PC doet opeens niks meer

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:53

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Kom ik op mijn kamer, staat mijn PC uit (staat normaal altijd aan). Ik duw de aan/uit knop in, maar niks hoor.

Ik heb even wat proberen uit te vissen, maar als ik de aan/uit knop in duw dan doen de ventilatoren heel even wat (ze bewegen, maken nog niet eens een deel van een omwenteling) en dan niets meer. Ik heb de processor eruit gehaald maar die zag er goed uit (zo ver je dat onder die warmtegeleidende pasta kunt zien).

De computer is een P4, MB is een Epox EP-4SDA+.

Wat kan er aan de hand zijn? Rotte voeding of is de processor naar de haaien?

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

ik denk dat hij stuk is...

/flauw

als je proc naar de haaien is gaat je mobo meestal nog piepen... als je voeding naar de walvissen is dan gaat je fan niet nog heel even draaien ... ik denk mobo of misschien toch proc

succes

Verwijderd

En je voeding zou ik ook niet vertrouwen. Zeker als de fans gelijk op tilt slaan.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
voeding, lijkt me wel duidelijk, de enige oorzaak (mijns inziens) dat ze stoppen is dat ze geen stroom meer krijgen :)

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:32
Ik denk ook de voeding.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Idd Ik denk ook de voeding. Ken je gewoon los kopen in een betere computerzaak.

Verwijderd

Ik had hetzelfde na een blikseminslag in het stroomnetwerk, ook mijn pc stond uit, ik heb vervolgens al mijn stekkers verwisseld, en toe ndeed ie het weer. Anders moet je ff mijn topic opzoeken, kun je het nalezen,
Maar ik den kdat dat je probleem oplost ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 08:47:
ik denk dat hij stuk is...

/flauw

als je proc naar de haaien is gaat je mobo meestal nog piepen... als je voeding naar de walvissen is dan gaat je fan niet nog heel even draaien ... ik denk mobo of misschien toch proc

succes
Er zijn ook mobo's die doen gewoon heelmaal niets meer als de CPU dood is hoor...

verder klinkt het als een voeding probleem idd, maar het kan ook iets zijn ala kortsluiting... ik heb dit al eens eerder gehad met wat oudere pc's en na het systeem "opnieuw" inmekaar gezet te hebben werkte 't allemaal weer. Druk dus evt. alle power connector eens aan, missschien dat je voeding toch niet dood is.

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Om te kijken of het inderdaad de voeding is:
Trek alle voedingskabels uit je systemm (ATX, HDD FDD etc.)
Pak een pincet (of stuk ijzerdraad) en verbind in je ATX-connector van je voeding de groene met een zwarte door.
Als nu de ventilator van je voeding niet blijft lopen: Voeding kaduuk.
Anders is het je MoBo die het begeven heeft.

in de winter is het kouder als buiten

Verwijderd

Controleer de aansluitingen op het mobo. Trek ze los, en sluit ze opnieuw aan, beetje aandrukken. Is mij ook ooit overkomen nadat er gepoetst was.....

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:04
Yep check vooral de reset switch, als die blijft hangen kun je dezelfde symptomen hebben.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:53

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Yup, het was de voeding. Ik heb hem nu even verwisseld met de voeding van een van mijn andere (langzamere) computers. Probleem is nu wel dat de processor oververhit raakt. Waarschijnlijk omdat ik hem van het koellichaam afgehaald heb en schoongemaakt heb -> te weinig pasta ertussen. Hrmf.
Maar goed. Even terugklokken naar de gewone snelheid zal wonderen doen.

Volgende stap -> voedinkje kopen. Het is een raid Mobo'tje, dus ik kan er 8 devices aan hangen. Dan kan ik zeker beter een 350W voeding kopen? Gewoon een Enermax dingetje uit de pricewatch?

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1