget......
Pagina: 1