Welke ADSL BBned provider?

Pagina: 1
Acties:

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 22:23

flexje

got-father

Topicstarter
hey hallo , goedemorgen....
Ik heb een klein vraagje , ik heb nu kabel van quicknet en dat zuigt onwijs door de begrenzer van 60 kb/s download speed....
Nu zit ik er over na te denken om adsl te nemen (bbned) maar als ik zo naar de prijzen kijk schrik ik er best wel van, ok je krijgt er wel wat voor terug , maar....

k kan kiezen tussen heel veel providers voor bbned maar ik zit te twijvelen tussen:
- eweka (92.50 per maand + 110 entreekosten)
- cistron (99 per maand + 238 aanlsuitkosten)
- DWS (116.85 per maand + NU € 100,55 aansluitkstn)
- Surfnet (54 per maand + ? aansluitkosten)

Heeft iemand ideeen of tips voor mij?
Ik weet dat het per regio natuurlijk verschilt , maar service zal ongeveer wel hetzelfde zijn...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 18:40

grootw

groot, groter, grootw

Cistron

systeem

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nou dat is je reply dan...

Maar waarnaar ben je op zoek? Wil je veel webspace? Use Fair policy en datalimieten al bekeken en emailaliassen en emailruimte service?

Wat is hetgene wat je wil weten?

Zag dit ff langs komen, misschien interessant?

Eweka of Cistron?

Specs

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
nou , ik wil oa graag snel downloaden >:) , geen datalimiet, geen gezeik over netwerk thuis , lekkere webhost

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Demon. Punt.

Via BBned. Geen gezeik over netwerk thuis, geen gedoe met datalimieten, snel, stabiel, perfecte service, vast IP adres, ongelimiteerd e-mail adressen, goede webhost.. en zo kan ik nog wel even doorgaan :P

edit: je bent natuurlijk op zoek naar de 8mbit variant |:(
Die hebben ze (nog ) niet bij Demon. Demon biedt op het moment alleen 1024/256 aan voor particulieren voor 86,22 euro.

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
ik heb nog een vraagje , als ik adsl neem he , sluiten ze dan de splitter aan in de meterkast waar de telefoonlijn binnen zou moeten komen aan , of sluiten ze die aan op zo'n kastje an de muur , want ik heb boven geen telefoon kastje meer (kabeltje uit muur gesloopt :D)...
Als het in de meterkast word aangesloten kan ik gewoon net als wat ik nu heb een kabeltje vanuit de meterkast doortrekken naar boven...

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
bleh btw :
3.8. Mag ik een eigen server draaien ?
Vanzelfsprekend, maar alleen voor eigen gebruik, niet voor derden. Daarmee wordt ook bedoeld dat er geen open relay mailserver of andere abuse-gevoelige toepassingen op mogen lopen, en dat er geen (web-)hosting voor derden mag plaatsvinden.
dit vind ik jammer , want ik wou graag mn eigen webserver draaien thuis :(
bij eweka mag het volgens mij wel....

• StyXL
  • Niet online
Je hebt www.speedtest.nl trouwens al bekeken?

Cistron valt af want die heeft een datalimiet en de andere zijn dan nog goeie opties.
Je kan het kastje overal neerzetten waar je wilt maar de telefoonlijn moet eerst door de splitter en dan worden achter het kastje de rest aangesloten (de telefoon, fax en ?)

Eweka ziet erg trouwens goed uit IMO

Specs

• Calitomnication
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

LoW.R1D3R schreef op 26 augustus 2002 @ 10:09:
ik heb nog een vraagje , als ik adsl neem he , sluiten ze dan de splitter aan in de meterkast waar de telefoonlijn binnen zou moeten komen aan , of sluiten ze die aan op zo'n kastje an de muur , want ik heb boven geen telefoon kastje meer (kabeltje uit muur gesloopt :D)...
Als het in de meterkast word aangesloten kan ik gewoon net als wat ik nu heb een kabeltje vanuit de meterkast doortrekken naar boven...
De splitter komt voor de centrale. dus als die in de kelder ligt moet je de splitter daar aansluiten. Je moet ook rekening houden met de maximale afstand van splitter naar modem....

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Een ISP als Demon is schreeuwend duur 1024/256 voor 86,22 terwijl bij cistron 1024/512 69 kost!!! Voor dat geld kunnen ze inderdaad genoeg andere extra's erbij doen.

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
maar wat verstaan we onder centrale? gewoon waar het kabel van buiten naar binnenkomt? ok das in mn meterkast , de afstand tussen centralen en modem mag hoelang zijn? en dan van de modem naar de pc is gewoon een usb kabel toch?

nou , met mn huidige installatie (meterkast -> kamer) gebruik ik rond de 10 meter kabel , hooguit 15 m.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:10

Wokschotel

Op 6 wielen

LoW.R1D3R schreef op 26 augustus 2002 @ 10:13:
bleh btw :

[...]

dit vind ik jammer , want ik wou graag mn eigen webserver draaien thuis :(
bij eweka mag het volgens mij wel....
Lees nou nog eens wat er staat. Een eigen webserver mag dus wel.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

SurfNet is alleen voor studenten en medewerkers van uni`s en hs`en

I'm not as think as you stoned I am

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
LoW.R1D3R schreef op 26 augustus 2002 @ 09:47:
- eweka (92.50 per maand + 110 entreekosten)
- cistron (99 per maand + 238 aanlsuitkosten)
Cistron geeft tot 16 september een korting van 119 euro op de aansluitkosten.
- DWS (116.85 per maand + NU € 100,55 aansluitkstn)
- Surfnet (54 per maand + ? aansluitkosten)
Alleen als je verbonden bent aan een aangesloten instelling.
Ik weet dat het per regio natuurlijk verschilt , maar service zal ongeveer wel hetzelfde zijn...
Ik denk dat er een reden is dat Cistron elk jaar in de top 3 van beste providers van Nederland staat....

Verwijderd

MuErTo ChAvEz schreef op 26 augustus 2002 @ 10:14:
Je hebt www.speedtest.nl trouwens al bekeken?

Cistron valt af want die heeft een datalimiet en de andere zijn dan nog goeie opties.
Je kan het kastje overal neerzetten waar je wilt maar de telefoonlijn moet eerst door de splitter en dan worden achter het kastje de rest aangesloten (de telefoon, fax en ?)

Eweka ziet erg trouwens goed uit IMO
Cistron heeft een datalimiet. Net alsof je per maand over de 100 gig gaat. Dit vind ik geen argument. Lees de cistron nieuwsgroep maar eens want daar staat dat niemand met Maxx over die limiet van 100 heen komt. Verder heeft Cistron goeie service en geeft het korting op de aansluitkosten.

Het enige nadeel is alleen dat er nog maar 1 mailadres beschikbaar is maar dat gaat voor 2003 gefixt worden volgens mij. :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Je kan ook voor xs4all gaan, iets duurder (maar meer dataverkeer) en newszilla :9

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik heb zelf Cistron Maxx :9 en het bevalt mij prima, zoniet geweldig!! De snelheid is zeer stabiel, pas één keer in een half jaar tijd een storing gehad van een uurtje. Ook als je de helpdesk een keer moet bellen, dan heb je ze vrijwel meteen aan de telefoon en anders een minuutje wachten en ze weten er ook echt wat van! Dat is ook veel waard.

• StyXL
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:20:
[...]

Cistron heeft een datalimiet. Net alsof je per maand over de 100 gig gaat. Dit vind ik geen argument. Lees de cistron nieuwsgroep maar eens want daar staat dat niemand met Maxx over die limiet van 100 heen komt. Verder heeft Cistron goeie service en geeft het korting op de aansluitkosten.

Het enige nadeel is alleen dat er nog maar 1 mailadres beschikbaar is maar dat gaat voor 2003 gefixt worden volgens mij. :)
Gut oh gut... je hebt helemaal gelijk. Ik heb nu m'n dagelijkse dosis koffie en sigaretten op en ben nog wat rond wezen kijken en blijkt dat cistron toch wat betrouwbaarder is qua service. Eweka schijnt regelmatig te disconnecten.
Maar eweka of cistron het maakt nog wel veel uit waar je woont. Op speedtest kan je meer over lezen.

Ik heb zelf trouwens adsl 512 kb/s down 128 kb/s up... waar bemoei ik me eigenlijk mee :D :X

trouwens Tuxus ik zag deze user met dezelfde icon als jij :? Gizmo2002

Specs

Pagina: 1