Seti@home stopt er volgend jaar mee & nieuwe info

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Gezien ik geen HTML kan posten, hierbij maar de link:

http://setiathome.ssl.berkeley.edu/setifuture.html

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:20
Lees ik het nu goed dat er 3 nieuwe projecten komen? Of zijn dat de 3 doelen van het SETI2 project? Snap het niet helemaal. De 3 projecten zijn volgens mij:
1. BOINC - Berkeley Open Infrastructure for Network Computing
2. SETI@home southern hemisphere search
3. AstroPulse - astronomical pulse detection
Waar gaan we dan aan mee doen? Overall een beetje of alleen aan het 2e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij dat BOINC een soort universele DC client wordt waarmee die andere 2 (en andere) projecten gedraaid kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Boinc wordt een soort framewerk waar meerdere projecte in kunnen werken en mee kunnen liften. De mensen van Berkeley zullen een paar projecten gaan aanleveren voor BOINC, waarvan 1 vrijwel overeen komt met het huidige project. Maar het project staat ook open voor anderen (Bioligisch, code-crunching, etc...)

Je kan zelf kiezen of je aan 1 van die projecten meedoet of aan meerderen en mocht je er aan meerderen meedoen, hoe je je crunch-power verdeeld over deze verschillende projecten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJSTempest
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03-2015

AJSTempest

Anton Sekeris (SETI@Home)

Inderdaad, je snapt het niet helemaal ;)

BOINC is de software en werkt als een framework. Het is dus geen client die maar 1 ding kan, maar SETI kan meerdere zaken zich binnen BOINC laten afspelen. Binnen BOINC kun je dus zowel AstroPulse als Southern Hemisphere werk doen. Ook kunnen andere wetenschappelijk projecten van BOINC gebruik maken om te tappen uit het vaatje van wereldwijde computing power die SETI heet.

Je kunt zelf bepalen waaraan je mee wilt werken en hoevel CPU tijd daar in mag gaan zitten. Je kunt dus ook meerdere dingen tegelijk doen.

[ Voor 0% gewijzigd door AJSTempest op 26-08-2002 08:27 . Reden: tfh was weer eens sneller ;) en jolly nog sneller :) ]

Waar moet dat heen met deze wereld? Nog een rondje om de zon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ahaa, dus het is zoiets als de d.net-client waarbij je kan kiezen tussen RC5 en/of OGR. Dan snap ik het nu :)

Is opzich wel jammer dat er dan weer meer projecten komen waarin DPC waarschijnlijk aktief in mee gaat werken of vergis ik me nu alweer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Witlof schreef op 26 augustus 2002 @ 09:09:
Ahaa, dus het is zoiets als de d.net-client waarbij je kan kiezen tussen RC5 en/of OGR. Dan snap ik het nu :)

Is opzich wel jammer dat er dan weer meer projecten komen waarin DPC waarschijnlijk aktief in mee gaat werken of vergis ik me nu alweer? :+
Misschien wel, maar ik vermoed (is slecht eens gok) dat er niet per project een apparte score gaat zijn,maar meer een soort totale-Boinc score....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
tfh schreef op 26 augustus 2002 @ 09:11:
[...]

Misschien wel, maar ik vermoed (is slecht eens gok) dat er niet per project een apparte score gaat zijn,maar meer een soort totale-Boinc score....
Ah, das dan wel weer beter maar het is te hopen dat het dan wel eerlijk berekend wordt en niet dat het ene project meer Boinc-points opleverd met dezelfde CPU dan een andere maar daar zullen ze wel rekening mee houden dan hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Witlof schreef op 26 augustus 2002 @ 09:17:
[...]

Ah, das dan wel weer beter maar het is te hopen dat het dan wel eerlijk berekend wordt en niet dat het ene project meer Boinc-points opleverd met dezelfde CPU dan een andere maar daar zullen ze wel rekening mee houden dan hopelijk.
We zullen zien. Die jongens bij Berkeley hebben natuurlijk met het 1e Seti@home pakket wel wat ervaring opgedaan, dus.. Logischerwijs zullen ze er wel iets op verzinnen. Maar, we zullen het niet weten tot het er is, of ze zelf iets bekendmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Het oude Seti projekt zal nog een jaar duren (en dan is waarschijnlijk ook rc5 afgelopen :) :) )

We wachten dus nog even af......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het ala UD-type project wordt het dus, alles door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

hoe willen ze dat dan met de vele proxy's gaan doen bij deze nieuwe projecten???
omdat je dan dus met meerdere zaken zit? zal er ook hier 1 schil komenvoor alle boinc projecten of niet ???
hoop dat er wel weer iets van een proxy gaat komen, zelf vind ik nl dat het allemaal een stuk leuker maakt (zeker al er met meerder machines onder 1 naam gecrunched wordT)

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
fenrir schreef op 26 augustus 2002 @ 14:34:
hoe willen ze dat dan met de vele proxy's gaan doen bij deze nieuwe projecten???
omdat je dan dus met meerdere zaken zit? zal er ook hier 1 schil komenvoor alle boinc projecten of niet ???
hoop dat er wel weer iets van een proxy gaat komen, zelf vind ik nl dat het allemaal een stuk leuker maakt (zeker al er met meerder machines onder 1 naam gecrunched wordT)
Ik weet het niet... De proxy's zullen dan wel wat strakker geprogrammeerd moeten worden. De huidige seti-proxy staat schuiven met WU's toe. En ik begreep uit eerdere commentaren vanuit Berkeley dat men veel strenger gaat toezien op cheaten. Hierdoor zouden Queue's wel eens een probleem KUNNEN zijn, hoeft niet natuurlijk.
En als er wel proxies komen, zal het wel niet onmiddelijk het geval zijn, maar even duren. Tenzij Berkeley zelf in deze behoefte gaat voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Proxy's zijn ook leuk voor de subteams. Als er geen proxy's zijn en dus geen memberstats is het project meestal meteen minder in trek bij bepaalde subteams helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
TFH, je staat op de FP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom gezellig naar THINK, doet je pc wat nuttigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 15:04:
Kom gezellig naar THINK, doet je pc wat nuttigs
Think again ;)

Toch leuk dat het nu gepost is op de frontpage van t.net! Misschien dat er strax dan nog meer members zijn als ze er van de start bij kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Hehehe.. ben ik toch niet voor niks bezig geweest ;-)

Pagina: 1