Vinden geluidskaart van mobo

Pagina: 1
Acties:

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 23:38
Ik probeer :) te DJ-en op de PC mbv het proggie VTT (virtual turntables)

Hiervoor heb ik een hele tijd geleden een extra geluidskaart aangeschaft zodat ik 2 kanalen had en in combinatie met mijn mengpaneel kan ik dan dus 'echt' mixen.

Ik heb de PCI128 en 1024live!

Inmiddels heb ik een 'nieuwe PC' met een MSI KT3 mobo. Een aantal oude onderdelen zoals mijn geluidskaarten heb ik overgezet naar mun nieuwe systeem.
Nu zit ik dus met 3 geluidskaarten (op het mobo zit er dus ook een) waarvan ik er maar 2 gebruik.

Ik heb nu 1 van de 2 oude geluidskaarten (PCI128) eruit gehaald en wil die voor een vriendenprijsje aan een vriend van me verkopen.
De pest is alleen dat als ik nu VTT opstart en de geluidskaarten in wil stellen dat hij alleen de 1024live kan vinden.

Toch doet de geluidskaart van het MOBO het wel, maar ik kan um dus niet instellen in VTT.
Hoe los ik dit op?
Moet ik andere drivers installen en welke dan (ik heb al een ander geprobeerd)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Staat die geluidskaart in je bios wel aan? Enfin, driver update op de MSI site? Windows Update? (Sorry, wil nog wel eens helpen :) )

Doen ze het allebei wel onder windows? dwz. kan je onder windows met bijv. winamp via twee kaarten, twee verschillende liedjes afspelen?

Misschien dat er in het bios nog wat geklierd moet worden met irq instellingen enzo, weet niet of dat echt relevant is voor PCI, lijkt me niet, maar je weet het nooit...

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

sommige biossen zetten automatisch de onboard geluidskaart uit als er een andere geluidskaart in het bord word geprikt. Check dat ff of dat idd zo is.
Kijk evt op de support site van de fabrikant en dan maar hopen dat je hem aan kan zetten in het bios _/-\o_ of houd die pci 128 gewoon.
Wat voor onboard soundcard is het? grote kans dat het een prut ding is en dat die pci128 beter is.

Kijk (zoals al gezegd) in windows of er wel 2 kaarten zijn. als windows er maar 1 ziet, dan ziet vtt er zeker weten ook maar 1.

Alles kan stuk.