KT266A compatibel met nieuwere cpu's??

Pagina: 1
Acties:

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:04
Hey,

Mijn originele plan was dus om zolang te wachten met de aankoop van een nieuwe cpu totdat de hammers uitkwamen om dan één van de laatste athlonXP's te kopen tegen een prijsje en dan overclocken.

Nu blijkt dit misschien niet mogelijk, ik heb al gelezen dat de barton waarschijnlijk de laatste zal zijn van de athlonXP familie. Dit ziet er echt een mooi cputje uit (op papier: 512kb cache, SOI, ...) maar komt waarschijnlijk uit op 333Mhz bus wat voor velen goed zal zijn, maar dan zit ik wel niet goed met mijn EPOX 8KHA+ KT-266A mobootje, of wel?

Nu is mijn vraag dus: zal de KT266A meekunnen tot de laatste athlonXP versies of zal ik genoegen moeten nemen met een mindere of misschien een ander mobo?

Thx (heb me btw gek gezoch op allerhande forums maar kan nergens een goed antwoord vinden dus dacht ik laat ik het hier es proberen)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Bylie schreef op 26 augustus 2002 @ 04:12:

Nu is mijn vraag dus: zal de KT266A meekunnen tot de laatste athlonXP versies
Nee
of zal ik genoegen moeten nemen met een mindere of misschien een ander mobo?
Ja.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:58

Chakotay

Lick here to continue

Ik vraag het met toch af, mijn 8KHA+ loopt nu ook op een bus van 163, en ik heb hier meerdere mensen bussen boven de 175 zien halen... Dat zal het probleem dus niet zijn lijkt me, al ondersteund ie niet 'officieel' een bus van 166...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Chakotay schreef op 26 augustus 2002 @ 08:02:
Ik vraag het met toch af, mijn 8KHA+ loopt nu ook op een bus van 163, en ik heb hier meerdere mensen bussen boven de 175 zien halen... Dat zal het probleem dus niet zijn lijkt me, al ondersteund ie niet 'officieel' een bus van 166...
Je kan denk ik ook wel met WPCREDIT je bus op 166 krijgen. zal mij niks verbazen als er een gekke Japanner is die dat zal ontdekken. Via heeft gewoon weer flink wat marketing gedaan. Dus vandaar dat de KT266A geen FSB van 166 ondersteund.

Lijstje van Via chipsets:

FSB 100MHz, mem 100MHz
FSB 100MHz, mem 133MHz
FSB 133MHz, mem 133MHz
FSB 133MHz, mem 166MHz
FSB 166MHz, mem 166MHz
FSB 166MHz, mem 200MHz

Dus Via is wat dat betreft vrij constant.

The trade of the tools

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:04
Ok volgende vraag : wat zou dan de beste keuze (lees snelste) cpu voor een epox 8KHA+ worden?
volgens mij een 2600+ omdat amd naar verluidt de volgende versies op 333fsb gaat uitbrengen, of zullen cpu's met 333fsb ook nog werken als ze eventueel geunlocked worden en zo weer via de multiplier op de gewenste snelheid gezet kunnen worden?

Questions questions :)

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Bylie schreef op 27 augustus 2002 @ 02:22:
Ok volgende vraag : wat zou dan de beste keuze (lees snelste) cpu voor een epox 8KHA+ worden?
De snelste processor met een FSB van 266MHz dus. Het maximale wat er op je moederbord kan een is een Thoroughbred Core "A", dus maximaal 1.8GHz, oftewel de XP2200+. Als ook de Thoroughbred Core "B" ondersteund word door de KT266A chipset, dan kan je waarschijnlijk de snellere processoren op je plank kwijt.
volgens mij een 2600+ omdat amd naar verluidt de volgende versies op 333fsb gaat uitbrengen,
Zou kunnen.
of zullen cpu's met 333fsb ook nog werken als ze eventueel geunlocked worden en zo weer via de multiplier op de gewenste snelheid gezet kunnen worden?
Weet ik eigenlijk niet. Met de overstap van 100MHz naar 133MHz FSB kon het iig niet. Dus je hebt kans dat het in dit geval ook weer NIET mogelijk is.

The trade of the tools

Pagina: 1