P2b-f Coppermine CPU

Pagina: 1
Acties:

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
Ik heb de search gebruikt. Ik weet dat in dit topic http://www.asuscom.de/sup...aq086_CPU_Upgrade_III.htm staat beschreven welke PCBA nummer je nodig hebt om een coppermine op de P2b-f te doen.

Maar ik heb dus een lager PCBA nummer en eigenlijk zou er dus geen coppermine op mijn p2b-f kunnen. Asus zegt dat ze niet werken of niet stabiel zijn.

Is dit een kwestie van voltage. Ik heb namelijk wel een goed 370 DL slot1-> slot 370 convertor kaartje. En zou met deze kaart de Coppermine wel kunnen werken op dit moederbord ?

Of is het een serieuzer probleem. Kortom heeft iemand een coppermine aan de praat gekregen op een P2b-f moederbord met een lager PCBA nummer dan gewenst is
het PCBA nummer moet hier tussen staan wil hij voldoen: A0A, A0B, A1A, A1B, A2A, A2B, A33, A34, A43, A44, A53, A54
Ik heb 025

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik kan me duidelijk herinneren dat er behoorlijk wat zijn die hun Coppermine op 1.8v hebben draaien (want deze vraag is door de afgelopen twee jaar erg vaak langsgeweest, hier een oud topic: Asus P2B en Slot 1 Coppermine )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb ook een p2b-f gehad en daar een cellie 700 op laten draaien.
Het enige probleem waar ik mee zat, is het zoeken van een goed converter kaartje.
Deze heb ik echter na goed zoeken bij Funprice gekocht (MSI). Dit heeft met die combo altijd prima gewerkt.
Ik zou de gok wagen en op zoek gaan naar een leuk converter kaartje.. (geen asus kaartje)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
Abbadon schreef op 26 augustus 2002 @ 10:29:
Ik kan me duidelijk herinneren dat er behoorlijk wat zijn die hun Coppermine op 1.8v hebben draaien (want deze vraag is door de afgelopen twee jaar erg vaak langsgeweest, hier een oud topic: Asus P2B en Slot 1 Coppermine )
Die toppics kan ik me ook nog wel herinneren. Ik heb ook nog een P2b met daarop een Celeron 1000. Geen probleem, maar nu heb ik een oude P2b-f (waarvan ik nieteens zeker weet of hij het doet) en de Asus site geeft duidelijk aan dat deze P2b-f geen coppermines ondersteunt terwijl nieuwere revisies dit wel doen.

Dus ik vroeg me af of dit een voltage probleem is, welk inderdaad heel eenvoudig is op te lossen met een confertorkaartje. Of dat het een 'bios' / 'chipset'/ andere specificaties probleem is.